Ik geef nu al 5,5 maand borstvoeding. Ik combineer het wel met kv ivm met doorslapen. Dit doe ik al sinds ze 2 maanden is. Ik merk nu alleen dat ik echt veel minder melk heb en dat ik echt veel moeite moet doen met veel drinken en tussendoor goed eten. Ik beng echt bang dat het steeds minder wordt en uiteindelijk stopt wil het graag nog langer geven. IK slik sinds een maand ong ook de minipil maar volgens de huisarts heeft die geen effect op melkproductie omdat er geen oestrogeen in zit net als de normale pil. Zou dat hier aan liggen?? Of is het omdat ik al zolang geen nachtvoeding meer geef?? Kan ik eventueel weer beetje opbouwen om de productie weer te vermeerderen mis 2 x snachts geven? Kan ik dat ook kolfen ipv dat zij drinkt want ben echt blij dat ze nu goed doorslaapt wil liever niet dat ze daar weer aan went tenzij ik geen ander keus heb wil echt alles proberen om wat langer te geven. Lees veel over clusterkolven? Dit is haar schema: 7.00 1e bv 10.00 2e bv 11.30 fruithapje 13.00 bv 15.00/15,30 bv 17.00 groente 18.00/18.30 bv 20.30 kv met rijstepap laatste voeding De eerste 2 keer bv heb ik genoeg melk ook stuwing vanwege de nacht maar daarna moet ik echt veel drinken en goed eten en de laatse bv is echt weinig dan gaat ze echt ook veel duwen en trekken.. Ik zou graag willen weten of ik mijn productie weer kan vermeerderen en wat ik kan proberen Groetjes
Je kunt proberen om na het voeden kort na te kolven. Je kunt ook aan de slag met wisselboeken: laat haar effectief drinken: merk je dat de pauzes langer worden, dan wisselen naar de andere borst. Dit wissel je een paar keer af, zodat beide borsten in ieder geval 2 x zijn gestimuleerd. Zo geef je tijdens een voeding meerdere keren signaal dat er meer melk mag komen! Hoe is de groei van je kindje? Denk ook aan stimulerende middelen: borstvoedingsthee, evt. fenegriek capsules, (bij natuurdrogist te krijgen of online) (NIET bij diabetes!!!) watermeloen, avocado, noten Vul je aan met vit. B en D? Of een multipreparaat?