Hallo Linda, Nog 2 weken te gaan en dan geef ik de kleine meid 6 maanden volledige borstvoeding! Mijn doel is bereikt. Ze drink 5 keer op een dag. 7:30, 11:00, 15:00, 18:30 en 22:30 uur Nu wil ik wel graag door blijven gaan met borstvoeding geven, maar ik wil eigelijk niet meer kolven. Ik werk 3 dagen in de week. Ik kolf dan 2 keer op een dag. Rond 10:30 en rond 14:30 uur. Kan ik de 2 keer kolven gewoon stoppen of wat is het verstandig? Ik wil haar dan wel de voeding van 7:30, 18:30 en 22:30 uur geven. Blijft mijn productie dan wel op peil? En moet ik haar om 11:00 en 15:00 opvolgmelk geven of mag ze dan ook wat anders te drinken krijgen, water of kruiden thee? Nu nog een vraagje over de menstruatie Ik ben met de 3 maanden voor het eerst weer ongesteld geworden. En met de 4 maanden ( 28 dagen) En met de 5 ½ maand ( 37 dagen) Nu mijn cyclus op gang komt betekend het dan ook de melk productie afneemt? Ik dacht namelijk dat als je BV geeft dat dan de menstruatie een langere tijd uit blijft. Ik hoop dat je me weer wijze raad kunt geven. Alvast bedankt. Groeten Cindy P.S. we kennen elkaar. Ik heb de borstvoeding cursus bij jou gevolgd en je bent op 11 december 2009 bij mij thuis geweest. Wat er toe heeft geleid dat ik nu al zo lang BV geef.
Hoi Cindy, Wat leuk dat we elkaar hier weer tegen komen! Ik zou beginnen met 1 voeding niet meer te kolven en te vervangen door opvolgmelk of iets anders (vraag maar even na op het consultatiebureau hoeveel melk ze minimaal moeten hebben op deze leeftijd) Als je borsten dit goed kunnen hebben kun je die ander voeding laten zitten. De kans dat het goed gaat en dat je op 3 voedingen kunt blijven hangen is best groot omdat je dochter al een half jaar is. Het kán zijn dat je menstruatie langer wegblijft, maar zodra de pauzes tussen de voedingen wat langer worden en de prolactinespiegel in je bloed daalt kan er weer een ovulatie; dus ook een menstruatie plaatsvinden. Dat hoeft verder helemaal geen invloed te hebben op je productie. Succes met wie weet nog hoe lang borstvoeding! gr Linda
Hallo Linda, Bedankt voor je snelle reactie. Wat kan de wereld klein zijn hé? Nu heb ik nog een vraag, misschien een beetje een domme maar ik stel hem toch Kan ik ook op de werkdagen 3 keer voeden, en dus als ik op het werk ben niet kolven. En de dagen dat ik thuis ben haar wel gewoon voeden, dus ook de tijden dat ik op het werk niet meer kolf? Of raakt mijn lichaam dan in de war? Groeten, Cindy
Hoi Cindy, Ja, dat kan een beetje lastig zijn. Want de dagen dat je werkt kun je dan steeds met een vervelend overvol gevoel zitten en de dagen dat je thuis bent kom je misschien net wat tekort. Maar je kunt het altijd proberen en dan zie je wel hoe het voelt. groet Linda