Als de een geen feest wil, en de ander er altijd van heeft gedroomd (bruiloft)

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 25 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ons kleintje en Mam1985: als ik dit zo van jullie lees he, vinden jullie dan dat ik het er toch nog eens over moet hebben met hun? Vooral als jullie weten dat zij zich wel echt een beetje "bruid" wil voelen en hij er weinig om geeft? En zo ja, hoe hebben jullie ouders/familie dit bij jullie ter sprake gebracht?

Ik ben normaal echt geen type om me met dit soort dingen te bemoeien, vind dat de trouwdag, DE DAG is van het stel zelf en dat ze die zelf moeten invullen zoals ze dat zelf willen. Maar in dit geval heb ik het er best een beetje moeite mee, vooral omdat ik de teleurstelling van mijn dochter hoorde. Ze is wel heel blij dat ze gaat trouwen hoor, en natuurlijk is het feest niet het allerbelangrijkste, dat weet zij ook wel, maar toch.......Ik ben gewoon bang dat zij heel veel spijt gaat krijgen als ze er tegen haar zin in niets aan doet.

2. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Hebben jullie misschien een tuin? Grotere tuin? Of in de familie?

Dan zouden ze zoals eerder aangegeven gratis kunnen trouwen zonder poespas in je normale kloffie.. Vervolgens op een andere dag een 'nep' bruiloft, met jurk/pak feestje en een ceremonie (kun je ambt huren bijv maar is niet officieel)

3. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Gefeliciteerd! Ik vroeg mijn man net ook wat hij er van vond.
    Wij zouden beide in jou geval toch in gesprek gaan van moeder tot dochter.
    Ik ben van mening dat een trouwdag voor beide de mooiste dag van je leven moet zijn en er zit een groot gebied tussen trouwen op maandagochtend met alleen de ouders of trouwen met alles erop en eraan.
    Ik denk dat ik dat ook zou zeggen en hun adviseren om een middenweg te vinden waar ze beide tevreden mee zijn.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ze gaan al gratis trouwen en dat willen ze deze winter nog doen: dan heb je niet zoveel aan een grote tuin ;) Tent met terrasverwarming wordt dat ook niet, kun je net zo goed een zaaltje huren

5. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Blijft altijd moeilijk dit.....
    Vrienden van ons willen ook trouwen,al 6 jaar geleden vroeg hij haar ten huwelijk alleen is er nog niks gebeurd omdat ze het niet eens worden over het hoe en wat.
    Hij wil het kleinschalig houden,en zij wil echt een groot feest,sisi jurk,fotograaf en alles erop en eraan...

Misschien kunnen ze samen een compromis sluiten net als dat programma op tv.
    Zij de jurk en hij in pak,dan wel op gemeentehuis met alleen familie?

6. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Wel erg lief dat ze een jurk krijgt van jullie.
    Nog van harte gefeliciteerd mamabri met het aankomende huwelijk en jullie kleinkind op komst.

7. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik denk niet dat hij beseft hoe het voor jouw dochter is en wat haar verwachting erbij is, ik zou met haar daarover praten en daarna eens als jullie met zijn allen bijelkaar zijn.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dank je wel :)

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij zijn getrouwd tijdens de zwangerschap van de eerste (waren toen nog geen twee jaar samen en ik was net 19). Maar wij kozen er ook voor dat heel klein te doen. Naaste familie erbij, gratis op maandagochtend, geen jurk en pak wel klein boeketje en erna taart bij ons thuis en even een klein drankje en hapje op het strand. Spijt? Nee, want zo wilden wij het graag. Natuurlijk had ik ook de meisjesdroom van een mooie witte jurk etc., maar voor toen was het gewoon goed zo.

Wel gaan we het nog eens 'over' doen. Pak heeft mijn man nu, ik heb een jurk en als de jongste iets ouder is gaan we dat doen. Waarschijnlijk rond onze 10-jarige trouwdag. Toch nog de jurk, echte trouwfoto's en een feestje.

10. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Wij zijn ook klein getrouwd op een donderdagochtend (gratis) daarna op beide werkplekken een taart afgeleverd en toen door naar de huwelijksnacht hotel ding:)
    En op zaterdag hebben wij een feest gegeven in een zaaltje zelf alle boodschappen gekocht en neefjes en nichtjes vab 13/14 jaar gevraagd voor de bediening. Grote bbq aan en een aantal salades in pot gekocht.
    uiteindelijk met alle envelopjes hebben we nog dikke winst gemaakt.

Eerst wilden we het op zijj amerikaans doen.ipv cadeau iets eetbaars mee vragen.

Dus wat ik probeer te vertellen..mocht het om het geld gaan het kan echt goedkoop.

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zou het er wel nog eens met haar over hebben. Kan ze het accepteren en bijv voor een grootser feest kiezen over een aantal jaar, of wil ze stiekem echt nu dat 'echte' feest. Dan is het natuurlijk aan haar om dat met haar aanstaande te bespreken.

12. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Wij zijn in feb 2012 getrouwd stond ik dan in me mini jurk op het ijs!!! Feest deels zaal deels tent terrasvetwarming en het is echt goed te doen

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik zo dochter adviseren om compromissen te maken met haar aanstaande. Maak een lijstje van wat zij wil en wat hij wil. Laat ze om de beurt iets van het lijstje pakken: Dit per se wel, dit per se niet. Ik zou ook aangeven dat jullie bepaalde dingen zouden willen sponsoren (als dat het geval is), zodat de kosten daarvan in elk geval niet de doorslag geven om het niet te doen.

Daar zou ik het ook bij laten. Meer dan adviseren kun je niet, als je je er niet écht in wil mengen (en dat is denk ik een hele goeie).

Je kunt ook prima trouwen mét witte jurk, met maar 10 man en een dinertje er na of zo!

Even persoonlijk mijn ervaring:
    Ik wilde ook een grootste bruiloft, maar daar was het budget niet voor. Dus wij deden géén feest 's avonds, maar wel een borrel van 3 uur voor iedereen (ca. 80 man) en aansluitend een diner met 10 man. We deden een mini-honeymoon van 3 dagen naar Fuerteventura. Ik had wel een bruidsjurk maar we hadden geen bruidstaart (wat ik dan ook wel weer jammer vind).

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Mijn man is van mening dat trouwen vooral een 'meisjesding' is.. "Jullie hebben al van klein meisje af aan een idee hoe die dag eruit moet zien." En in mijn geval had hij daar gelijk in :p

Hij heeft dus vooral mij laten bepalen hoe onze dag ging worden. Een paar dingen die voor hem écht belangrijk waren, maar dat waren dan weer geen dingen waar ik moeite mee had...

Als het goed is trouw je maar 1x en dan zou ik toch proberen er zoveel mogelijk je 'droom-dag' van te maken.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Abri: Ik lees dat jij ondanks dat je geen spijt hebt het toch over wil doen. Stel dat je de keuze destijds had gehad (financieel) zou je destijds dan al voor het feestje en jurk gegaan zijn?

Vind het trouwens prettig om te lezen dat ik me "niet aanstel" (weet niet goed hoe ik het anders moet zeggen) Kijk, bemoeien wil ik me er niet mee, maar ik zou het wel heel jammer en sneu vinden als dochter een compleet andere dag zou hebben als ze diep van binnen zou willen. Ik ga het er dus zeker nog wel met hun over hebben. En inderdaad niet als bemoeial, maar meer om te kijken of er een compromis gemaakt kan worden, waarbij zij zich beiden fijn bij voelen.

16. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Lastige.. Eigenlijk nooit bij stil gestaan bij een wat als. Was toen bijna 30 weken zwanger, pijntjes etc dus weet niet of ik me nou zo fijn en mooi gevoeld had met 'de' jurk en een feest met vrienden en familie. Wat dat betreft waren die 3 uurtjes die ons trouwen zo duurden veel idealer ;) En vind ik het ook wel weer een mooi idee dat onze drie meisjes het straks bewust meemaken.

Goed dat je het toch aankaart bij haar. Helemaal als je de teleurstelling voelt lijkt het mij zeer verstandig het er over te hebben. Wij vonden dit toen alletwee een goed idee en dat grote feest komt nog wel eens een keer met jurk en alles. Maar als er eentje daar toch niet echt achter staat is dat niet ok.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik snap dat hoor, het heeft zeker ook wel iets als je kinderen erbij zijn natuurlijk.

En inderdaad, ik zou er geen enkel probleem mee hebben als ze er beiden achter konden staan. Hun dag, hun keuze, maar omdat ze duidelijk aangeeft dat het eigenlijk niet de manier is waarop ze had willen trouwen wil ik toch proberen (voor haar) of er een manier is, waarop ze beiden naar hun dag uitkijken en er beiden met een fijn gevoel op terug kunnen kijken.

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Heel lief!

Leuke en spannende ontwikkelingen zo de komende tijd, gefelicteerd!

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dank je, ik vind het nogal wat hoor, vind het bijna net zo spannend als zelf trouwen/kind krijgen, heel apart :)
    Met het verschil dan dat je nu niets mag zeggen, alleen maar adviseren, moeders moeten toch een beetje op de achtergrond blijven, maar ik snap nu ineens waar die drang vandaan komt van oma's die direct na de geboorte de baby uit moeders handen trekken en zich ineens met van allerlei dingen gaan bemoeien. Uiteraard ga ik dat niet doen, zo zit ik niet in elkaar, maar ik snap ze wel :):):)

20. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Wat leuk, gefeliciteerd!
    Verder zou ik het er wel met haar over hebben, maar de keuze aan haar en haar partner overlaten.
    Soms moet je als partners gewoon concessies ten opzichte van elkaar, uit liefde, doen en dat is iets tussen hun.

Deel Deze Pagina