Wij hebben een jack russel een hele lieve hond. We krijgen van mensen vaak te horen wat is hij lief en schattig. En hij is ook super lief met kinderen. Alleen zodra de deurbel gaat hij helemaal door het lint. En als je hem dan wil op pakken om in de bench te doen. Dan laat hij zijn tanden zien en begint te grommen. En dat is iets van de laatste ander half jaar we wonen nu in eengezinswoning. Daar voor in een flat en daar deed hij het niet. Ik vraag het voor al omdat we bezig zijn om zwanger te worden en je moet er niet aandenken dat er dan iets gebeurd. Weet iemand misschien een oplossing.
Is het geluid van de deurbel erg verandert? of kan die nu beter zien dat er iemand voor de deur staat? Het is erg vervelend, heel veel honden doen het helaas. Je zou er even wat tijd in moeten steken met afleiden, aandacht op jou vestigen en positief belonen. Wel streng zijn bij het grommen en optrekken van de lip, dit mag die gewoon echt niet bij je doen!
Maar waarom wil je hem oppakken om hem in de bench te doen dan? Misschien associeert ie het daar wel mee: Dat de deurbel gaat, en hij in de bench moet maar niet wil.
+1 met ijn voorgangster.. hij blaft omdat het zijn terratorium is, pak jij hem op tuurlijk laat hij zijn tanden zien want nu mag hij zijn terratorium niet meer beschermen.. gewoon laten lopen en blaffen wennen de baby`s ook wel aan.. en dan heb jij een jack trubbel wij een mechelse/duitse herder en die doet dat dus ook (pas sinds jolisa er is) is gewoon bescherming hoor.. en eerlijk die jackies zijn kleine keffertjes
ik zou even met je man of met buren gaan oefenen, aan laten bellen en totaal niet reageren, dus niet opstaan, niets zeggen gewoon door gaan met waar je mee bezig ben, zo oefenen. mijn kleine hond blaf ook, maar ik kan hem laten stoppen door te zeggen klaar of nee of kop dicht en anders een keer hard bulderen van HE(soms oostindisch doof, man he!) andere methode is, riem om doen(met of zonder slip) als de bel gaat en hij gaat te keer even flinke ruk aan de riem geven, en bij beide geld, pas open doen als hij stil is en rustig is
Ik doe onze hond ook altijd in de bench als de bel gaat. Als ik hem de gang in laat, schiet hij de straat op, en anders gaat hij aan de kamerdeur staan krabben. Wij wonen sinds een half jaar in een eengezinswoning, en wonder boven wonder blaft hij een keer of 3, en gaat dan alleen maar zachtjes janken. Helaas jankt hij, zodra hij merkt dat het bekenden zijn, zó hard, dat het door merg en been gaat.... En dat krijgen we er dus niet uit... Dat lip optrekken en grommen heeft onze hond ook een poosje tegen ons gedaan, maar door consequent te blijven, en door te zetten doet hij dat nu eigenlijk nooit meer.
Ik heb een rottweiler, superlief beest. Die gaat ook tekeer als de bel gaat. Voorheen stoof hij dan de hal in. We hebben hem nu zover dat ie in de deur blijft zitten en niet meer de hal in stuift. Blaffen leer ik hem niet af, want het is en blijft een waakhond. Hij ziet dat ook als zijn taak, beschermen.
sprits precies.. het is een hond die moeten blaffen toch!! praten kunnen ze niet dan was het wel makkelijker geweest om te weten wat ie wilde hebben
Hier hebben we een hond die ook ontzettend(!!) tekeer gaat als de bel gaat, maar net zo erg als er iemand ons terras opstapt of als er überhaupt iemand voorbij het raam loopt!!! ik word er af en toe zooooo simpel van. Wij wonen in appartement op de begane grond direct aan de stoep, dus er komen nogal wat mensen voorbij. Elke keer gaat zij dan blaffen! maar valt weinig af te leren hoor... Dat grommen en tanden laten zien, zou ik inderdaad ook echt niet accepteren!
Wij hebben hier een deurbel, met meerdere melodietjes, en eens in de zoveel tijd (dus als ze beginnen te blaffen als ze de bel horen) verander ik van melodietje Hebben we toendertijd bij de lidl gekocht Superding Maar ze blaffen nu nog als het hekje gaat, maar gelukkig niet zo erg als dat de deurbel gaat Heb hier ook 2 waak-en verdedigingshonden, dus al het blaffen leer je niet af, en daar zijn het ook honden voor
Pff zou advies vragen van een deskundige , gaus ofzo. Kan jij en vooral je omwonenden erg veel plezier van hebben.
Wij hadden vroeger ook een hond die enorm ging blaffen als de bel ging. Tja, dat was er gewoon ingeslopen en het werd steeds erger. We hebben een cursus gevolgd voor probleemhonden (want ja, naast dat blaffen bij de deurbel, ging hij na verloop van tijd ook mensen aanvallen). Daar hebben we geleerd het geluid van de deurbel om te zetten in een andere reactie. Wat eerst deurbel = blaffen en naar de deur stuiven was, hebben we veranderd naar geluid deurbel = naar je mand en na een blaf of 3 ophouden. Dat hebben we getraind met buren etc., gewoon gevraagd of ze aan wilden bellen. Ook zelf aangebeld in het begin, want dat lokte gewoon dezelfde reactie uit, het zit er zo ingebakken. En dan consequent zo blijven handelen. Voordeel van dat soort 'toneelstukjes' is dat je goed voorbereid te werk kunt gaan. Geen hektiek etc., waarbij je makkelijker de mist in gaat. Naar mijn grommen als ik ze een commando geef, zouden ze niet in hun hoofd moeten halen.
Stel dat jij een hond was. De bel gaat en je baasje komt in beweging en gaat naar de deur terwijl jij in je bench moet maar eigenlijk je baasje wil bewaken. Ik zou ook gaan blaffen en grommen. Misschien kun je hem meenemen naar de deur? Of leren dat hij bij de deur wacht?
Stel dat jij een hond was en je hebt geleerd dat je niet bovenaan de roedel staat, dan moet je gewoon het commando van de roedelleider (je baasje dus) opvolgen, of dat nou is wat je leuk vindt of niet.. Dan mag je echt niet grommen en je tanden laten zien, want dan wordt je gelijk op je nummer gezet! Ik zou dus zeker aanraden contact met gedragstherapeut te zoeken, die kan je leren hoe je met dit gedrag om moet gaan om het hem af te leren.. En evt. een cursus volgen zodat je leert hoe je boven de hond komt te staan.. Gaat niet over 1 nacht ijs, dus ik zou zeggen veel succes
een hond hoeft niet perse te blaffen, ik heb een abricoos toy poedel, die staan erg bekend om hun keffen, nou hij moet echt niet in zijn hoofd halen om de hele dag te blaffen, als de deurbel gaat mag hij even blaffen, maar dat is eienlijk pas begonnen sinds ik bij mijn man ben gaan wonen, dankzij de buur honden blaf hij zo erg. bij mijn ouders blaften beide honden amper, tenzij er echt iets was(waak)
Blaffen op zich mag. Even. Maar mijn honden hebben allemaal geleerd dat ze niet mogen blijven blaffen. Als bij mij de deurbel gaat loop ik er heen. Mijn honden zitten dan altijd op afstand achter mij. Worden ze opdringerig, draai ik me om, knip met mijn vingers en zeg 'NEE' of 'Shhhh'. (Ja ik ben een Cesar Millan fan ). Oppakken zou ik nooit doen. Maar jij moet wel de juiste houding aannemen. Hij moet jou wel serieus nemen. Dat betekent dat jij de juiste houding en de juiste energie moet uitstralen. Iemand zei het hiervoor al. Oefen met buren of vrienden. Als hij echt in een totale staat van opwinding gaat dan tik je hem met je vingers aan. Niet hard of pijnlijk, gewoon even twee vingers in zijn nek. Dan doorbreek je die staat. En vooral belangrijk: Een NEE wordt nooit maar dan ook echt nooit een JA!. Mijn herder teefje was ook een beetje zo. Liet niet haar tanden zien hoor. Maar wel dat ze me helemaal omver liep etc. Met haar zelfde gedaan en nu gaat dat fantastisch. Succes
Ergens mag je blij zijn dat jullie hond zijn huis en baas wil bewaken. Wij hadden vroeger een labrador. Een echte allemansvriend. Echt een lieve sukkel Is wel heel erg leuk, maar bewaken deed ze niet echt. Sterker nog: er was op een avond in onze achtertuin ingebroken. Onze hond kon de tuin in tot halverwege en zag schijnbaar wel alles, maar blaffen toen, nee hoor. De fiets van mijn man (vrij nieuw en best duur) werd gestolen en onze hond heeft schijnbaar kwispelend toegekeken. Ze zou zelfs nog een handje geholpen hebben als ze kon
ik heb hier ook zo een JR ettertje..... die blaft de hele tent bij elkaar, maar blaft ook overal, buiten, in de lift, maakt niet uit waar ,als zij denkt iets te horen of te zien gaat die scheur open ik heb al cursus gehad, gedragstherapeut,ben al bijna 13 jaar aan het trainen en corrigeren maar niks helpt , tis gewoon een stront eigenwijs hondje! als ik haar corrigeer , bijt ze mij.... maar goed ze is al bijna 13 dus ben de tijd aan het uitzingen....
hier blaffen ze ook wel als de bel gaat maar hebben geoefend op blijf dus ze mogen niet de gang in als de bel gaat en dan is het blaffen snel afgelopen. als er visite binnenkomt en doen de kamerdeur open zijn ze alleen maar enthousiast dat er mensen zijn. laten zien dat jij de baas bent door consequent te zijn en een lange adem hebben.