Ik drink graag koffie en nu ik zwanger ben nog steeds, dus voor koffie is mijn smaak niet veranderd. en nu is het ook niet erg goed om teveel te drinken. maar heb wel moeite om het te laten staan. Alcohol en mijn sigaretten mis ik totaal niet, maar koffie minderen vind ik moeilijk. en jullie? of zijn er andere dingen waar jullie moeite mee hebben om te laten staan.
Hoi Hansje, Ik heb ook zo'n moeite om af te kicken van de koffie! M'n collega's (allebei ervaren moeders) zeiden dat ze tijdens hun zwangerschap helemaal geen trek hadden in koffie.. maar daar heb ik tot op heden helemaal geen last van Ik probeer wel te minderen... ik dronk eerst drie kopjes op een dag... en nu probeer ik het er bij 1 te houden. Ik denk dat 1 kopje ook niet erg is, nu probeer ik gewoon extra te genieten van dat ene kopje
Ik had 'geluk': De eerste paar maanden werd ik kotsmisselijk van koffie. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik ook geen reusachtige grootverbruiker was, maar die koffie verkeerd 's ochtends vroeg miste ik echt wel. Nu kan ik het weer wel hebben en geniet ik ongeveer drie keer per week van een heerlijk kopje koffie verkeerd 's ochtends. En dat vinden Kind en ik wel genoeg.
Ik drink één of twee kopjes koffie per dag. Ach, vroeger dronken ze ook gewoon koffie. Een paar kopjes mag toch wel. Zolang je geen twee kannen per dag drinkt. En inderdaad cafeïnevrije koffie is natuurlijk een hele goede optie. Smaakt bijna hetzelfde.
Hier thuis drinken we decafé, bij cliënten krijg ik wel eens gewone, maar daar kan ik dus echt niet tegen.. na 2 koppen voel ik me ( ook voor zwnagerschap) helemaal hyper worden.. We drinken sowieso niet veel koffie dus hoef ik t niet een keer te laten staan zeg maar..
Hey hey, koffie is slecht tijdens de zwangerschap ivm een grotere kans op een miskraam en een grotere kans op een laag geboortegewicht. Er word aangeraden mximaal 300mg caffeine per dag te gebruiken dat staat gelijk aan: 3 koppen koffie, 1 kop thee 2 koppen koffie, 2 koppen thee en 1 glas cola 2 koppen koffie, 3 koppen thee hier:http://www.voedingscentrum.nl/Voedingscentrum/Nieuws/2008/Zwanger+Dan+weinig+koffie.htm kun je er meer over lezen. Liefs deb
Heb pasgeleden (ik meen in de volkskrant) gelezen dat er wellicht een heel andere verklaring was voor het lage geboortegewicht en cafeïne inname. Vrouwen die (in het begin van hun zwangerschap) veel misselijk zijn, hebben vaak, vermoedelijk hierdoor, een grotere placenta, wat beter is voor het kindje omdat die beter groeit. Als je misselijk bent, heb je veel minder of geen trek in koffie. Daar kwam het in het kort op neer, het ging er eigenlijk om dat koffie = laag geboortegewicht totaal niet opging. Moet eens kijken of ik het artikel ergens nog online kan vinden... Ik zeg overigens niet dat dat nu de waarheid is maar vind dit soort artikelen gewoon wel interessant. Ik drink 4 koppen op een dag, heb ik in mijn vorige zwangerschap ook gedaan. Lena woog 4082 gram dus met laag geboortegewicht viel het ook wel mee.
Oh okay dank jullie voor de antwoorden! Maar nog even een vraagje mag je wel groene thee want daar schijn toch geen teeïne ofzo in te zitten?
Hoi hansje123 en son78, ik had ook tot vorige week best zin in koffie, lekker! Maar sinds een dikke week: gatverdamme, gewone koffie gaat er niet meer in! eén kopje cappucino per dag vind ik nog wel lekker. Ik baal wel, want ook rooibosthee kan ik niet meer hebben. Ik drink dus maar veel water en 's avonds een kopje warme chocolademelk...dat vind ik nog wel o.k. Wie weet wordt het jullie dus vanzelf "makkelijker" gemaakt om van de koffie af te kicken
Als je op internet kijkt staat er de ene keer dat je gewoon groene thee kan drinken en de andere keer dat je er mee op moet letten. Ik zou zeggen: gewoon alles met mate. Een kopje koffie kan volgens mij best, als je het maar afwisselt met (kruiden) thee en lekker veel water. Ik ben zelf een enorme koffiejunk en ik krijg koppijn als ik helemaal geen koffie drink, maar ik heb ook een paar flessen Spa onder mijn buro gezet en drink makkelijk 2 liter water op een dag.
Ik drink al mn hele zwangerschap sowieso een kopje in de ochtend en soms ook een klein blikje cola. Je moet natuurlijk alles met mate doen, maar je kan gewoon koffie drinken hoor. En wat cola kan ook geen kwaad. Als je maar geen liters drinkt!
Dat is een misverstand! Groene thee is niet gefermenteerd wat zwarte thee wel is, maar er zit gewoon caffeine in, dat zit in alle theeen die van echte "thee" zijn gemaakt. In rooibos- en vruchten- en kruiden"thee" zit dus geen caffeine, logisch, want dat is dus ook geen echte thee, snappie?
Okay nu voel ik me wel een beetje blond maar ik ga juist expres groen thee drinken ipv de bosvruchten die ik altijd drink, maar als ik jouw begrijp kan ik dus beter vruchtensmaakjes thee drinken toch? Gelukkig drink ik max 1 kopje capucinno per dag en 1 a 2 kopjes thee
Nee, volgens mij niet, de aarbeienthee van de pickwick bijvoorbeeld is gewoon zwarte thee met een aarbeienaroma. Zelf ken ik geen vruchtenthee waar geen theïne in zit...alleen de kruidenthee en de rooibos etc. Maar je mag best thee hebben hoor, alleen geen 10 koppen per dag, 4 kan geen kwaad hoor!
De hoeveelheid die jij drinkt mag gewoon hoor! Maar ik dacht dat je vruchtenthee hebt op basis van zwarte thee, dus met een aroma zeg maar, de "smaakjesthee" en je hebt echte vruchtenthee van Pickwick; Fruit Welness heet dat!
Ik drink eigenlijk de hele dag door koffie . Op mijn werk dan. Moet wel als ik wakker wil blijven. En thuis drink ik geen koffie, maar val dan ook snel in slaap op de bank. Echt erg, maar kan niet zonder...
Ik drink sinds twee weken cafeïne vrij. En moet zeggen,..na een aantal kopjes proef ik geen verschil meer. Was ook een enorme koffieleut,.. dus vandaar mijn overstap. Hoef ik niet meer te tellen.