Als de een geen feest wil, en de ander er altijd van heeft gedroomd (bruiloft)

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 25 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

11 jan 2013
    474
    0
    0
    Eerst wilden we gewoon simpel trouwen met man spijkerbroek en blouse en ik een leuk jurkje daarna wat eten met familie en dat was het..
    Maar mijn moeder zei heel simpel dat ik daar erg veel spijt van zou krijgen we trouwden maar 1 x en een feest daarna zou er toch niet van komen.

Het is uiteindelijk een super dAg geworden ik had mijn droom jurk aan ik werd opgehaald in de vrachtwagen van mijn man getrouwd op het gemeentehuis daarna een mooie fotoreportage en de familie ging toen naar de locatie om te lunchen.. Toen wij aankwamen gezellig gegeten en gedronken we hadden voor de kids een spring kussen staan en om 20.00 is het feest begonnen met al onze 150 familie en vrienden stukjes gezien enz enz

Achteraf dus heel blij dat we het zo gedaan hebben je kunt het natuurlijk zelf zo duur maken als je zelf wil!

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mamakuh en Kleintje: bedankt voor jullie verhaal, en ja, ik ben het met mamakuh eens dat de kans dat je het feest overdoet toch best heel klein is. Ik zal niet zeggen dat de kans er niet is. Hier een nichtje wat 5 jaar getrouwd is, heeft gewoon een complete bruiloft gehad, maar wilden destijds ook voor de kerk trouwen. Dat is door een boel omstandigheden niet gebeurd en daar baalden ze beiden van. Nu willen ze volgend jaar alsnog voor de kerk trouwen, ook weer met een klein feestje. In hun geval vieren ze het dan wel 2 keer.

3. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Normaal gesproken zou ik ook zeggen: Blijf buiten de relatie van je dochter. Ik vertel m'n ouders ook nooit iets over mijn relatie terwijl we wel close zijn en elke dag zowat zien. Mijn moeder zou zich ook nooit bemoeien of dingen vragen. Maar laatst heeft zij ook aan mij gemerkt dat ik ergens verdriet om had en heeft tot ieders verbazing tijdens gezamenlijk eten iets gezegd. Ze deed dit door een vraag te stellen die mij en m'n man aan t denken zette. Ik ben haar hier enorm dankbaar voor. En ook m'n man kon t waarderen. T heeft ons geholpen en ik vond het heel erg fijn dat iemand t als t ware voor mij op nam en dat m'n man een andere kant ging zien.

in dit geval vind ik teleurstelling over zo n belangrijke dag echt iets waar je je best voorzichtig in mag mengen. Zeker als je t vragend en niet oordelend doet.

als t er omm gaat dat hij niet groot wil en zij wel dan moet je toch een compromis sluiten lijkt me. Als t om geld gaat is t aanbod van de jurk al een mooi begin. Mocht je verder nog tips voor budget trouwen willen,ik hebb er genoeg :)

4. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ligt er aan. Je kan wel leuk met suggesties komen maar als dit niet binnen budget ligt wordt dochter enkel ongelukkiger. (Wij gingen keer voor een auto kijken beetje een midden maatje zegt mijn pa. Ja je kan beter voor deze gaan. Moet je eens zitten mooie opel astra station van bouwjaar 2010 a 10.000 meer dan ons budget. Resultaat Ik nog minder tevreden met huidige auto en nooit meer een nieuwe gekocht omdat de wens luxer is dan ons budget betalen kan. Thnx pap!

Wat ik probeer te zeggen de wil kan er zijn maar zonder geld heb je er niks aan.
    Wij zouden overigens ook simpel trouwen niet gratis maar wel gewoon met klein gezelschap (max 10 man) op gemeentehuis daarna een borrel thuis. Hmmm in huis past niet echt een trouwjurk (beetje overdressed) en ja thuis moet je zelf lopen en troep ruimen. Zullen we dan gewoon 's avonds een feestje van 3 uurtjes geven in en zaaltje? Ja dus. Gemeentehuis had wel een erg lelijke zaal dus oke toch maar op een andere lokatie en o ja dan is maar 10 man bij de ceremonie wel erg weinig en na de ceremonie kan je de mensen ook niet zonder koffie en taart weg laten gegaan.
    Dus ja ceremonie receptie bruidstaart fotograaf (zelfs nog duiven opgelaten) kennis had een prachtige range rover en reed ons gratis en andere kennis reed oms een stuk gratis in de koets. Dus hier begon het idee ook klein. (Moet zeggen als ik op fb fotos voorbij zie komen van maandagochtend huwelijken dan vind ik het altijd wel sneu om te zien. Kan me niet voorstellen dat je dan echt "de mooiste dag van je leven" heb

maar goed hier kostte het avondfeest (all in prijs) met 60 man €1100,- dus viel mij zo mee. (Receptie was bijna net zo duur maar duurde veel korter) afspraak was eigenlijk 2 drankjes pp en voornamelijk gericht op koffie thee. Maar uiteindelijk liep de bediening alsof hun leven er vanaf hing en is er flink geborreld (vond het niet erg maar was tegen afspraak hierdoor rekening 2x hoger als wat il had geschat)

Deel Deze Pagina