Batuhan heeft koemelkallergie. Nu willen we 1 fles vervangen door alpro soya maar moet ik dan de normale nemen of light?
Je hebt van Alpro soya een speciale peutervariant, met toegevoegde vitamines etc! Mijn dochter drinkt deze ook
en anders de normale... kleintjes hebben die vetten nodig erg nodig.. light producten schijnen erg slecht te zijn voor kleintjes!
Ow umm die ga ik ook even zoeken dan. Waar koop je die? En vanaf welke leeftijd mag die gegeven worden. Sanne idd van die lightproducten wist ik maar ik twijfelde heel erg. Omdat de KA eerst zei probeer eerst half volle melk. Om te kijken hoe hij erop reageert. Maar dat ging helemaal niet goed. Maar ivm die half volle melk twijfelde ik bij de soya. Batuhan is erg zwaar en lang voorzijn leeftijd. Ivm niet te veel bewegen niet kruipen Itten lopen etc. En verder moet nog onderzocht worden waarom hij zo aankomt. Hij krijgt nu 3 nutrilon pepti flessen van 200 en een potje groente en fruit. Verder geen brood of toetjes. Brood kan hij nog niet zo goed eten. En toetjes haast in alles zit koemelk. En ook ivm zijn gewicht krijgt hij geen toetjes. Nu willen we dus beginnen met 1 fles te vervangen met soya melk inplaats van nutrilon pepti. In de hoop dat hij minder snel aankomt.
Umm ik lees nu mee met mijn telefoon dus dat plaatje is klein. maar volgens mij staat er vanaf 1 tot 3 jaar? En ik had ooit ergens gelezen dat jij je dochtertje ook soya toetjes geeft. Vanaf welke leeftijd mogen die?
Klopt, van 1 tot 3 jaar. Soms krijgt ze inderdaad een sojatoetje, denk dat ik daarmee ook rond 1 jaar mee begonnen ben. De melk en toetjes zijn eigenlijk bij elke supermarkt wel verkrijgbaar. Alleen verschilt het assortiment nog weleens qua smaken etc.
Is goed lieverd bedankt! Ik zal morgen even kijken zijn het echt kindertoetjes of " gewone toetjes" en de melk staat die meestal in de koeling?
Je hebt eigenlijk 2 varianten maar het zijn geen echte kindertoetjes. Er zijn gewoon langhoudbare toetjes, in kleine pakjes of bakjes. Je hebt vanille, chocolade en caramel.. maar koop persoonlijk alleen de vanille. En in het koelvak heb je ook sojatoetjes die moeten lijken op yoghur in wat grotere verpakkingen, maar die heb je niet overal. Op de site van alpro soya kun je ook zien wat ze allemaal hebben en waar het verkrijgbaar is (wanneer je onder het kopje producten op het bewuste product klikt zie je onderaan een lijstje waar ze het verkopen). Succes ermee!
Kijk maar uit met soya-producten, is helemaal niet zo goed als men beweert. Zie hier een artikel er over. De gevaren van soja | Advance natuurlijke geneeswijzen Wellicht verstandig om even nog meer te googelen op gevaren van soya.
Tja, wat moet je anders dan? Hoop natuurlijk dat ze over haar allergie heengroeit, maar zit er gewoon niks anders op. Mijn dochter mag geen melk en eiproducten en zou wat zijn als ze ook geen soja mag.
Als je trouwens gaat googlen op koemelk en ongezond, kom je ook enorm veel hits tegen. Wij zijn hier in Nederland opgegroeid met het idee dat melk enorm gezond is, maar dat is ook nog niet zo waar.
Heb je ook gelijk in. Vanuit de natuur gezien drink je alleen melk zolang je gezoogd wordt en daarna niet meer. Maar ja dat was in de oertijd. Misschien kan een dietist een oplossing bieden om een goede vervanging van koemelk te vinden? Geitenmelk, paardenmelk ik noem maar iets geks. Een van de dingen die aan soya-producten niet gezond was was dat kinderen daar overmatig van gaan groeien, dus misschien verklaart dat waarom jouw kindje zwaarder is dan gemiddeld.
Mijn kindje is absoluut niet zwaarder als gemiddeld, zelfs nog wat aan de lichte kant . Mamavanbatuhan gaf aan dat haar kindje zwaarder is als gemiddeld, en hij is nog niet eens aan sojamelk begonnen en hij is ook zwaarder vanwege zijn achterstand. We lopen bij een kinderarts en dietiste, mijn dochter heeft ernstige koemelk en kippeneiwitallergie en we zijn hiermee met 4 maanden op de eerste hulp beland ivm een anafylactische shock (dichte keel, helemaal opgezwollen, kortademig etc) na een flesje nutrilon die ze kreeg als bijvoeding omdat mijn bv slecht liep. We hebben nu ook een noodmiddel in huis mocht ze per ongeluk toch iets van melk binnenkrijgen. Geitenmelk of paardenmelk mag ze ook niet omdat dit teveel op de eiwitten van koemelk lijkt. Ik wil niet flauw doen, maar heb een beetje het idee dat je niet echt weet hoe het is om een kindje met een ernstige allergie te hebben, het ligt echt niet zo simpel als hoe je het zelf schetst. Het komt nu over alsof ik mijn kind volgiet met iets ontzettend ongezonds, terwijl ik superblij ben dat ze hiervoor niet allergisch is, want daar was ook nog een kans op. Deze melk word trouwens aangeraden door mijn kinderarts en dietiste in het ziekenhuis van de allergiepoli.
mijn dochter drinkt ook 1 fles met die melk. De rest is BV. Niets mis met die melk. Reuze zoet dat wel. (ik drink ook soja en dat is wel minder zoet) Toetjes haal ik bij de natuurwinkel of die van alpro als ik niet in de buurt ben van de natuurwinkel. by the way ik ben ook niet dik door soja en eet en drinkt dit al 6 jaar!
HIer gebruiken we ook soya. Quinn is ook aan de zware kant, en nee hij eet echt niet veel, weinig eerder. maar de soya zet erg aan Wat wij doen is, de melk verdunnen met water. Bij de AH, Jumbo, c1000 hebben allemaal alpro soya, en hier heeft de Jumbo de meeste soorten.
Soya zet niet meer aan dan volle melk. Het bevat net zoveel kcal en zelfs wat minder vet. Vetten hebben kindjes van 1 jaar gewoon nodig. De light-variant bevat minder vet en minder suikers. De speciale peutervariant bevat geen ruwe rietsuiker zoals in de naturel fresh maar glucose-fructosestroop en bevat bovendien geen natrium dat de naturel fresh en de fresh-light wel bevat. Kindjes van die leeftijd moeten nog zo weinig mogelijk natrium binnen krijgen omdat de nieren nog niet volledig ontwikkeld zijn en zout een belasting is voor de nieren. Ik zou dus zeker voor die speciale peutervariant gaan! De toetjes van alpro-soya zou ik niet geven aan een kindje met de neiging tot overgewicht; dat zijn echte kalorieenbommetjes met 100 kcal per 125 gram! Gezoet met suiker en ze bevatten zout. Dan zou ik nog eerder gaan voor een bakje yofu (soort yoghurt) naturel met 65 kcal per 100 gram. Bevat wel zout, maar geen suiker. (Gewone koemelkyoghurt bevat overigens ook zout). De yofu-toetjes met een smaakje bevatten weer 95 kcal en veel suiker en smaakstoffen. Je zou door de yofu naturel eventueel zelf een lepel jam of wat gepureerd vers fruit kunnen doen. Bij de natuurwinkel of biowinkel verkopen ze soya-producten van het merk Provamel. Die bevatten iets minder kcal en suiker, maar hebben geen speciale peuter-varianten, dus bevatten wel allemaal zout.
hoe weet jij dit toch zeg? Was al bang met me soja die ik geef. T valt dus gewoon mee itt melk dat ook zout enzo bevat. Pfff
Toetjes geef ik ook erg weinig hoor, denk 2 keer in de maand ofzo als 'iets lekkers' tussendoor. Wij zijn zelf ook geen echte toetjesmensen dus dat scheelt weer. Bedankt voor je inbreng zogelukkig, weten we ook weer dat we niet zo ontzettend slecht bezig zijn als eerder werd geschreven .
Ik had ook een extreme melk en ei allergie en ben dus groot geworden met soyaproducten (ook de toetjes, voor de afwisseling maakte mijn moeder van die pakjes aan met soyamelk). Als je dusdanig allergisch bent voor alle melkproducten is er gewoon geen andere optie. En het enige wat ik eraan overgehouden heb is een afkeer voor chipolata (tsja vroeger had je niet zoveel verschillende smaken), en verder niets. Ik hoop voor alle kleintjes dat ze er alsnog overheen groeien ook al kan het best lang duren.