Duif met groen bandje om zijn pootje

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 11 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wij hebben hier elke dag een duif met groen bandje om zijn pootje op ons balkon. Hij vliegt niet weg voor ons zelfs niet als wij hem pakken en weer willen laten uitvliegen. Hij vliegt direct weer terug op ons balkon 😁 Vandaag is hij zelfs bij ons naar binnen gelopen en liep die rustig een paar rondjes door de woonkamer terwijl onze dochter druk achter hem aankroop en schreeuwde naar hem haha.

Weet iemand misschien wat we met deze duif aan moeten? Ik vind het helemaal geen probleem zolang die niet mijn balkon onder poept maar ik ben bang dat onze jongste hem straks een keer pakt en pijn doet.. :)

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

En hij zit zojuist weer op onze bank binnen 😂

3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Staat er ook een nummer op?

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik zou het niet weten.. Hij heeft een doorzichtig bandje en een groen bandje

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als je dat nr invoert op een site op Internet kun je zn eigenaar vinden. Als hij verder niet eeuwig blijft of gewond is zou ik het gewoon zo laten.

6. Zana28

Zana28 Actief lid

29 dec 2010
    379
    48
    28
    in elk geval niet voeren, die fout heb ik gemaakt toen ik ook een "zielig" duifje op het balkon had....even later bracht ze haar vriendjes mee...

ik heb ze toen gevangen en aan hand van de nummer op de ring kon ik via Internet de eigenaar achterhalen, nu ja, die had de duif al weer doorverkocht aan iemand anders....uiteindelijk heb ik ze gevangen en bij iemand gebracht die duiven hield, maar paar dagen later kwamen ze weer...
    ik had er wekenlang last van...
    misschien aan een stokje een cd ophangen, die draait in de wind en dan blijven de duiven hopelijk weg

7. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Is een postduif, op 1 van de ringen staat een nummer waarbij overdwars een jaartal staat, waarschijnlijk 2015.
    Als je dit nummer invoert op npoveenendaal.nl dan krijg je het telefoonnummer van de eigenaar.

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Eigenaar opsporen heeft in zoverre zin dat de eigenaar weet waar zijn/haar duif is - maar de kans is klein dat hij/zij de duif terug wil. Meestal zijn de geringde duiven voor de hobby waarmee ze gaan wedstrijdvliegen. Deze duif heeft de wedstrijd verloren en is daarbij compleet waardeloos geworden.

Ik heb drie van 'zulke' gevonden vroeger omdat ik zelf duiven thuis hield. Ze kwamen met mijn duiven mee eten. 2 van de 3 eigenaren vertelden me dat ik er een lekker soepje van mocht koken. De derde kwam hem ophalen en deed het volgens mij zelf :D

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hij is uiteindelijk nog een stapje verder gegaan en ging gezellig op mijn man zijn schouder zitten. Na een half uur vond mijn man het wel genoeg en hij heeft hem buiten gezet, waar die nu nog steeds zit!

Ik vind het echt sneu als ze er soep van gaan maken.. :( dan voer ik hem wel elke dag een broodje...:)

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ach, navragen kan altijd toch? :)

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Haha ik vind het echt heel grappig en schattig. Verder geen ervaring dus sorry voor mn nutteloze bijdrage :d

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Gewoon bellen hoor! Hebben wij ook een paar keer gedaan, 1 duif was van een kennis en die leeft nog steeds 😀
    Beestje was gewoon moe, lekker in z'n ren tot rust komen.

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Als die morgen nog op het balkon zit dan ga ik het nummer van zijn bandje op internet opzoeken. Bedankt voor het meedenken allemaal! :)

@booommm ja wij hebben echt gelachen hier haha, mijn man is zelfs helemaal bezorgd om dat beestje omdat hij hem nu zo lief vind 😂

14. Anneboy

Anneboy Lid

20 jul 2015
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een keer een duif gevonden, eigenaar heeft hem/haar opgehaald en ik kreeg nog een bloemetje als dank ook :)
    Dus gewoon een belletje wagen.

15. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik werk bij de dierenambulance en in ongeveer de helft van de gevallen haalt de eigenaar ze netjes op. Ze gaan echt geen 30 km rijden om ze vervolgens de nek om te draaien.

16. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maarre waren ze niet echt duizenden duiven verloren laatst ergens bij een wedstrijd?

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zijn enkele dagen geleden heel vee lduiven vermist geraakt las ik gisteren.
    Bij een wedstrijd hebben ze de duiven laten uitvliegen met extreem slecht weer. Te slecht weer waardoor het eigenlijk niet mocht.
    Ongeveer 25% heeft de weg naar huis gevonden.
    Misschien heb jij een duif van die 75,% op je balkon haha

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

19. stressbal

stressbal Niet meer actief

Sdonya waar woon je?

20. SDonya

SDonya Niet meer actief

In zoetermeer!

Vanochtend is de duif van ons balkon weg gejaagd door een andere vogel... Mocht hij weer terug komen dan zal ik contact zoeken met zijn eigenaar! :)

Deel Deze Pagina