Aloe Vera drankje

Discussion in 'De lounge' started by Giltje, Apr 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    hoi, ik ken het helaas niet.
    maar de enige bewezen werking van aloe vera is dat het inderdaad laxerend werkt, maar je mag er absoluut niet te veel en te vaak dan iets van innemen omdat het dan weer schadelijk is voor je darmen.
    pure aloe vera dan he!
    en als je het pure sap op een wondje zou smeren is dat ook goed.

de aloe vera die in producten verwerkt zit is vaak niet puur meer maar bewerkt en dan is het eigenlijk een fabeltje, puur is het goed maar met mate!

maar als iemand zich er wel bij geholpen voelt is dat natuurlijk prima, wil niemand voor zijn hoofd stoten!!:D

liefs joyce

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Ik dronk het voor ik zwanger was, vond het gewoon lekker om te drinken, maar nam altijd die met smaakjes, en dan moest het wel ijskoud al zijn.

Maar ik slikte bijvoorbeeld voordat ik zwanger wilde worden, visolie met aloe vera erin, voor mooier haar, nagels bla bla bla.
    Kocht die dingen in een Vitamine winkel, en was benieuwd waarom er op stond dat je die dus niet mocht slikken bij zwangerschap. Volgens hun mocht dat niet omdat aloe vera een miskraam kon opwekken.

3. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Dat drankje met dingetjes koop ik ook wel eens bij de Action hier, heerlijk! Hubje vindt het tien uur in de wind stinken.. ;)

4. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Hm. Hou normaal ook echt niet van dingetjes in mn mond ;) Maar als 't laxerend werkt ga ik dat spul vandaag toch eens proberen te krijgen ergens:D is t ook gewoon in de supermarkt te krijgen?

5. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0

Hahaha ;)

Bij ons is het zowel in de AH als Dirk vd Broek te koop. (sterkte op de wc :p)

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Oo die drankjes zijn heerlijk! Altijd als ik ze tegen kom sla ik groots in. Joey is er ook dol op!

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb het een hele tijd terug bij mijn buuf gedronken. Ik vond het wel lekker maar haal er zelf geen fles van in huis. Zoooo lekker was het nou ook weer niet :D

8. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Aloe vera puur mag je niet drinken tijdens de zwangerschap, het kan zelfs een miskraam veroorzaken.
    Voor de rest is het super gezond, het bevat geloof ik alle aminozuren die het lichaam nodig heeft op twee na. Ik woon op de canarische eilanden en hier groeit het wild, ik eet dus af en toe stukjes van de plant zelf, of smeer het op mijn huid of haar. Het is echt een wondermiddeltje. als je verbrand bent, wondje hebt, uitslag hebt, het werkt echt overal op!
    Het is ook heel goed voor de darmen, dood parasieten en schimmels. Maar inderdaad niet te veel.
    Geniet van jullie drankjes! 8)

9. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    dat is wel echt ideaal een echte plant in de buurt!!
    heb je een wondje dan hoppa ff smeren, super!

weer een reden om naar de canarische eilanden te gaan!!!

joyce

10. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

Feb 14, 2008
    2,045
    46
    48
    friesland
    Ik drink het ook wel! Heerlijk, Als de sapjes die ze hier verkopen een miskraam op kunnen wekken zetten ze dat heus wel op de fles, bij de minste twijvel staat er wel dat je het niet mag gebruiken tijdens zwangerschap. Geloof er dus niet!
    Misschien het pure sap wel hoor..

11. Giltje

Giltje Niet meer actief

ze hebben ook zoeen boekje bij die flesjes gedaan (niet alle flesjes hebben er een) maar er staat veel in die boekjes en idd niet over dat het miskramen op wekt. Ik denk ook dat als dat echt zo is dat ze het er wel bij zetten =3

Share This Page