Super indringende serie, vooral omdat het zo realistisch is.. het speelt zich gewoon af in het Nederland van nu. Ik vind het een hele goede serie.. maar zit wel met een knoop in mn maag soms.. ik zie mezelf dan met mn gezin in zo'n weiland staan.. brrr... maar ik blijf absoluut kijken
Wij woonden nog in Wilnis toen daar de dijkdoorbraak was en hoewel dat natuurlijk helemaal níks voorstelde met wat er gebeurt als de belangrijkste dijken doorbreken, was zelfs dat al ontzettend heftig.. Wij zaten aan de 'goede kant' en hadden geen last van water (mijn oma wel, die woonde onderaan de dijk, een meter of 50 van de breuk af, gelukkig in een bovenwoning), maar moesten toch ons huis uit omdat door al het water wat wegliep, alles begon te verzakken. Ook de leidingen, dus was er overal gevaar voor gasexplosies etc. Hier zou het maximaal 2 meter onder water komen te staan, maar we hebben maar 1% kans dat dat ooit gebeurt. Bij m'n moeder zou het maximaal een meter onder water komen te staan, maar daar hebben ze meer dan 10% kans dat het ooit gebeurt
*SPOILER ALERT AAN* Maar wat gebeurde er daar nou in die isoleer? Die cipier zei die vader mee te komen, die wilde niet loslaten en ineens is die cipier daar alleen en gaat alleen terug? Waar is die vader nou gebleven? Is die daar achtergebleven?
Mijn vriendin in Wageningen raade mij deze serie aan. Maar ikl durf niet te kijken omdat het in de buurt is...
Die cipier kreeg idd de handdoek toe gegooid van die belg uit de isoleercel. Maar wat daar in die cel gebeurde, kreeg ik ook niet helemaal mee.
Ik kom er nog niet lekker in. Vind soms juist niet realistisch. Bijvoorbeeld dat ze met zijn 2e deur tegen houden voor dat water..... dat zou niemand tegen kunnen houden lijkt me. Blijf wel kijken, maar nog niet zo enthousiast als de meeste . Grappig is dat toch.
En om nog maar even terug te komen op die scène in de isoleer, het was duidelijk (en logisch) dat het water koud is. Die Belg moest dus ondertussen diep onderkoeld zijn. Dan trek je niet meer fris dn fruitig een onderwatersprintje! En hoe lomp moet je zijn om je kinderen in die omstandigheden te laten buitenspelen?
Dat zei ik ook al tegen mijn man, die zou al lang onderkoeld zijn. Dat buitenspelen is lomp inderdaad, maar ik denk dat er bij zo'n ramp wel meer mensen denken; dit gaat ons niet echt gebeuren. Erg snugger vind ik ze niet overkomen Sommige dingen zijn vergezocht maar in grote lijnen wel wat er zou gebeuren.
De oma is in dit geval uiteraard de schuldige. Die het vertikte te evacueren. En ik denk dat ik het echt er ook altijd wel mensen zullen zijn die hun kop in het zand steken en denken "het valt wel mee". Wat mij opviel, toen de dijken doorbraken zei de minister "ik zet het luchtalarm aan" waarop gereageerd werd met "dat is afgeschaft". Ik heb ooit wel gehoord dat ze dat wilden afschaffen maar de eerste maandag van deze maand heb ik nog gehoord dat hij getest werd om 12 uur.... is het nou wel of niet afgeschaft? Ik kan bijna niet wachten op de volgende aflevering, vind het zo spannend.
Ja klopt die oma is de schuldige. Ze willen het luchtalarm over een paar jaar afschaffen, had het laatst ergens gelezen. Grappig om dat terug te zien komen, weet ook niet of het zo verstandig is, aangezien bij een ramp je niet kan vertrouwen of telefonie en internet. Luchtalarm verdwijnt nu echt | metronieuws.nl Ik kan ook niet wachten tot de volgende aflevering, moet helaas tot zondag wachten.
Ik vind het ook raar, zowel mijn man als schoonouders hebben geen telefoon met internet en dat zal toch voor heel veel (oude) mensen gelden. Je bereikt dan nooit iedereen volgens mij.
Heel kinderachtig, ik durf niet te kijken. Lijkt me zo mooi maar heb de eerste aflevering gezien en geloof dat ik het niet kan aanzien als er kinderen bang zijn. Ook volwassenen in verdrinkingsnood vind ik eng. Ook al is het gespeeld.
Ook wij hebben weer gekeken. Ik vind trouwens de vooruitblik naar de volgende aflevering wel wat dubbel, aan de ene kant ben ik nieuwsgierig en wil je weten hoe het verder gaat, aan de andere kant was het spannender geweest nog niet te weten dat vader en dochter het er levend vanaf brengen... Blijft een boeiende serie!
Dat vind ik ook jammer ja, dat ze dat op deze manier al verraden. Was naar mijn idee het spannendste stukje nu
Inderdaad heftig. Drie afleveringen en al twee dode kinderen (tenzij iemand denkt dat het jongetje in de elektriciteitsmast nog enige kans had) en een heel ziek kind.
Wat ik niet begrijp is dat we geen hulptroepen zien in zo'n grote ondergelopen stad als Rotterdam. Waar zijn de helicopters en boten? Je kunt blijkbaar uren/dagen op een vlotje dobberen zonder dat iemand je opmerkt. Vind ik een beetje vreemd. Maar verder goeie serie, ik kijk geboeid.