Hoi meiden, Van mijn zus heb als verassing vanmorgen een heerlijke behandeling bij een voetreflexologe gekregen! (voetreflexmassage) Nu vertelde deze mevrouw dat zij ook bepaalde punten in je voeten kan masseren om de bevalling te laten beginnen. Ik dacht bij mezelf "waar wacht je nog op", maar ze doet het echt pas vanaf 40 weken zwangerschap. Ze heeft nu wel iets gedaan wat ervoor moet zorgen dat de baby wat dieper in het bekken komt te liggen, aangezien hij nog erg hoog lag de laatste controle in het ziekenhuis. Of het werkt? Geen flauw idee, maar het was wel heel lekker en de hoofdpijn waar ik al weken mee loop, is vandaag een stuk dragelijker! Ik leef namelijk al weken van paracetamol tot paracetamol. Ik heb alle symptomen van zwangerschapsvergiftiging, maar in mijn bloeddruk en bloed is dit (gelukkig) niet terug te vinden. Gyn wil me voor deze klachten zelfs inleiden vrijdag bij 40.2 en dat hoop ik te voorkomen natuurlijk! Ik heb voor woensdag weer een afspraak met haar gemaakt en dan gaat zij wel proberen om die "beval punten" te masseren. Ik ben dan precies 40 weken zwanger. Zijn er meiden die ervaring hebben met voetreflexmassages en werkt het inderdaad? Ben heeeeeel erg benieuwd, maar kan het iedereen aanraden al is het alleen om even heeeerlijk te kunnen ontspannen!
Ik heb wel ervaring met voetreflexologie, maar niet in combinatie met bevalling. Na mijn vorige bevalling had ik heel veel last van ontstekingen in liezen etc. (hidradenitis suppurativa). Aangezien mijn dermatoloog mij niet echt verder kon helpen, ben ik het alternatieve circuit op gaan zoeken en ben uitgekomen bij voetreflexologie. Dat heeft mij zo goed geholpen dat ik er (bijna) geen last meer van heb. Maar ga nog steeds om de 4 a 5 maand heen voor "onderhoud". Nu met de zwangerschap ook al 2x weer geweest ivm de misselijkheid. Omdat ze er ook accupunctuur erbij doet heeft ze dat ook al bij me gedaan. En ben ik er stukken van opgeknapt. Trouwens deze persoon doet echt voetreflexologie om klachten te verminderen. De eerste afspraak is dan ook een intake van ca. een uur met daarna een massage. Je kunt hier niet zo even als "cadeautje" terecht.
Dat doet deze vrouw ook. Mijn zus kent haar via haar werk en heeft een 1e behandeling voor me betaald, maar de voetreflexologe zelf is gewoon een echte. Geregistreerd en wel. Heb ook een uitgebreide intake gehad en daarna een massage Fijn dat jij er ook zo'n baat bij hebt.
Ja die van mij is ook geregistreerd. Ik krijg ook bijna alles vergoed via de verzekering, dus dat scheelt natuurlijk ook wel. En ja ie massages zijn niet alleen voor het goede doel, maar voelen ook heerlijk aan. Ik ben benieuwd of ze de bevalling op gang kan brengen, maar ik denk het wel. Ik weet dat ze heel veel kunnen bereiken met massage, het is soms bijna niet te geloven.
Fijn dat jouw verzekering zoveel vergoed! Die van mij helaas niet, maar als het werkt, dan is me dat wel 52euro per keer waard! Ik zal het laten weten of het werkt! Ben heel benieuwd! Gisteren bij haar geweest en ik heb vandaag ontzettend veel last van voorwerk. Morgen zullen we zien of hij idd lager is gaan liggen bij de vk!
Toen ik 39w6d was en ik af en toe weeen had en het maar niet doorzette, heeft mijn man ook mijn voeten gemasseerd. Ik had toendertijd opgezocht welke punten hij precies moest masseren. Ik dacht baadt t niet dan schaadt t niet. Na een uur begon ik lichte weeen te krijgen die later iets heviger werden. Na een avond weeen zijn ze 's nachts gestopt. De volgende ochtend kwam de vk, ik had toen 3 cm. De vk heeft me toen verder geholpen en ik ben die avond bevallen van een dochter. Ik weet dus niet zeker of ik echt daar die weeen van kreeg, en het heeft toen ook niet direct tot een bevalling geleidt, maar die weeen hebben uiteindelijk wel 3 cm opgeleverd.
Welke punten moeten eigenlijk gemasseerd worden? Kan me iets herinneren van het plekje tussen enkelbot en achillespees in toch?
Ja ik heb ook ervaring met voetreflex en bevalling opwekken. Ik ben met 40+1 door haar behandeld en de avond erna begin het te rommelen. In de nacht werd ik wakker met om de 2/3 min weeen. Ik wilde nog even in de douche en daarna zouden we de VK bellen. Nadat ik de douche uitkwam is het gestopt . Dat was heel erg frustrerend moet ik zeggen. De volgende dag de VK gebeld en zij hoorde het vaker na voetreflex. Op 40+5 ben ik gestript en een dag later bevallen van een prachtige dochter. Mijn ervaring is dus dat het wel iets heeft gedaan, maar voor mij niet voldoende. Ach baadt het niet dan schaadt het niet zeg ik maar! Succes!
Ik had in het begin van mijn zwangerschap steeds weer blaasontsteking. Ik kreeg de tip om voetreflex te proberen. Het wordt bij mij ook niet vergoed, maar sinds ik bij haar ben heb ik geen blaasontsteking meer gehad! En dat was me echt veel waard.. Behandelingen zijn met steeds meer weken ertussen gedaan en het heeft me ook bij andere kwaaltjes geholpen. Ik ben dus helemaal overtuigd van de werking! Heb nog niet geprobeerd de bevalling op te wekken, dus daar geen ervaring mee, haha!
Bij mij heeft het denk ik wel geholpen. Ik heb op 40+2 een behandeling gehad en met 40+3 braken 's avonds mijn vliezen en 's Morgens met 40+4 bevallen...