Osteopathie !

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door NikkiF, 4 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo allemaal !

    Even een berichtje wat misschien voor veel moeders handig is om te weten !

    Ons kleine manneke heeft veel moeite met slapen. Hij wordt 's avonds vaak wakker, huilend en ontroostbaar en op een gegeven moment ben je zelf ook doodop.

    In een tijdschrift las is over een moeder die met haar kindje naar een osteopaat was geweest en dat had geholpen. We besloten, na weer een nacht met weinig slaap ook maar eens te gaan.

    Ons zoontje is al bijna 10 maanden oud en wij hadden nooit rare dingen gemerkt. Hij overstrekte zich wel eens, maar dat doen de meeste babies wel eens. En bij een eerste kindje weet je ook niet echt of bepaalde dingen normaal zijn of niet.

    De vrouw keek onze knul goed na en kwam erachter dat er veel spierspanning stond op de spieren in zijn onderrug. Als hij op zijn rug lag en je duwde aan de beentjes rolde hij meteen om, liet dat niet toe dat zijn beentjes opzij werden geduwd.

    De vrouw masseerde de spieren, maakt ze losser. Ze controleerde wat ze had gedaan, was nog niet helemaal tevreden, deed het nog eens en vertelde ons toen dat het probleem voor het grootste deel was opgelost. Ik merkte meteen bij het verschonen van Thijs dat ik zijn beentjes veel makkelijker omhoog kon krijgen ! Echt, niet te geloven !

    Gisteren heeft hij de behandeling gehad en tot onze verbazing heeft hij geweldig geslapen ! Hij meldde zich om 5.00 even maar sliep daarna verder !

    Wij hebben al gezegd dat we met een toekomstig tweede kindje met 4 a 5 maanden ook naar haar toe gaan, om alles te laten checken. Deze spierspanning heeft namelijk te maken met de bevalling. Als we eerder waren gegaan hadden we eerder door kunnen slapen en nog belangrijker natuurlijk, had Thijs eerder meer ontspannen kunnen slapen !

    We moeten nog een keertje gaan en dan is het probleem helemaal opgelost ! Handige tip, toch ?

    Groetjes,
    Nikki F
     
  2. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Zeker weten. Jarissa gaat naar een ortho manueel arts, vergelijkbaar. Dit vanwege haar voorkeurshouding. Het helpt echt goed.

    Extra tip: laat jezelf een paar weken/maanden na de bevalling ook even nakijken. Vaak is je bekken net even wat scheef geworden en kan dit meteen verholpen worden voor je klachten krijgt.
     
  3. christina

    christina Niet meer actief

    hier ook goede ervaringen met osteopathie. Binnen 48 uur hadden we een heel ander kind! Bij een volgend kindje gaan we bijvoorbaat al.
     
  4. Nynke31

    Nynke31 Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    wij zijn ook al vrij snel naar de osteopaat geweest. Hij had een lichte voorkeurshouding en huilde veel.
    Daarna was het ook stukken beter. Zou het de volgende keer weer doen.
    Een controle kan geen kwaad.
     
  5. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Fijn om te lezen dat zoveel mensen er baat bij hebben !

    Ik ben blij dat we zijn gegaan !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  6. Wen

    Wen Actief lid

    ik heb vandaag ook een afspraak gemaakt. helaas kan ik pas over 2,5 week terecht. Maar ik hoop dat Fabio er baat bij gaat hebben en wat rustiger wordt en beter gaat slapen!
     
  7. kissie

    kissie Fanatiek lid

    18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Esmee huilde ook erg veel en vaak en was dan ontroostbaar. Toen ze een maand of 3 was kwam ik via internet ook bij een ostheopaat terecht. Ze bleek een verschoven nekwervel te hebben van de zware bevalling (aangezichtsligging) en tussen haar schouderbladen zat alles vast. Na de eerste behandeling huilde ze minder en als ze nu huilt is ze wel te troosten. Zielig dat ze 3 maand lang pijn heeft gehad, bij een eventuele volgende gaan we meteen naar hem toe! Al is het alleen maar om dingen uit te sluiten.. Hij kan alle werveltjes langsvoelen, geweldig!
     
  8. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ja, osteopathie is een geweldige uitvinding. Hugo is ook geweest toen hij een maand of 3 was. Na 1 behandeling hadden we een totaal ander kind. Hij poepte weer elke dag en de krampjes waren weg. En hij ging slapen als het bedtijd was zonder te huilen. Viel zelfs zomaar in de box in slaap als hij moe was. Dat hadden we nog nooit meegemaakt!
     
  9. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    Wij gaan morgen om 17:"00 uur voor het eerst! ben erg benieuwd
     
  10. twijfelaartje

    twijfelaartje Actief lid

    6 jun 2006
    220
    0
    0
    Hier ook zeer goede ervaringen! Ik ben bij zes weken al gegaan en ik wilde dat ik vier weken eerder was gegaan!
     

Deel Deze Pagina