Tussen alle horrorverhalen mogen de positieve verhalen ook weleens gemeld worden toch? Ik zag opzich niet enorm op tegen m'n bevalling, en dat bleek achteraf ook niet nodig. Ik ben afgelopen maandag bevallen van onze zoon (1e kindje) in krap 4 uurtjes. Overdag wat last van m'n rug maar niets noemenswaardigs. Om 17.30 braken m'n vliezen, om 19.15 > 7cm ontsluiting. Om 20u volledige ontsluiting. Even op pers weeën gewacht, 25 min geperst en om 21.21 is onze zoon geboren! Wel heel onwerkelijk zo snel, maar ben blij dat het zo vlot ging. Zou het zo over doen! Wie heeft er nog meer zo'n vlotte bevalling gehad, misschien fijn om anderen zo een hart onder de riem te steken
Na twee iets mindere ervaringen ben ik van de derde in een zucht bevallen. Ook vier uurtjes en het vervelendste was dat ik van de verp:leegkundige moest wachten met persen tot de vk er was. Om 8:30 was ik in het ziekenhuis, op 9:00 beviel ik, om 11:30 zat ik thuis weer op de bank zonder scheuren.
Hier ook van de eerste in ruim 5 uur. Heb maar iets van een kwartier hoeven persen, wel een knip ivm dat mn meisje het wat minder vond Kijk fijn is het niet maar als het dan toch moet teken ik voor mijn bevalling hoor! Na een zwaaaare HG zwangerschap gunde het universum me dit blijkbaar wel haha.
Hier ook twee zeer vlotte, fijne bevallingen gehad. De eerste duurde 4,5 uur, de 2de slechts 3 kwartier. Heb er (ook bij de eerste) geen moment tegenop gezien, maar had er zelfs juist heel veel zin in. Zou het nog wel 10 keer willen doen
Ik heb dan wel 2,5 uur geperst maar de gehele bevalling duurde maar 5uurtjes.. Had hij z'n hand niet naast z'n hoofdje gehad was ik er waarschijnlijk binnen 3u vanaf geweest.. Zou het zo over doen! Ja ook de rugweeen.. Je lichaam gaat daar zo goed mee om, maar goed ik heb het ook geen uren vol hoeven houden om ze op te vangen..
Ik had niet zo'n makkelijke bevalling, maar ook ik zeg dat het prima te doen was. Een bevalling doet pijn. Maar die pijn is nogal beperkt qua tijd (in mijn geval van 21.30 tot 6.41) en ik vond het te overzien. Ik zeg al lange tijd dat ik liever 10 keer beval dan dat ik 10 keer zwanger ben.
Hier ook de eerste van niets naar gebroken vliezen, gelijk weeën en na 5 uurtjes en een kwartier ons meisje ( wel met vacuüm en knip, maar viel reuze mee) met 39 + 5 Ik dacht ook gelijk, owww was dit het nou?
Hier ook drie snelle en makkelijke bevallingen. Ons eerste dochtertje was binnen vier uur (incl. ambulanceritje naar 't ziekenhuis vanwege dippende hartslag) geboren. Ik had in het begin echt niet in de gaten dat de bevalling begonnen was. Toen de bevalling achter de rug was, vroeg ik mijn man zelfs nog heel verbaasd of het wel goed was, want "een bevalling hoorde toch pijn te doen". De bevalling van ons tweede dochtertje (thuis) duurde vier-en-een-half uur. Deze keer had ik wel door dat de bevalling begonnen was. En de bevalling van onze derde dochter overviel me enorm. Die duurde slechts anderhalf uur. Waarvan we een halfuur op de oppas hadden zitten wachten voor we naar het ziekenhuis (medische indicatie) konden vertrekken. Alle bevallingen braken of werden mijn vliezen pas gebroken, toen ik volledige ontsluiting had. Schijnbaar heb ik ontzettend taaie vliezen. Ik hoop dat de bevalling van ons vierde kindje toch wat langer duurt, want die anderhalf uur is zo onwerkelijk! Het duurde echt een paar dagen voor ik het een plekje kon geven.
Ook hier 3 makkelijke en snelle bevallingen gehad ! De eerste 3,5 uur waarvan ik de eerste 2 uur twijfelde of dit het nou echt was, totdat de vliezen braken toen weeën storm gehad, vk gekomen zonder toucheren mocht ik meteen gaan persen na 10 min was mijn zoon geboren ! De 2 meiden waren in 3 en 2 uurtjes durende bevallingen ook heel goed te doen nu benieuwd hoe bevalling nummer 4 gaat verlopen !
Wat fijn om te lezen Ik kijk zelf ook echt uit naar de bevalling. Het lijkt me zoiets wonderlijks en ik heb idd alle vertrouwen in mijn lichaam. Nou vraag ik me wel af of jullie zwangerschappen ook zonder problemen zijn verlopen? Of veel mankementen in de zwangerschap ook per definitie een zware bevalling betekent? Ik zit zelf alweer 6 weken thuis in verband met mijn bekken, maar als ik kalm doe en niet op een harde stoel hoef te zitten gaat het best prima
Ik heb bij alledrie last gehad van mijn bekken bij de laatste 4mnd op krukken gelopen, kon vrij weinig meer aan het eind ! Maar ondanks dat zeer makkelijke bevallingen gehad !
Ik heb wel het boek "Hypnobirthing" gelezen. Wel erg zweverig voor mijn doen, maar op sommige punten heel verhelderend over bevallen en ik kreeg er wel meer zelfvertrouwen door. Vooraf had ik ook een bevalplan gemaakt en dat bleek tot op de letter doorgespit te zijn door de vk in het ziekenhuis en dat gaf ook een heel goed gevoel. Ik was namelijk heel bang dat ik (medische indicatie dus verplicht ziekenhuis) een nummer zou worden, maar dat viel me alles mee.
Wauw! Dat geeft de burger nog meer moed Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens. Ik zie dat je 9 weken bent van de vierde. Leuk joh
Mijn folisofie was altijd: als miljoenen vrouwen dit al eeuwen voor mij hebben gedaan, dan kan ik het toch ook? Na zware zwangerschappen en overtijd lopen was bevallen echt een eitje en een enorme (letterlijke ) verlossing! Bij mijn zoontje om 3:00 eerste wee, om 5:00 uur in ziekenhuis, om 7:00 uur volledige ontsluiting, 20 minuten pijnloos persen en hij was er. Paar hechtingen en om 13:00 uur waren we weer thuis. Bij mijn dochter om 16:00 uur eerste regelmatige weeen, om 17:20 uur 6 cm toen VK kwam, om 18:20 uur 10 cm en vliezen gebroken, meteen enorme persdrang, 2 persweeen moeten zuchten omdat dochterlief er als vanzelf uitglibberde . Binnen 3 minuten was ze er. Paar hechtingen en klaar... Ben heel blij met mijn bevallingen, maar ik moet wel zeggen dat ik vooral de eerste keer wel erg overdonderd was door de snelheid en de enorme oerkrachten die niet te stuiten zijn. Ik vond het toch erg heftige ervaring, die eerste keer, omdat alles zo anders ging/voelde dan ik me had voorgesteld .
Ik had ook een hele makkelijke zwangerschap en gelukkig ook een fijne bevalling. (Al had de ruptuur van mijn niet gehoeven haha )
Hier zwangerschappen gehad waar ik 42 (bij de 1e) en 42 (bij de 2e) weken fluitend vol energie doorheen ben gevlogen. Beide bevallingen waren ook fijn. 1e vanaf de eerste wee 4 uurtjes over gedaan en de 2e vanaf de eerste wee nog geen 2uur. En daar ben ik nu dus soms wel eens bang voor.... De eerste 2 bevallingen gingen zo makkelijk en snel, dan ben ik bang dat de 3e juist een dag gaat duren ofzo
Mijn 2e bevalling was ook super! Om 3 uur braken mn vliezen ( Enorm veel bloedverlies wat wel heel eng was ) en kreeg ik al direct weeen om de 2 minuten. In de auto en naar ziekenhuis. Om 5 uur was alle medische gedoe zo'n beetje rond ( Echo, CTG's aangesloten etc ivm eerdere keizersnee, ivm het bloedverlies en een rustig kindje, het was dus wel eng door al dat bloedverlies en een kindje wat niet goed bewoog. ) en om 7 uur kreeg ik persweeen. Om 7.45 had ik volledige ontsluiting en mocht ik persen wat echt een verademing was! De hartslag van mn zoontje dipte wel te veel dus kreeg ik een flinke knip en om 8.09 lag hij op mn buik. In 5 uur en 10 minuten. Ik voelde me helemaal super! Had alleen wel wat pijn aan mn knip en een aambei die de kraamweek erg pijnlijk was, maar de bevalling was zo geweldig! Dat zou ik zo weer willen doen hoor, in tegenstelling tot de 1e keer.