Buikkrampen :)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Suzannebloempje, 19 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzannebloempje

Suzannebloempje Nieuw lid

18 okt 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hoi alle lieve mensen die zwanger willen worden of inmiddels al zijn!

Mijn man en ik zijn helemaal klaar voor een eerste kindje. :D:D Nu hadden wij ons er verder niet in verdiept en ik dacht dat ik een redelijk regelmatige cyclus had. Maar nu ik alles heb gelezen denk ik dat dit niet zo is, omdat het de ene keer 28 dagen is en de andere keer 32. Of vinden jullie dit nog regelmatig? Ik heb een app op mijn telefoon waar ik mijn cyclus vanaf vorig jaar bijhoud. Mijn laatste menstruatie was van 1 okt tot 7 okt. Deze app gaf aan dat de periode van mijn ovulatie afgelopen zaterdag begon. En dat vandaag mijn eisprong zou zijn en dat de 'periode' morgen eindigt. Zodoende zijn we afgelopen zaterdag begonnen met gemeenschap. 4 dagen achter elkaar en vandaag en morgen ook. Maar afgelopen maandag voelde ik een mini beetje kramp en dinsdag veel meer. Gisteren ook en nu nog steeds. afgelopen nacht werd ik er misselijk van. De kramp zit in mijn onderbuik, helemaal, meestal links en soms rechts in mijn lies uitstralend naar mijn bovenbeen. Ook pijn in mijn rug op de heupen.

Nu kan dat wel innestelingskrampjes zijn. Want stel dat mijn ovulatie dus eerder was dan de kalender zei. En ik lees dat meer moeders het al 2 dagen later voelde. Maar ik denk dan, wie weet is het een blaasontsteking, want ik ken mensen met pijn die geen pijn bij het plassen hadden en niet vaak naar de wc hoefde. Ik drink heel veel water dus ik plas regelmatig, maar zonder pijn en zonder troebele urine. Vroeger behoorlijk vaak een blaasontsteking gehad en toen wel altijd pijn bij het plassen.

Volgens de kalender zou ik pas over 2 weken ongesteld worden, maar vorige maand was dit ook een week eerder dan de kalender voorspelde. Dus, als het aan mij ligt, wacht ik met urine inleveren tot ik zeker weet dat ik overtijd ben. Maar mijn vraag is eigenlijk, kan dit? En als het een blaasontsteking is, is dit gevaarlijk? En wie heeft dit ook gehad?

Liefs, Suzanne

2. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

6 jun 2017
    1.349
    814
    113
    Vrouw
    Ik wil jou heus nooit ontmoedigen maar ik kan het wel over mezelf zeggen. Bij mij was het vaak een teken van mijn ovulatie pijn (voor en na mijn eisprong) en aankomende menstruatie.

3. Suzannebloempje

18 okt 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Maar ik heb nog nooit ovulatie en vroege menstruatie pijn gehad. Altijd menstruatie pijn op de dag van menstrueren.

4. Suzannebloempje

18 okt 2017
    3
    0
    1
    Vrouw
    Ik heb de dokter gebeld! Ik kan gewoon tot ik overtijd ben of ga menstrueren wachten met het testen op een blaasontsteking! Dus mocht iemand deze vraag ook hebben. Dit kan geen kwaad tenzij je echt pijn bij het plassen krijgt. :) Succes iedereen!

5. Luuna

Luuna Bekend lid

23 mrt 2017
    763
    514
    93
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Oh, dat vind ik juist eng. Heb 1x blaasontsteking gehad, herkende de signalen niet. Geen pijn bij het plassen ofzo. Alleen wat vaker (maar was 36 graden en dronk veel, viel niet op) en begon last te krijgen in mijn onderrug.

De blaasontsteking bleek uiteindelijk al doorgeslagen te zijn naar mijn nieren toen ik bij de huisarts was! En dat is niet zo heel gezond om lang mee rond te lopen.. Dus als je blaasontsteking vermoed, zou ik toch even laten controleren.

En uh.. Een app kan eigenlijk nooit echt je eisprong bepalen, dat is een ongeveer gok. Dan zul je toch met ovulatietesten en/of temperatuur aan de slag moeten als je daar meer zicht op wil hebben.

Hoe dan ook: veel succes met zwanger worden en ik hoop dat je verder wel gewoon gezond bent ;)

6. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Je geeft aan dat je je cyclus al sinds vorig jaar bijhoudt in een app. Betekend dat jullie het afgelopen jaar geen anticonceptie met hormonen hebben gebruikt? Want met de pil is er geen sprake van een cyclus.
    Verder is een appje niet zo heel betrouwbaar.

Ik zou het lekker een beetje loslaten, gun het gewoon allemaal even de tijd. Zo starten voor een eerste kindje is ontzettend spannend maar ik zou vooral wel een blaasontsteking laten testen als je denkt die te hebben en je eigen gezondheid niet in het gedrang laten komen.

Deel Deze Pagina