Als...??? dan 31/12 uitgerekend

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Johannal, 6 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukke

Ukke Bekend lid

27 dec 2009
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit in de 15e ronde zijn... mocht ik uberhaupt zwanger raken dan zal ik al een gat in de lucht springen

2. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik heb er wel heel even bij stil gestaan, maar ik ben ook een paar maanden bezig én ik heb een MK gehad, dat ik allang blij mag zijn als het gebeurt en als het blijft plakken. Dus ik neem dat risico voor lief....:D

3. Marije007

Marije007 Niet meer actief

Als het bij ons deze ronde raak zou zijn, zouden we 1 januari uitgerekend zijn. Hier totaal geen probleem. Je komt altijd wel in de buurt van een feestdag of een verjaardag. Ons nichtje is 3 januari jarig en dat zou ik dan minder leuk vinden voor allebei... Denk dat het met aandacht voor de verjaardag en cadeautjes wel mee zal vallen, want bij mij thuis zou het het eerste kleinkind zijn en bij mijn man thuis de derde maar de andere twee zijn al tieners. We zouden een gat in de lucht springen als we deze ronde zwanger zouden raken en die uitgerekende datum zien we dan wel weer!

4. Sunny1977

Sunny1977 Actief lid

19 nov 2010
    385
    0
    0
    Adminimiepje
    7e hemel...
    Ik weet nog toen ik vorig jaar augustus stopte met de pil. We gingen er helemaal vanuit dat het binnen 3 maanden raak zou zijn (hoe naief! :D).

We maakten grapjes dat we liever niet wilden dat het a.s. kindje in november jarig zou zijn, want dat is zo'n trieste maand. Hahaha! En ja hoor...ik raak zwanger en...uitgerekend zo rond de 20 november. :)

November trieste maand??? Echt niet! Wij maken van november de meest mooie maand van het jaar!!! :) He-le-maal happy!

5. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Als het bij ons deze maand raak is ben ik op 7 januari uitgerekend. Maar dat maakt me geen ene bal uit,ik zou een gat in de lucht springen al komt het kindje zelfs met de kerst! Zou al veels te blij zijn dat ik uberhaupt zwanger zou zijn. Nu moet ik maar afwachten of het ooit gaat lukken ivm ziekte van Lyme.

6. Wokkel

Wokkel Bekend lid

18 aug 2009
    659
    1
    0
    Heel herkenbaar hoor... ik dacht altijd dat ik echt niet in december uitgereksn wilde zijn, zelf jarig, alle feestdagen... vind het zelf ook echt niet leuk jarig te zijn tussen Sint en kerst.. Maarja, na bijna een jaar proberen heb ik de laatste ronde niet overgeslagen, en ben blij toe!!! Want ben nu zwanger en uitgerekend in...december, hahahaha!! En echt, de blijdschap is er niet minder groot om hoor!
    Natuurlijk voor een kindje leuker om de kado's niet allemaal in 1 maand te krijgen en daar het hele jaar op te moeten teren, en om geen buitenfeestje te kunnen geven.. Maarja..overal valt een mouw aan te passen, ik gaf vroeger wel eens een partijtje in de zomer, als ik precies 7,5 werd bijvoorbeeld.. Had ik toch m'n verjaardag in december, en een partijtje buiten met kadootjes halverwege het jaar!

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    wij zijn gewoon begonnen! tot nu toe 3x in de eerste ronde zwanger en nu dus ook in de eerste ronde... als ik weer zo supersnel zwanger mag zijn dan ben ik uitgerekend op 26 december... mn oudste kwam een dagje na de uitgerekende datum, de tweede 3 dagen, dus als deze dan 5 dagen later komt dan zou het de 31e zijn... dus... naja, we zien wel... ik hoop gewoon zwanger te worden en wanneer ik dan uitgerekend ben dat maakt me niet uit!

8. yvonne41jaar

yvonne41jaar Actief lid

5 mrt 2011
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    welke datum het ook zou zijn, harstikke welkom :)

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als het deze keer raak is, ben ik 20-12 uitgerekend en ga ik ervan uit dat ik rond oud en nieuw lig te bevallen: Thirza was ook 2 weken overtijd en zo ook alle 4 de andere kleinkids van mijn ouders... :D Is iets erfelijks blijkbaar :D ;)

Wij zouden wel graag een zomerkindje gehad willen hebben, (ik vond bij Thirza alle gepruts met winterpakken enzo echt niet grappig en zij zelf ook niet), en het heeft er ook even op geleken dat dat uit ging komen, maar helaas is mijn vorige zwangerschap in een miskraam geeindigd en hoop ik nu vooral maar dat ik op 14 juli (de uitgerekende datum van de vorige zwangerschap) zo ver mogelijk zwanger ben....

Ik ga er geen rekening mee houden dat het dwars door alle feestdagen heen gaat fietsen, (wel even lekker juist, een jaartje kerst en oud en nieuw helemaal thuis :)).
    Voor jullie probleem met de feestdagen zou ik vooral zeggen dat je grenzen moet gaan stellen en dus niet 3 dagen in de auto moet kruipen om alle ouders maar gehad te hebben... Mijn ouders wonen in Assen en mijn schoonouders in Eindhoven, en het ene jaar zijn we een keertje op 1 van de feestdagen (kerst of oud&nieuw) bij mijn ouders en het andere jaar bij mijn schoonouders.
    Als die ons toch vaker willen zien rond de feestdagen, zijn ze altijd van harte welkom bij ons thuis, (hebben mijn ouders afgelopen jaar gedaan: zijn we met kerst 1 van de dagenm bij mijn schoonouders geweest en met oud en nieuw kwamen mijn ouders hierheen).

10. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Anderzijds:

Het is ook egoistisch tegenover het kindje wat je op de wereld zet: Sommige zijn een paar maanden, de andere een paar jaar bezig met zwanger worden, en dat is heel vervelend.

Maar het is voor je kind ook niet leuk als die zijn hele leven een rotverjaardag heeft. Eerlijk = Eerlijk: Leuk is het niet om vlakbij de feestdagen jarig te zijn.

Maar goed: Wat mij betreft: We zien wel, het lot zal het uitwijzen.

11. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    nee dat is mssn zo, maar weet je als het allemaal te plannen viel, was het een stuk gemakkelijker geweest, maar zo is het nou eenmaal niet...
    de een kiest er dus voor om een maandje over te slaan, de ander maakt het niets uit. en dat is ieder voor zich!

12. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Tja ik weet niet... je kunt niet plannen wanneer je zwanger word maar je kan wel 'plannen' wanneer je niet zwanger word...

Ik vind het intrigerend dat jij, als vrouw die snel zwanger mag worden, niet toch een maandje wacht? Jij deelt dus klaarblijkelijk niet mijn onzekerheid omtrent die datum. Ik snap dat je het zelf wellicht geen probleem vind maar je vind het dus ook niet 'een beetje jammer' voor je toekomstige kindje dat het midden in het feestdagen gedruis zijn/haar eigen feestje ook nog eens viert. (even gechangeerd hoor want ik begrijp dat het zelfs voor jou nog steeds een wonder is mocht je weer de eerste keer gelijk zwanger worden)

13. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Het is alleen een andere manier van bekijken. Je hebt inderdaad de keuze om het in elk geval zeker weten niet te worden. Dat heb je wel in de hand.

Ik ga er gewoon voor, en als ik zwanger zal worden, dan zal het 't lot zijn. Net zo goed, als dat je de kans hebt complicaties te krijgen, of een ziek kindje, of juist een kerngezond kindje. Als je over alles moet gaan nadenken zou je gek worden. Dus ik neem genoegen met de uitleg dat het dan 't lot is.

Maar eigenlijk is het wel degelijk egoïstisch, want tegen de tijd dat je kindje er is, ben je al die moeite van toen (nu) vergeten. Je zou het zo kunnen zien dat het 1 maand langer wachten zou kunnen zijn, en je kindje er de rest van z'n leven mee moet doen: Omdat wij eigenlijk niet een maandje kunnen wachten,.......

In verhouding tot de +- 75 jaar dat je kindje op de wereld zal zijn, is 1 of 2 maanden wachten ook niet veel.

Klinkt hard, maar zo is het eigenlijk wel.

Maar goed, we zien wel, ik zit op de wachtbank, dus kan niet meer kijken of het wel of niet goed uitkomt. Ik zou uitgerekend zijn op 1 januari.

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik word altijd een beetje agressief van dit soort topics

*Note for myself: niet meer dit soort topics openen!!*

15. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    hoe komt dat Maartje?

16. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Lijkt me duidelijk waarom ze hier een beetje agressief van wordt! We hebben het over plannen van zwangerschap vanwege een feestdag, echt een luxeprobleem dus (waar ikzelf nooit op zou komen).
    Lijkt me dat Maartje net zo lief een kindje met kerst, oud en nieuw en pasen en pinksteren had gehad als ik haar banner zie.
    Je plant zoiets niet toch? Het is niet voor iedereen vanzelfsprekend!

Gefeliciteerd Maartje dat je na de 7e poging eindelijk zwanger bent!
    (mocht je dit berichtje nog lezen).

Ik heb er zelf overigens ook 3 jaar over gedaan en ik was net zo gelukkig geweest met m'n zoontje als het op een feestdag geboren was en het lijkt mij onzin dat hij dit zelf dan vervelend had gevonden.

17. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou ken mensen die rond de kerst geboren zijn en die hebben echt wel een knalfeestje hoor dus eerlijk is eerlijk kan het ook wel leuk zijn....nog steeds zie ik het probleem niet zo. Vind het overdreven maargoed dat is mijn mening, als jij deze maand overslaat jou keus en is je goed recht!

18. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Waarom zou je je hier boos over maken?
    De gevoelens die jij hebt bij een aankomende zwangerschap hoeft een ander niet zo te ervaren.

De een maakt eerst carrière, de ander niet.
    De een heeft haast, de ander niet.
    De een wilt wel kinderen, de ander überhaupt niet.
    Ik bedoel: Je hebt een keuze. Je moet helemaal niks, je mag.

De keuzes die je ooit maakt hebben invloed op de toekomst.

Je kunt óók kiezen om 1 maand in het jaar geen onbeschermde seks te hebben, en dat hoeft niets te maken te hebben met het feit hoe graag je ook kinderen wilt.

Dat is gewoon een keuze, net als dat de een kiest voor witbrood, en de ander voor bruinbrood.

Daar moet je je echt niet boos over maken, je schiet er echt helemaal niets mee op. :)

19. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    @Rebecca,

Dat heeft niets met een luxeprobleem te maken.

Als we het over luxe hebben: Dan denk ik aan een auto, een kast van een huis. --> en dan nog niet tevreden zijn. Dát is een luxe probleem.

Wanneer iemand kinderen wilt, moet ie toch lekker zelf weten?

Ik lees hier niemand die al vanaf z'n twaalfde bezig is om zwanger te worden, en dat was wel gemiddeld het moment vanaf wanneer het mogelijk was. Dus ergens hebben we allemaal de keuze gemaakt om het tot dusverre uit te stellen. Waarom zou je het die ene maand niet kunnen opschuiven afgezien van het feit dat je het heel snel wilt?

Lees het niet verkeerd hoor, maar ik bedoel, je kiest ervoor, je kiest om kinderen ter wereld te laten komen, en of je dat doet, dat heb je helemaal zelf in de hand. Als het niet meteen lukt, dat is heel vervelend en daar kun je niks aan doen. Maar je kunt het wel vrijwel altijd voorkomen.

Wat is er mis mee, om het een maand niet te proberen omdat je denkt dat je kinderen misschien in de knoop komen met de feestdagen?

20. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    En wat nou als het deze ronde niet raak is? Ga je als uitrekende datum eind feb/begin maart ook overslaan, aangezien 2012 een schrikkeljaar is, en feb 2012 dus 29 dagen telt?

Ik ben zelf een schrikkelkindje, wordt aankomende februari 28, en dus in schrikkeljaren 7 jaar.
    Mij zou het niets uitmaken, zelf heb het nooit als iets vervelends ervaren, terwijl ik meer dan genoeg in mijn omgeving hoor dat het wel 'een hele vervelende datum om jarig te zijn' moet zijn......

Als je een zwangerschap zou kunnen plannen, zou je dan ook zorgen dat je eind feb/begin maart niet gaat bevallen?

Deel Deze Pagina