als bh niet fijn zit, zijn er alternatieven?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tord, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik kan momenteel geen bh´s verdragen. Ik word misselijk van de druk op mijn borstkas. Verlengstukjes heb ik al geprobeerd, maar helpt niet.
    Nu wil ik, zeker in de zomer, niet met alleen een dun shirtje lopen, omdat je dan alles ziet.
    Zijn er alternatieven? Ik dacht aan een strak ondershirt, maar dat voelt misschien ook benauwd, en is nog warm ook in de zomer.
    Heeft iemand een idee?

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Druk op je borstkas van een bh?? Ik voel mij bh niet eens zitten dus dan past ie niet goed ofzo? :)
    Maarre, misschien van die bandeau tops?
    Bandeau top naadloos

3. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Van die elastische beha´s? Die waren toen ook steeds op de reclame.. Die gebruik ik ook voor 1 van mijn cliënten die het vreselijk vindt om beha´s te dragen.. Dat is zonder beugel en je schijnt bijna niet te voelen dat je hem draagt.. Zelf geen ervaring mee, maar misschien het proberen waard.. Zitten geen beugels en zo in!

4. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik heb een soort naadloze bh's die je over je hoofd aantrekt van c&a.
    Zit heerlijk en geeft door de voorgevormde cups voldoende steun aan mijn flinke cup. Ik ben ze ook gaan dragen omdat een bh altijd ergens niet lekker zat.

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Het is niet zo dat de bh niet goed past, ik verdraag gewoon echt geen druk momenteel vanwege een andere reden. Naadloze bh zit nog steeds strak om de borstkas dus is geen optie. Ik vrees dat ik voor een strak hemdje zal moeten gaan...

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik zweer bij de magic bra, zijn een soort topjes. Ik heb littekens onder mijn borsten en verdraag geen gewone bh's. Voor mij geven ze goede ondersteuning.

7. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
  8. petrova

petrova Actief lid

Ik heb ook vaker last van bh's, en na jaren heel veel geld uitgeven (want rare maat) en heel veel onderzoek heb ik bhs een klein beetje opgegeven :) Draag ze nog hooguit eens per week eigenlijk.

Ik draag meestal wat ik maar omschrijf als 'beginnersbh's' voor jonge meisjes, terwijl ik geen kleine borsten heb of zo, maar dat zijn dan dus eigenlijk hele korte stretchtopjes die strak zitten en ook gewoon normale ondersteuning geven als je gaat springen/rennen. Het zijn geen sportbh's, die zijn erg strak en dat vind ik niet fijn en jij zou dat waarschijnlijk ook te strak vinden met je klachten (bovendien zo'n geplette borsten dan :)).

Heb ook wel eens zo'n magic bra gehad, werkte ook goed, alleen irriteer ik me aan de wijdte van de bandjes. Het zit verder wel comfortabel, maar ik heb voor het oog liever gewoon dunne/spaghettiachtige bandjes.

Maargoed die topjes dus, het is een beetje improviseren, maar omdat ik een erg smalle borstkas heb, koop ik ze wel eens op de tienermeisjesafdeling, want die passen mij gewoon nog. Heb ook zo'n topje gekocht bij de ASOS bij wijze van strapless bh, en voor de rest koop ik ze op ebay uit China voor 2 euro of zo haha.

9. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Oohh die bh-tjes zijn zo ontzettend leuk! Soms baal ik dat ik geen kleine borsten heb.

Soms ;)

10. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

27 sep 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
    Bij de action hebben ze ook zon magic bra. Vind ik heerlijk zitten! Hemden hebben ze daar ook wel.

11. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of je grote borsten hebt, maar je kunt misschien anders een triangel bikini eronder doen? Heb je een beetje een beach look en toch nog iets van vorm in je borsten en je tepels schijnen niet door!

12. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Het is ook een soort topje. Maar dan met voorgevormde cups.er in.

13. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ik vind die 'magic bra' totaal geen ondersteuning bieden, maar wanneer je geen druk wilt op je borstkas is het best handig. Ik heb onlangs voorgevormde beugelloze bh's aangeschaft ik kan die beugels even niet verdragen (ja, ik heb de juiste maat en ook goede merken).

14. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Als je geen druk op je borst kunt verdragen vraag ik me af of een strak hemdje een goed alternatief is.

15. Imensa

Imensa Niet meer actief

16. AmberS

AmberS Bekend lid

16 okt 2013
    685
    0
    0
    Eigen baby- en kinderkleding zaak
    Gelderland
    M'n moeder heeft die van Tellsell, die topjes. Ze zweert er bij .. dat zou je dus kunnen proberen

17. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik ook van die topjes van de Action ideaal !

18. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier verdraag ik totaal geen beha's met beugel.
    Ik draag er dus altijd zonder beugel.

19. pipootje

pipootje Niet meer actief

20. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Ik kan ook niet tegen beugelbh's dus ik draag een soort bh-topjes. Je hebt sportieve (maar niet zo strak als sport bh) maar ook kanten. de sportieve heb ik er een paar van de zeeman die zitten echt heel lekker! Kan ook niet tegen druk op mn borst. Tip:koop m wel een paar maten groter ik heb zelf maat S maar heb een L gekocht
    Heb overigens geen grote borsten (75C bhmaat) weet niet of je voldoende ondersteuning hebt ermee als je grotere borsten hebt!

Deel Deze Pagina