Waar naar de verloskundige?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Bam, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Mijn vriend en ik zijn er gister achter gekomen dat ik zwanger ben.
    Nu nog erg pril dus. De planning was er al dat ik bij hem zou gaan wonen, maar we wachter daar nog een paar maandjes mee. Eerst zijn huis opknappen zodat het meer van ons samen is.
    Ik blijf dus in ieder geval ingeschreven waar ik nu woon tot ik denk rond de 4 maanden zwanger ben. Maar daarna verhuis is dus naar een andere plaats.

Het lijkt mij handig om vanaf het begin bij dezelfde verloskundige praktijk te zitten? Kan je ook als je ergens anders woont in een andere woon plaats naar de verloskundige? Ik moet binnenkort een afspraak maken natuurlijk wanneer ik terecht kan, maar ik weet niet zo goed waar ik heen moet. Mijn eigen woonplaats of de plek waar ik over een paar maanden heen verhuis?

Alvast bedankt voor het antwoord.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Tja, het ligt er een beetje ana wat je zelf wilt en handig vindt. Als je niet precies weet wanneer je verhuist zou ik toch nu bij een dichtstbijzijnde verloskundige onder controle gaan, dat is makkelijk met de controle-afspraken en mocht er onverhoopt iets zijn, dan ben jij of is zij snel ter plaatse. Ben je echter nu al vaak door de week bij je vriend, dan kun je ook alvast daar naar een verloskundige gaan. Maar halverwege de zwangerschap overstappen is echt geen enkel probleem. Neem je foliumzuur en vitamine D?

Mirjam

3. Bam

Bam Fanatiek lid

17 aug 2011
    1.032
    0
    36
    Midden Nederland
    Bedankt voor de duidelijke reactie.
    Ik ben 4 dagen bij mijn vriend en 3 dagen thuis ongeveer.
    Denk dat ik dan toch bij mijn vriend in zijn woon plaats ga:D
    Ben vandaag naar de apotheek geweest en ik heb Prena Fem van Orthica. Dus foliumzuur, alle vitamines en visolie in 1.

In de winkel zei de mevrouw dat ik 1 pil per dag moet nemen tijdens de zwangerschap. De pillen zijn echt super groot trouwens. Maar op de verpakking lees ik dat je tijdens je zwangerschap er 2 moet nemen.

Weet u misschien hoe dat zit? Gewoon 2 nemen omdat dat op het potje staat?

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Volg maar wat er op het potje staat, op internet vind ik ook in zwangerschap twee.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina