Hallo mn zoontje van 6,5 maand kan zn speen niet goed vasthouden, hij zuigt een beetje maar likt en sabbelt vooral. Alle soorten spenen al geprobeerd maar niks zuigt hij vast. Hij heeft er wel erge behoefte aan en gaat niet slapen zonder. Nu doen we een doek erdoor en die om ze hoofd. Dat gaat vrij goed als hij niet te veel woelt en hij ligt (nog)ingebakerd dus kan niet aan de doek trekken. Straks dus on ingebakerd een groot probleem. Nou vraag ik me af, gaat hij het vast zuigen van de speen nog leren of kan hij het gewoon niet. Wel nu een knuffel je speen besteld om mee te oefenen in de hoop dat hij straks snapt dat hij zelf zn speen dan maar moet vasthouden. Iemand dit ook mee gemaakt? Een kindje van 6 maanden en ouder die het niet kan/kon?
Kun je uitleggen wat je bedoelt met de speen om zijn hoofd binden? Klinkt mij zoals het daar staat een beetje gevaarlijk
Ja klinkt eng, ook al is hij ingebakerd. Kasn hij niet al bijna rollen? Mijn zl speelt alleen met de speen en kan hem ook niet in zijn mond houden.
Mijn zoon heeft het nooit gekunt, 2x zuigende beweging en dan uittuffen. Hij heeft ook ingebakerd gelegen, maar nooit een speen gehad dus. Toen hij niet meer ingebakerd lag, ging hij aan zijn mouw sabbelen en die kan hij wel in zijn mond houden dus maak je er niet te druk over. Het komt echt goed!!! En verder zou ik als ik jouw was, even 1 van je vingers in zijn mond doen. Niet het topje van vinger maar je vinger buigen/krommen en dan in zijn mond houden. Dan kan hij toch zijn frustraties kwijt
Doek om zijn hoofd? Hier houdt dochter ook speen niet in. Wij hebben aan de speen een doekje vastgemaakt maar niet om aan haar vast te binden, meer dat ze iets vertrouwds te knuffelen heeft als hij uit is....
Ben je niet bang dat hij moet spugen en dat niet kan met een vastgebonden speen voor zijn mond? Of begrijp ik je verkeerd?
Misschien heeft hij helemaal geen behoefte aan een speen. Mijn dochter had de eerste drie maanden een enorme zuigbehoefte, dus daarom een speen. Dat neemt nu af en ze heeft hem veel minder vaak nodig. Meestal kauwt en sabbelt ze er wat op, of op de zijkant of achterkant haha.
Waarom "dwing" je hem om een speentje te gebruiken? Niet ieder kind wil een speen. Misschien kan je hem beter een tutdoekje geven, als hij behoefte heeft om te sabbelen kan dat ook een een pootje of oortje van het doekje. Die kan hij ook zelf uit zijn mond trekken of van zijn hoofd afhalen als het in de weg zit. Een doek vastmaken om zijn hoofd is te gevaarlijk, hij kan zelf niet ingrijpen. als een baby echt de behoefte heeft om te sabbelen en je wil ook geen tutdoekje gebruiken, dan vinden zijn vingertjes heus de weg naar zijn mond wel.
Ik vind dit een hele goede tip. Mijn zoontje spuugde de speen ook weer uit als hij er geen behoefte aan had. Nu heeft hij hem alleen nodig met inslapen en daarna zwerft hij door het hele bedje (zit aan tuttel vast). Vastbinden middels een doek lijkt mij zéér onverstandig en heeeeel erg gevaarlijk!!
Heb je de avent speentjes ook geprobeerd? Mn meisje hield andere speentjes ook niet lang vast, maar avent was een succes!
Bij ons ook de Avent speen. Die blijft veel beter zitten. Heb je ook al de versie geprobeerd vanaf 6 maanden? Succes ermee!
Wat bij ons werkte is een grotere speen kopen. Mijn zoontje van 7,5 maand heeft nu de 12mnd + speen en die houdt hij wel goed vast. Maar ook alleen bij het inslapen, zodra hij slaapt valt hij uit z'n mond. Soms wordt hij snachts wakker en dan gaan we er naartoe om z'n speen te geven, soms pakt hij m zelf. Mijn dochter wilde helemaal geen speen, gewoon geen spenenkind. Een doek om z'n hoofd lijkt mee erg gevaarlijk, zelfs als hij ingebakerd ligt. Hoe verzin je het...
Neee joh ik bind die speen niet vast! Die doek ligt los om over de speen heen zodat die er niet uit wipt. Als hij zn hoofd draait is hij hem al kwijt, zoals ik ook al zei. Vroeg me gewoon af of hij het misschien nooit zou leren? Zonder speen gaat hij niet slapen, met speen vallen zn oogjes dicht en gaat hij slapen of verder slapen. Hier ook de avent speen geprobeerd maar hetzelfde probleem. Zelf een speen vanaf 12 maanden geprobeerd maar ook dat was niks.
Wij hebben een speendoekje eraan vast en dat doekje doen we in zijn slaapzakje. Zo heeft hij de speen altijd in de buurt en ze pakken hem vanzelf als ze behoefte hebben. En tot die tijd is het regelmatig opstaan om zelf de speen erin te doen (mits ze speen willen)
Hier kwam pas de oplossing toen ik de tommee tippee speen vond. Hiervoor moest ik snachts gewoon de speen vasthouden met mijn duim. druppeltje vit. D op het speentje werkte hier ook wel eens.
Maar ben je dan niet bang dat die doek over z'n mond en neus komt? Als ie los ligt en hij draait z'n hoofd? Dan is de enige oplossing gewoon steeds die speen er in doen, tot hij het zelf kan
Mijn zoontje wil zn speen ook al een tijdje niet meer.... Als hij in bed ligt wil hij alles in zn mond, behalve de speen (bibi 0-6mnd) Vooral mijn vinger, daar zuigt en bijt hij dus wel als een gek op. Maargoed, welke speen lijkt dan op mijn vinger?? Haha.... Heb ook al geprobeerd om de oortjes van het tutdoekje door het "handvat" van de speen te doen maar dat was ook geen succes.