Zoon wil 's nachts vaak de borst...

Discussie in 'Voeding' gestart door Rianne 85, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Hoi,

Ik heb even een vraag over de nachtvoedingen.
    Op het cb gaven ze aan dat een baby van 7 maand eigenlijk geen nachtvoeding meer nodig heeft. Zelf heb ik hier nooit zoveel problemen mee gehad maar ik merk nu dat ik het wel een beetje een probleem ga vinden omdat hij nu heel vaak s'nachts wakker is en het enige wat hij dan wil is de borst! Hij valt dan ook heel moeilijk weer in slaap.
    De eerste paar maanden was het 's nachts 2 of 3 keer en dan ging hij gelijk weer slapen. Dat word dus nu meer en langer.... zou dit een fase zijn of heeft er iemand een oplossing?

Nu is hij ook weer wakker vanaf 20.15. Enigste wat hij doet is schreeuwen en als ik weer bij hem ben wil hij weer de borst, dan is hij weer rustig en duurt het 5 min en dan begint hij weer te krijsen!

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Kan het niet een cluster periode zijn? Dat hij straks vanzelf weer wat beter gaat slapen?

Hier nog steeds nachtvoedingen hoor, gemiddeld 1 - 2 x per nacht.

Op het CB zeiden ze ook dat het echt niet meer hoefde, maar zolang ik het geen probleem vind lekker door moet gaan.

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Is het niet gewoon clusteren? Wat gebeurt er als je hem 's avonds bij je aan de borst houdt en hem later op bed legt?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het CB bepaalt niet of je kind een nachtvoeding nodig heeft, dat bepaalt je kind. En met zeven maanden is het nog heel normaal!

20.15 is natuurlijk nog lang geen nahtvoeding, nacht begint pas om 23 of 24 uur. Lijkt mij eerder clusteren, normaal op deze leeftijd, manier om dag te verwerken en te regelen.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier sliep ze al snel door maar vanaf 6 maanden weer nachtvoedingen.
    Met 14 maanden uiteindelijk geprobeert af te bouwen omdat ik s nachts weer wachtdiensten moest draaien en ze s nachts de fles weigert. M'n man kreeg haar dan ook niet getroost.
    En ik vond het zelf wel erg zwaar worden in combi met 8 dagen werken. Uiteindelijk kwam ze meestal nog 1x, of s avonds laat of s nachts en dat werkte voor ons prima. Langzaam is er ze zelf mee gestopt en zo rond 20-23 maanden ging ze steeds vaker een nachtje doorslapen. Nu wisselt het nog steeds, soms wordt ze 1-2x wakker, sommige nachten slaapt ze door. Als ze wakker wordt, wil ze even bij ons liggen, drinkt ze een halve fles water en als ze weer lekker slaperig is, leg ik haar in haar eigen bedje.

6. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Nee weet wel dat 20.15 nog lang geen nachtvoeding is...ik bedoel gewoon dat hij de hele avond en halve nacht wakker is!

Denk dat het in inderdaad clusteren is, heb me er even in verdiept!
    Bedankt voor de reacties~!

Deel Deze Pagina