wazo en contract beëindigd

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by bebe11, Oct 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bebe11

bebe11 Lid

Mar 25, 2014
    74
    0
    6
    NULL
    NULL
    Beste uwv team,

Mijn contract is beëindigd. Ik heb nog steeds een Wazo uitkering. Mijn uitkering werd betaald door de werkgever. Hoe wordt de betaling nu geregeld, nu mijn contract beëindigd is?

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Bebe11,

Wat rot voor je dat je contract beëindigd is. Je wilt weten hoe het nu gaat met betaling van je zwangerschapsuitkering.

Dit hangt er van af wat er bij de aanvraag is doorgegeven. Je geeft aan dat je zwangerschapsuitkering via je werkgever betaald werd. Zo lang er hierin geen wijziging wordt doorgegeven, blijft dit zo. Nu je uit dienst bent, is het misschien handiger om het geld direct op jouw rekening te laten storten. Je kunt dit aanpassen door een wijzigingsformulier toe te sturen.

Wanneer je de uitkering direct op jouw rekening ontvangt, zal er wekelijks achteraf worden uitbetaald. De betaling over de vorige week (maandag tot en met zondag) zal op woensdag of donderdag op je rekening staan. De hoogte is een gemiddelde van je salaris bij je werkgever. Er wordt inclusief vakantiegeld betaald. Je uitkering zal daardoor misschien iets hoger zijn dan je had verwacht. Houd er rekening mee dat je geen vakantiegeld opbouwt.

Twijfel je of UWV al weet dat je uit dienst bent en het geld direct op jouw rekening wilt ontvangen? Dan kun je het beste bellen met UWV Telefoon op 0900 9294. Dan kijken we het voor je na.

Actuele informatie over de hoogte van je zwangerschapsuitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. bebe11

bebe11 Lid

Mar 25, 2014
    74
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Ellen,
    Bedankt voor je reactie. Ik wil graag een wijziging doorgeven. Moet ik op het formulier dan alleen mijn rekening nummer erop aangeven?
    Op het formulier staan ook een aantal soorten uitkeringen. Is Wazo hetzelfde als Waz? Want Wazo zelf zie ik er niet tussen staan.

4. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Bebe11,

De wijziging van het rekeningnummer geef je door op het wijzigingsformulier van de Ziektewet. Je Zwangerschapsuitkering wordt namelijk door de Ziektewet uitbetaald.
    Bij de ruimte voor toelichting onder aan het formulier kan je de reden van de wijziging zetten.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page