Aparte zonnebril of clip on

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door suus1983, 1 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Mijn zoontje draagt een bril, hij klaagt zelf als het buiten erg licht is en dus willen we graag een zonnebril voor hem kopen. Nu twijfel ik echter tussen een aparte zonnebril (lastig, niet altijd bij je, duurder, mooier) of een clip on bril (niet aldoor wisselen, niet zo mooi, wel goedkoop).

Wat zijn jullie ervaringen?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Een clip on bril heb je, denk ik, net zo goed niet altijd bij je, dus dat zou geen 'voor' zijn tov een aparte bril.

Ik ben dan wel volwassen, maar een clip on lijkt me helemaal niets. Ik ken ze alleen van vroeger, maar toen kregen mensen ook regelmatig beschadigingen aan je gewone bril er door. En ik vind het ook gewoon niet mooi. :D

Een zonnebril is meestal niet zo duur, volgens mij...? Bv. bij Specsavers is dat voor volwassenen goed betaalbaar, denk voor kinderen ook wel? (Ik heb al jaren alleen maar brillen van Specsavers, vind ze ook van prima kwaliteit, maar als je dat niet vindt; een zonnebril draag je toch een stuk minder dan een gewone bril, dus ik zou dat dan ook gewoon doen.)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Nou goedkoop zal het niet worden, bij Hans Anders kom ik al rond de 250 euro uit voor zijn sterkte. Hij moet wel dunne glazen hebben, anders wordt het hem gewoon niet. Denk dat hij zo zwaar wordt dat hij hem dan toch niet op zet.

Lijkt me zo lastig als je 2 hebt dat je altijd moet wisselen, als je een clip on er op hebt zitten doe je die gewoon even omhoog. En nee, dat vind ik ook echt niet mooi, maar het gaat mij nu vooral ook even om het praktische.

4. p1982

p1982 Niet meer actief

hier een dochter met sterkte +3.25 en hebben zonnebril op sterkte laten maken. waren 70 euro kwijt bij de opticieen. kregen ook korting
    dit jaar gaan we er nog 1 laten maken

5. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Gewoon een goede cap kopen tegen de zon, doe ik ook voor mijn dochter met bril!

6. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Dit advies kregen wij ook van de orthoptiste voor ons zoontje (+9 en +10). Een zonnebril op sterkte zou uitkomen op zo'n €250,-

7. p1982

p1982 Niet meer actief

nou zo duur hoef je echt niet uit te zijn voor zonnebril

hier bij de plaatselijke brillenwinkel gekocht en is een vingino bril

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Dat zegt niets. Welke sterkte gaat het om dan? Als ik de glazen niet laat verdunnen ben ik ook rond de 100 euro kwijt. Heeft hij wel glazen van 1 cm erin zitten, kan dus niet.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Bij Specsavers moet het volgens mij voor 180 euro wel lukken, maar ja, nog altijd duurder dan een clip-on.

Een clip-on moet je er ook afhalen, lijkt mij, tenzij het zo'n flip-up exemplaar is. Maar lijkt me allebei vrij kwetsbaar voor een kind? Zonnebril is dan steviger, denk ik.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Het gaat mij niet zozeer om het geld hoor. Als dat handiger is en meer praktisch dan doen we dat, maar dat vraag ik mij dus af.

11. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Een clip-on die je echt omhoog kan klappen lijkt me voor een kind niet zo handig. Ik zie al helemaal voor me hoe zoiets bij mijn zoon binnen een mum van tijd is afgebroken. "Oh oeps mama, sorry, vergeten dat ie er nog op zat." Of zoiets dergelijks.

Is behalve een zonnebril, een pet geen optie tegen de zon? Mijn zoon heeft ook een bril, geen zonnebril, maar hij kan slecht tegen zonlicht. Nu heeft hij echt altijd een pet op (een lichte pettenverslaving heeft hij ;)), maar tegen de zon in het gezicht is het dus ook heel praktisch.

Als je toch liever voor een zonnebril gaat zou ik denk ik voor een losse zonnebril gaan.

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik heb me suf gezocht naar een clip-on. Maar niet kunnen vinden (behalve online). Ze worden zwaar afgeraden door de opticiens omdat ze het montuur ook kunnen beschadigen (kwamen wij achter bij informeren bij opticiens).
    Wij zijn uiteindelijk gegaan voor een overzetzonnebril aangezien ze verwachten dat onze dochter de komende jaren nog zal veranderen in sterkte. (En het voor ons wel prijzig word een zonnebril op sterkte).
    Het is een polaroid, kostte 35 euro en ziet er stoer uit. Ze is er blij mee.

13. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Wij hebben een overzetbril voor onze dochter. Nou vindt zij het vooral fijn in de auto. Eye wish heeft ze ook in kindermaten.

14. p1982

p1982 Niet meer actief

bij dochterlief zijn de glazen ook dunner gemaakt

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Bedankt voor de reacties! Van een overzetbril heb ik nog nooit gehoord, ga ik eens naar kijken.

Een petje hebben we wel, maar dat vindt hij heel erg vervelend.

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.169
    10.678
    113
    Hoe oud is je zoon? Zeker vanaf tegen de ttegen de tienerjaren zou ik de huidige cool/not cool factor van een clip-on eerst bezien. Als het erg niet hip is, zal hij jem namelijk toch niet dragen.
    Ik heb zelf als brildragend kind nooit een zonnebril op sterkte gehad, inderdaad petjes en zo. Ik had lenzen vanaf mijn veertiende of zo, en daarmee droeg ik een gewone zonnebril.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Mijn zoontje is pas 4, anders zou ik het idd niet overwegen.

18. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Mijn dochter heeft haar bril bij specsavers vandaan. Bij een actie waarbij je gratis de tweede bril kreeg heeft zij een zonnebril op sterkte gekregen. Zij is 17.
    Voor een kind van vier zou ik denk ik kijken voor een overzetbril.

19. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.173
    4.483
    113
    Ik weet niet of het al voorbij gekomen is maar je hebt ook meekleurende glazen. Die in het felle daglicht dus donker kleuren, specsavers heeft die glasoptie voor 70 euro extra per bril... misschien de moeite waard om eens naar te kijken!

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Als je plusglazen met een kleine diameter besteld hoeven ze echt niet zo dik te zijn. de opticien zou dat ook moeten weten.

Anders online proberen bij de kruidvat of zo. Ik zou iig verder rond kijken. Hier was de hans anders duurder dan een 'losse' opticien. Daar betaal ik 50 euro voor een 1.6 glas (is een dunner glas) en voor kinderen betaal je maar een glas ipv twee.

Verder is een pet ook een goede optie; dat houdt meer licht van boven tegen.

Deel Deze Pagina