Je kan ook gaviscon vloeibaar gebruiken. Is iets dikker qua vloestof dan de antagel. Liters heb ik al naar binnen gewerkt.
Ik gebruik al jaren omeprazol door problemen met mijn maag... en door de zwangerschap is het er niet beter op geworden, en heb ff na vraag gedaan en was inderdaad geen enkel probleem volgens HA. Voordat ik met omeprazol begon gebruikte ik ook heel veel rennies.. en volgens HA is dit juist schadelijk voor je maag omdat je je eigen faune en flora daar kapot maakt.. ik zou het dan ook nooit gebruiken in de zwangerschap.. Regla PH heb ik wel goede verhalen over gehoord..maar als je echt zo'n last hebt zou ik toch via de HA iets aanvragen.. want er zijn genoeg middelen tegen maagzuur die je via HA kunt krijgen!
Ja regla is hetzelfde als antagel dus dan heb ik nog niks. Ik ga echt die tabletjes vragen hoor want dalijk maak ik m de slokdarm kapot...
Zoo irritant hé dat zuurbranden ik heb een maag bacterie gehad waardoor ik maagschade heb..en mijn leven lang niet van maagzuur afkom.. heb momenten gehad dat ik moest overgeven van t zuur en de pijn daarbij.. zo ranzig.. en vanaf ik omeprazol 20mg. ben geen gebruiken heb ik bijna geen last meer.. nouja totdat ik zwanger werd! maar nu neem is soms 2 per dag..geen enkel probleem volgens mij HA en ik heb dan nergens last van Succes met vragen! Heb je gewoon recht op en als je via HA doet betaald ziekenfonds hoef je t ook niet zelf te betalen!
Oké ik kijk wat de gyn zegt.... Maar dat is toch ook op recept dan of telt dat niet? Anders bel ik vrijdag nadat ik bij de gyn ben geweest de ha. Ja het is niet te doen, ik kan niks meer eten of drinken en moet dus ook bijna overgeven ervan. Krijg ook nog eens het vermoeden dat die antagel verstopping veroorzaakt...
Ik gebruikte tijdenlang antagel en was daar redelijk tevreden over. Het haalde het niet helemaal weg, maar het was stukken minder en goed te doen. Tijdens een zh-opname vroeg ik om een maagzuurremmer (had ik in de spoed niet zelf meegenomen ) en toen kreeg ik maalox. Wilde dat ik dat veel eerder had gebruikt, want dat werkte veel beter dan antagel. Maalox is ook gewoon verkrijgbaar bij de apotheek, dus dit zou je ook nog kunnen proberen. Succes! Edit: Ik lag trouwens op de afdeling gynacologie en verloskunde, en ze gaven dat daar standaard aan zwangere vrouwen, dus je mag het zeker tijdens de zwangerschap gebruiken.
Weet niet zeker of je het vergoed krijg. Ik iig niet. Omdat het niet chronisch is... Maar ik ging het ook pas met 37 weken gebruiken. Misschien is het met jou termijn anders. (Is iets van 6 voor 14 pillen)
jij succes! ik heb tot aan de bevalling last van maagzuur gehad, dus weet wat voor ellende het is....
Oja! Daar had ik ook zo vreselijk kast van tijdensmijj zwangerschappen. Rennies werkte tot een bepaalde hoogte, maar op het laatst was het echt vreselijk. En het werkte maar heel eventjes. Ik geloof dat ik nog even ga genieten van al het eten wat ik straks niet meer kan verdragen