Als bevallen meevalt..

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nispie, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. libelle85

libelle85 Actief lid

23 jul 2012
    140
    0
    16
    NULL
    NULL
    1e kindje in 4 uurtjes en vond het reuze meevallen en de 2e een uurtje!!! Zou het zo weer doen, maar dat doen we maar niet hahahahha ;)

2. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik heb niet een hele vlotte bevalling gehad, heb er 16 uur over gedaan vanaf eerste wee tot aan de komst van onze dochter.
    Maar ben inmiddels weer zwanger, dus we doen het gewoon nog een keer..

Langer of eerder, maakt niet uit :) Ik doe het er voor.....

3. Delta

Delta Niet meer actief

hier ook snel bevallen, binnen 2.5 uur, wel weeenstorm, zonder knip, had een schaafwondje en 2 hechtinkjes, was mn eerste kindje :)

4. kimster87

kimster87 Actief lid

18 mrt 2012
    175
    0
    0
    Helemaal klaar voor ons meisje
    tilburg
    Wow ! Heel fijn om ook eens positieve verhalen te horen!Dan alleen negatief! Ben heel erg benieuwd want mag tot nu toe qau zwangerschap helemaal niet klagen! en hoop dan ook op een korte maar fijne bevalling! Ben zeer benieuwd! Bedankt nogmaals voor jullie verhalen

5. DUIFJE

DUIFJE Actief lid

30 okt 2012
    354
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 fijne bevallingen gehad. De 1e duurde ongeveer 6,5 uur en maakte ik af in het ziekenhuis, vacuumverlossing. De 2e duurde ongeveer 3 uurtjes, thuisbevalling. Beide keren heel goed te doen, al moet ik zeggen dat ik de 1e bevalling makkelijker vond. Zou het echt vanavond weer willen! :)

6. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Vooral mijn tweede bevalling vond ik een 'makkie'. Om 20.30 begon het met wat lichte buikkkrampjes (dacht ik). Om 22 uur de vk gebeld, om 22.50 uur waren we in het zkh (we moesten even wachten op de oppas). Om 23.10 brak de vk de vliezen, pas daarna werden de weeën wat heftiger, maar nog steeds goed te doen. Na 5 minuten persen is onze zoon om 0.01 uur geboren. Om 2 uur waren we weer thuis :)

7. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Wauw! Where can I sign??:D

Gefeliciteerd allemaal! Fijn om al deze positieve verhalen te lezen!
    Ik hoop dat ik over een paar weken mijn verhaal ook hier mag plaatsen!

8. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

2 nov 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    Bij onze tweeling werd ik ingeleid, en de weeenstorm die daarop volgde was echt mega! Normaal zou je 1 a 2 tellen op adem kunnen komen voor energie om een nieuwe wee op te vangen, nou de ene wee was nog niet voorbij en de volgende kwam al opzetten:(. Uur persen, te moe en toen een keizersnede, want de druk van hun twee hoofdjes was niet goed om zelf te persen.Maar bij ons 3e zoontje was dat anders. We zouden komen voor inleiding, maar mijn vliezen braken snachts. Ik glunderde:D gedurende de bevalling zei de arts!!! Ja, vind je het gek. Met de bevalling van onze tweeling in het geheugen, was dit er 1 om iedere vrouw toe te wensen (wat mij betreft). Om 2:30 uur vliezen gebroken, 12:00 uur 3 cm, douchen, 13:00 uur 4 cm, remifentalinpompje (zalig spul) en om 14:15 uur mijn man en ik helemaal verbaasd, ik had al persdrang! Had ik al 10 cm, Wow! Nog 20 minuten geperst en de kleine lag in mijn armen 14:30 uur! Joehoe!:p Twee kleine inwendige hechtinkjes. Het feit dat er tijd tussen de weeen zit om de volgende weer op te kunnen vangen en met een beetje hulp van het pompje (pijn was er uiteraard en niet erg, maar wilde niet weer zo gesloopt worden als bij onze tweeling en dan niet kunnen persen) is geweldig! Liever langer bezig qua aantal uren, dan heel snel en te heftig!

9. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik bij de eerste in 2 uur waarvan 22 min geperst en bij de 2 de 2.5 uur waarvan 7 min geperst.. Allebei zonder knip of scheuren..

10. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Bij dochter was ik van de eerste lichte weeën tot de bevalling5uur kwijten bij zoon van start tot finish ook ongeveer zo iets :D

11. Tallie88

Tallie88 Lid

20 nov 2012
    63
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat een verschillende bevallingen zijn er toch :O

Om eerlijk te zijn heb ik géén idee hoe lang mijn eerste uiteindelijk geduurd heeft, volgens de papieren van het ziekenhuis welgeteld 1 uur en 59 minuten.
    Feitelijk wist ik niet eens dat mijn bevalling überhaupt begonnen was, ik had al een weekje wat voorweeën en vond het die dinsdag nog zodanig meevallen dat ik het probeerde te negeren.. lekker stofzuigen en boenen dus :p
    Tot het 's avonds wel wat vervelender werd en manlief mij dwong de VK te bellen.. maar goed ook, want ik was al 8 cm ver.. dat was om 21:00. Naar het ziekenhuis, vliezen gebroken om 21:45, toen pas echte weeën tot 23:10, 29 minuten persen.. baby!
    Zó gepiept dus.. zodanig makkelijk dat ik donderdagochtend mijn moeder belde omdat ik echt even móest stadten, na weken thuis te zitten tot het kleine monstertje pas 42 weken met geboren werd.

12. janneke001

janneke001 Actief lid

8 nov 2011
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben deze week uitgerekend,dus heb nog geen ervaringen...
    Wel ben ik heel nuchter,het zal wel pijn doen maar zie er niet tegenop.Kan niet wachten totdat ik onze kleine in mn armen kan houden :D

Maar wil jullie wel ff bedanken voor alle positieve verhalen!!!:)

13. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Hier ook binnen 3 uur en 3 kwartier van de 1e! In het zkh hebben ze om 14.15 m'n vliezen gebroken omdat ik al 5 weken met 3/4 cm ontsluiting liep, na het breken van de vliezen gelijk de 1e wee om 14.30 5 cm en om 17.30 persweeen half uurtje geperst en om 18.00 geboren! Zou t zo overdoen!

14. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

2 nov 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    Bevallen doet pijn, dat is zo. Maar als je eenmaal je kleine in je armen hebt, dan ben je zo happy (ik althans) en vergeet je de pijn wel weer. En zeg nou zelf, pijn hebben voor zoiets groots als de geboorte van je kind(eren), dat doe je gewoon. Het maakt de sterkte en kracht van een vrouw in je los! En ieder heeft zijn eigen verhaal over bevallen. Je moet het toch echt zelf ervaren. In iedergeval heel veel succes toegewenst als de kleine zich zal aankondigen. Het kostbaarste moment van de bevalling is het allereerste contact tussen de kleine en jullie als ouders. Iets wat je echt moet koesteren.

15. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Van onze oudste:
    6.30 wakker geworden, beetje huishouding gedaan enz
    8.30 vriendlief wakker gemaakt, vanwege een raar gevoel ik mijn buik (zijn de vorige avond nog wezen uiteten)
    9.30 toch maar vk gebeld. Omdat ik zo rustig was en geen weeen had kwam ze rond 10.00
    10.10 vk kwam, bleek ik al 10 cm te hebben, dus vk ff snel naar huis (had zich totaal niet op 10 cm gerekend) om alles te halen.
    10.20 mijn vliezen braken toen ik op bed wilde zitten
    10.30 met 2 persweeen was daar ineens onze kleine meid.

Dus precies 4 uurtjes van wakker worden tot bevalling. Ook geen scheur of knip gehad. Dus hier zelfs ook een bevalling zonder pijn :$.

Van de jongste:
    1.30 wakker geworden van de hitten dacht ik (het was boven ook 27 graden pppfff)
    2.30 Ik zat buiten nog steeds af te koelen in mijn boxer en hempje
    3.00 ik had een voorgevoel dus maar even de vk gebeld (weer zo nuchter als de eerste keer)
    3.20 vk kwam ontsluiting kijken, en ja hoor 10 cm. En weer totaal geen wee gehad
    3.28 Vliezen laten breken om een perswee op te laten komen. Vriendlief zat intussen beneden met de oudste die wakker was geworden, en om te wachten op oma en kraamzorg.
    3.29 Met 1 kleine perswee kwam onze kleine man letterlijk ter wereld gevlogen en moest opgevangen worden en het vruchtwater zat overal. Zo'n kracht was er in een paar tellen :).
    Oma en kraamzorg waren trouwens dus te laat.

Dus van wakker worden tot bevalling duurde het net 2 uurtjes. En nu ook weer zonder scheur of knip en mocht een paar uur later godzijdank naar beneden (boven was het niet te houden met die hitte) En ook weer zonder pijn bevallen.

Ik heb nooit tegen bevallingen opgekeken. Want ja... ontspannen boven is ontspannen beneden zeg ik altijd maar. Maar zo snel en pijnloos had ik totaal niet verwacht.
    Zo doe ik er nog wel 10 :D

16. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

2 nov 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    Wow teigetje1, dat is nog eens bevallen!Heb echt zo: :$ gelezen!
    Vond mijn 2e bevalling al behoorlijk relaxed. En zou dat ook nog gerust 10 keer zo willen, haha:D

17. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    hier 2 bevallingen gehad van benen wijd en het is er . persen 11 min bij de 1e en 2e was 1x persen en de weeen heb ik amper gevoeld.
    zo snel en het wennen aan dat ze er al was heeft wel een tijdje geduurd.

18. Irmatje

Irmatje Lid

28 okt 2012
    50
    0
    0
    Paraveterinair
    Noord Brabant
    Hoi hoi,

Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen maar omdat het iets te snel ging en de verloskundige net op tijd was en ik al was begonnen met persen (had geen 20 min later moeten komen!) ben ik thuis bevallen van een heerlijke dochter. De bevalling was even heftig, nog geen 3 uur!! Het was een fijne ervaring vooral omdat alleen de verloskundige en mijn man aanwezig waren. Even heftig dus, vooral omdat het de eerste keer was maar wel een hele fijne ervaring! Was er van te voren beetje bang voor maar was heel bijzonder!

19. Nien1980

Nien1980 Lid

15 nov 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond de weeën heel erg meevallen. Bouwde geleidelijk op, en was echt goed te doen. Ik bleef er ook erg vrolijk onder. Het laatste onderdeel sla ik maar even over, dat was minder.

20. Soekebullie

19 apr 2012
    45
    0
    0
    Ik ben gisteren bevallen van onze dochter Willemijn na een zwangerschap van 40wk +2.
    Het zag er als volgt uit:

08.30 beetje menstruatie-achtige pijntjes, maar lekker op bed blijven liggen.
    09.10 toch maar uit bed, gerommel houd nu wel aan, lekker aan t opruimen gegaan, wasje draaien, vaatwasser aan etc.
    10.15 vriendlief gebeld dat ie na de lunch thuis er niet meer op hoefde rekenen om nog terug naar het werk te moeten gaan.
    10.30 vriendlief nog een keer gebeld om te vragen of ie toch maar meteen naar huis wilde komen.
    11.00 verloskundige gebeld om aan te geven dat het begonnen was met een goede regelmaat. Afgesproken dat ze om iets voor 12 langs zou komen.
    11.15 nogmaals vk gebeld met het verzoek of ze niet direct kon komen.
    11.45 was ze bij ons thuis, bleek ik 5 cm ontsluiting te hebben.
    13.00 afgesproken in het ziekenhuis met de nieuwe vk die de dienst van die dag zou overnemen.
    13.15 8 cm ontsluiting en een behoorlijke persdrang, deze moest nog wel weggezucht worden, mevrouw was een sterrekijker en het randje was nog niet volledig ontsloten. Met hulp van eigen vk en een verpleegster ook hier doorheen gekomen.
    14.30 is Willemijn geboren, 2945 gr en ongeveer 50 cm. Ze was indd een sterrekijker, had dr handje naast dr hoofd tijdens de geboorte, hierdoor heb ik een lichte ruptuur 2e graads gekregen.
    14.34 is de nageboorte na nog 1 keer persen er ook uitgefloept (dit heeft echt geen pijn gedaan. Dochterlief direct op de borst gekregen en hier heeft ze ruim 40 min gelegen zodat de vk even kon hechten (echt waar naar de tandarts gaan vind ik vervelender, verdoving doet wonderen en ik voelde er vrijwel niets van)

schijnbaar was is al mn vruchtwater al een paar dagen eerder verloren (dit echter niet gemerkt, vermoed onder de douche ofzo), daarom was er iets meer infectiegevaar voor Willemijn)
    Gelukkig deed ze het na de geboorte erg goed en mochten we na het eten van een boterham en het doen van een plasje direct naar huis waar de kraamzorg ons werelds heeft begeleid de eerste avond..
    Al met al heb ik echt een superzwangerschap en een droombevalling gehad. Kijk er met een goed gevoel op terug, zkr gezien het onze eerste is :)

Deel Deze Pagina