buik hangt laag

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hitchke, 20 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

3 sep 2009
    1.342
    1
    36
    Hey meiden,

Mijn buik hangt verschrikkelijk laag, eigenlijk al heel mijn zwangerschap. Nu vraag ik mij af of dit kwaad kan ? heeft mijn beeb dan wel genoeg plaats, is dit niet gevaarlijk voor vroeggeboorte ?

Heeft iemand ook zo een laag hangende buik rond 6 maanden zwangerschap ? :)

2. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    ik lees ff mee, heb nl het zelfde!

3. Trees

Trees Niet meer actief

Ik krijg van mijn omgeving ook regelmatig te horen dat mijn buik vrij laag hangt. Eerlijk gezegd weet ik niet wat normaal is, maar ik weet wel dat mijn gynaecoloog bij elke controle en echo roept dat de baby nog veel ruimte heeft. Ze groeit als een speer, beweegt goed en ik heb een goede hoeveelheid vruchtwater. Ik denk dus niet dat een lage of een hoge buik iets uitmaakt, want anders zou mijn gynaecoloog daar vast wel iets over gezegd hebben.

4. Liv

Liv Actief lid

8 jun 2009
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook twee zwangerschappen een lage buik gehad, voordeel is, dat je kindje niet in je ribben trapt en je nagenoeg geen maagzuur hebt. Nadeel: het resultaat na de zwangerschap, ik heb er een hangbuik aan overgehouden.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.828
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dit klopt wel ja :) . Ik kreeg met 37 weken een klein beetje last van maagzuur snachts, maar niets wat niet op te lossen was met vanillevla.
    Iedereen in m'n omgeving dacht, dat ze vroeg ging komen. Een collega, die 2 weken verder was, en juist erg hoog nog droeg, zou laat bevallen ;) . Maar uiteindelijk Zat er 4 weken tussen onze kindjes. Zij is een paar dagen voor haar datum bevallen. En ik met m'n lage buik, ben 10 dagen overtijd gegaan...

Ik heb trouwens 1 trapje in m'n rib gehad.... en was érg blij dat het daar bij bleef. Ik vond het érg gemeen ;) .

6. Trees

Trees Niet meer actief

Inderdaad dat klopt hier ook! Ik heb nog nooit een trap tegen mijn ribben gehad en maagzuur, wat is dat?!?

Nu hopen dat die hangbuik na de bevalling niet klopt ;)

7. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

3 sep 2009
    1.342
    1
    36
    pffff hangbuik, daar zie ik idd ook tegenop !!!

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou ik heb een heeeeeele hoge buik maar die hangbuik heb ik ook gekregen hoor, dus dat wil niks zeggen jammer genoeg ;)

Maar geen zorgen maken hoor, iedere vrouw draagt anders!

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier is mijn buik nu pas lager gaan hangen. Ukkie ligt volledig ingedaald nu en zat daarvoor nog vrij hoog en altijd hoog gezeten. Inderdaad niet echt fijn die trappen tegen mijn ribben. Heb zelfs een keer een flinke gehad tegen mn longen.... moest gewoon ff gaan zitten om naar adem te happen!
    Maar vind mn buik nu wel mooier, is nu echt een bolletje hahaha.

xxx sas

10. Emmamick

Emmamick Bekend lid

24 okt 2009
    814
    0
    16
    Hangbuik krijg je niet door laag- of hoogdragen hoor. Dat heeft te maken met de verslapte, uitgerekte spieren die bij de een makkelijker terugveren dan de ander. Wanneer je helaas bij de groep hoort zonder terugvering en er verder ook niet teveel aan doet (intensief sporten, buikspieroefeningen) blijft die buik idd hangen :)

Het is voor iedereen verschillend!

11. Makkie

Makkie Niet meer actief

ik draag ook laag. Laag en naar voren. Net als bij mijn eerste. Ik ken de bekende trappen tegen mijn ribben ook niet! (niet erg tenmiste) En maagzuur, wel aanwezig maar in hele kleine mate.

12. Koekjeerbij

Koekjeerbij Niet meer actief

ik draag ook laag....tot nu toe nog geen enkele trap tegen ribben gevoeld ( maar placenta ligt ook nog eens voor)
    Volgens mij hapno therapeut is laag, naar binnen dragen alleen maar goed voor je lijf. Hoog en naar voren legt veel druk op je rug en rest van je lichaam....
    Juist bij de hapno leer je ook om je kindje laag te houden in je buik...

Vind hoog dragende vrouwen wle mooiere buiken hebben maar ach als t maar goed gaat van binnen toch?

13. Seth

Seth Niet meer actief

was ook een laagdrager bij de andere 2, nu nog niet hoog...;)

ennuhhh geen vroeggeboorte... en geen hangbuikje gehad.... maar volgens mij dus niets uit....
    ja voor je bandjes...

14. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben weer helemaal gerustgesteld over het hangbuikje :D.

Ik draag trouwens laag en naar voren. Vind dat trouwens best vervelend voor mijn rug. Alsof er een meloen onder aan mijn buik hangt ;)..

Deel Deze Pagina