Als de doods voor de ruggeprik,maar

Discussie in 'De bevalling' gestart door Loontje81, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Ik mocht trouwens wel kiezen voor volledige narcose, riep in eerste instantie ook dat ik dat wilde. Maar de hele OK (gyn, arts-ass., anesthesisten) riepen in koor dat ik toch echt voor de ruggenprik moest kiezen. Omdat het toch wel heel bijzonder is om je kindje gelijk te kunnen zien en vasthouden. Bij algehele narcose zie je je kleine pas uren later voor het eerst.

2. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik heb mijn kind dus niet vastgehouden of gezien... pas nadat ik van de OK terug kwam en op de kamer lag. en zelfs toen heb ik m niet vast mogen houden alleen gezien, hij lag in zo'n soort couveuse. couveuse was nergens voor nodig, was handig vonden de verloskundigen

3. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Roosjuh, dat is wel heel erg balen dat jij je kindje niet gelijk bij je mocht hebben. Ik heb idd gehoord dat dat per zh verschillend is. Toen zoon uit mijn buik werd gehaald, werd ie gelijk over het doek heen gehangen zodat ik zn eerste blik kon zien. Daarna werd ie snel gecheckt door de kinderarts en gewogen etc. Toen is ie in een warme deken gewikkeld en heeft gedurende de 3 kwartier dat ik gehecht werd in mijn armen gelegen. Heerlijk was dat. Daarna moest ik nog een min. of 20 naar de uitslaapkamer voor bloeddruk controle e.d. en daar is de deken van 'm afgehaald en mocht ie naakt op mijn borst liggen. Heb 'm dus continu bij me gehad, vond het heel bijzonder!

4. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    HIer ook dochterlief over het doek gezien en maar daarna is ze denk 2 minuten bij ons geweest en dan niet eens zelf vast houden.
    Ik heb bijna een uur op de recoverkamer gelegen en toen pas haar voor het "echt"gezien..Wat voor mij ook wel in het begin mee heeft geholpen aan een bepaalde afstand tussen mij en haar...Qua gevoel dan.

5. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een heftige verhalen over een ruggenprik!
    gelukkig viel de ruggenprik bij mij heel erg mee. Toen ik hoorde dat het een keizersnee zou worden zag ik het eerst niet zitten omdat ik een weëenstorm heb gehad van om de minuut een wee. Kon me niet voorstellen dat ik voorover gebukt zou kunnen zitten voor de ruggenprik. Gelukkig kreeg ik al snel weëenremmers en kon ik iedere houding aan nemen die nodig was.

Prikken ging bij mij perfect! Nergens last van gehad. Zat er zo in. Het kan dus ook anders. Maar het is idd goed om positieve en negatieve verhalen te horen.

Als ik jou was zou ik proberen via natuurlijke weg te bevallen. Ga ik in elk geval wel doen straks. Misschien lukt het wel en verloopt alles goed. Misschien eindigt het toch in een ks en dan zie je dat dan wel. Anders ben je je al die tijd zo'n zorgen aan het maken.

Maar realiseer me ook dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is.
    Lijkt me moeilijke beslissing!
    Succes!

6. theeleut1

theeleut1 Actief lid

1 feb 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij kwam de ruggenprik ( voor keizersnede) als een verlossing. Op dat moment zat ik er na een hele dag bevallen zo doorheen en had zoveel pijn dat ik niets voelde van de prik.
    En daarna geen pijn heeeerlijk

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier ook als een echte verlossing. de prik zelf was een hell maar wat was ik blij dat die weeen waren opgehouden, kon ze niet meer opvangen

8. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Het kan best zo zijn hoor dat als ik éénmaal bezig ben geweest op de oermanier ;) dat ik het als een verlichting ga zien als het echt nodig is geweest.

Eerste keer heeft het totaal plaatje het "verpest"en daar komt bij dat de Prikkenboer ook niet zo vriendelijk is geweest.

Deel Deze Pagina