Hoi Allemaal, Mijn naam is Christel, mijn vriend heeft een spierziekte (ziekte van Steindert, Myotone dystrofie! Dit wil zeggen dat je het doorgeeft aan je kinderen voor misschien 50%. We hebben daarom dus besloten om zwanger te worden via PGD (pre-implantatie genetische diagnostiek) er worden eicellen bij mij gehaald en de zaad van mijn vriend, daar maken ze een embrio van, en via een naald gaan ze bekijken als de ziekte in de embrio zit! We zijn eind vorig jaar December bij de arts op bezoek geweest om te praten, 13 februari zijn we naar Maastricht gegaan AZM, begonnen met wat vragen en onderzoekjes, bloedafname's! Daarna de uitslagen gekregen alles was goed, 8 Juli bij de gyn geweest voor een inwendig onderzoek, en mijn vriend heeft zijn zaad af moeten geven voor controle, en wederom bloed af moeten nemen voor ontstekingen etc, a.s. woensdag belt de arts terug met de uitslag (spannend, best wel een erg belangrijk onderzoek) midden augustus krijgen we een avond voor PGD daarna een afspraak bij de IVF arts (duurt vrees ik nog wel 2 maanden) we worden daarna ingepland (weer na 1 maand) en dan hopelijk gaat alles goed en hopen we snel zwanger te kunnen worden!!!.... Spannende tijd, maar oohh wat is wachten toch erg zeg
Jeetje wat spannend zeg...ik hoop dat alles goed gaat en dat je snel zwanger mag worden met pgd! Is er ook een grote kans dat alle embryo's de spierziekte hebben dan of weet je dat niet? In ieder geval heel erg veel succes!!