Voor de mama's met schoolgaande kindjes. Hoe vaak kijken jullie kinderen tv op school? Mijn dochter gaat nu een week naar de kleuterschool en ik hoor haar wel heel vaak zeggen dat ze tv heeft gekeken. De eerste dag in de ochtend én de middag en nu zegt ze dat ze tijdens het fruit eten en de lunch ook voor de tv zitten. Ik word daar niet heel blij van. Zeker niet van eten voor de tv. Wat is jullie ervaring en kan ik hier iets van zeggen tegen de juf?
Hier kijken ze eigenlijk geen tv, alleen met speciale gelegenheden. Met sinterklaas bijv het sinterklaasjournaal. Maar het is zeker geen dagelijks ding.
ik zou er iig zeker van zijn dat het ook zo is voor je het aankaart Hier is het iig niet zoals bij jou, wel kijken ze elke week school tv (koekeloere)
Ik denk niet dat haar verhaal volledig klopt maar de juf zei wel dat ze maandag twee keer tv hebben gekeken. Mijn dochter kwam namelijk met het verhaal dat ze wel honderd keer tv hebben gekeken. Hoe dat zit tijdens het fruit en de lunch weet ik dus niet zeker.
Zou het iig even navragen, weet je zeker hoe en wat. Hier kijken ze Koekeloere wekelijks en een enkele keer zandkasteel. In de Sinterklaas periode kijken ze wel dagelijks tv: nl het sinterklaasjournaal. Maar verder dus niet dagelijks.
Sta zelf voor de klas, geen kleuters. Onze kleuters kijken 1x per week Koekeloere van Schooltv. Ik denk dat dit op heel veel scholen wordt gekeken. In de tijd van Sinterklaas werd ook het sinterklaasjournaal gevolgd. Tijdens de overblijf wordt er tv gekeken als de kinderen niet naar buiten kunnen ivm het weer. Hebben ze bij jouw dochter toevallig een digitaal schoolbord bij de kleuters? Het zou natuurlijk kunnen dat ze dat gebruiken voor korte filmpjes bij lesjes en dat je dochter dat ziet als tv kijken???
Gewoon even navragen bij de leerkracht. Joh, mijn dochter geeft aan dat er tv wordt gekeken. Wat kijken jullie dan? Kan best een leerzaam programma zijn geweest, of iets wat bij methode hoort. Bij sommige gymlessen zijn er methodes waarbij van te voren filmpjes via digibord getoond kunnen worden hoe een activiteit gaat. voor het zelfde geld is dat zo iets geweest.
Hihi, das Koekeloere inderdaad, Moffel en Piertje, een Mol en een worm/pier! Dat kijken ze bij ons op school ook, op woensdagochtend.
Hier kijken ze elke dag tijdens het fruit eten een filmpje. Soms van Ko (de lesmethode waar ze mee werken), soms sinterklaasjournaal.. Maar tijdje terug hebben ze zo verspreid over anderhalve week de kleine ijsbeer gekeken. Ik vind het ook niks eerlijk gezegd.. Maar thuis kijkt ze toch "nooit"tv dus ik laat het er maar bij. (Tussen aanhalingstekens.. Want in de vakantie keken we dagelijks een musical.. En toevallig gisteren weer eens Dolfje Weerwolfje. Dat is VEEEEL leuker dan tekenfilms ) Tijdens de lunch staat er overigens nooit tv aan; dan gaan ze namelijk naar de speeltuin (en alleen als het echt regent.. Blijven ze binnen in het speellokaal). Maar laatst moesten bijv alle kinderen de speeltuin in getild worden ivm wateroverlast.. En dan gaan ze evengoed. Dus daar ben ik dan wel weer blij mee. Even uitrazen tussen de middag
Kijk maar eens op www.schooltv.nl daar kun je per groep vinden welke programma's er zijn voor op school. Bij ons wordt er wekelijks Koekeloere gekeken en af en toe een ander programma zoals Beestenboerderij, Rekenen met moffel en piertje of Taal met moffel en piertje. Maar je kunt ook digitale prentenboeken kijken op het digibord, dat zou je kindje ook kunnen verstaan onder tv kijken.
Ik ken een school waar ze bij het opstellen van het rooster voor de kleuters net een kwartiertje lestijd per dag tekort kwamen, en daarom nu bij de 'fruitpauze' altijd educatieve tv aanzetten, zodat dat als lestijd geldt. Die school hebben wij (om meerdere redenen) niet gekozen...
Hier 1 keer per week tv...heel leerzaam. Didi en Doedel. Verder hebben ze een digitaal schoolbord en daar wordt natuurlijk heel veel mee gedaan. De kleuters hebben ook allemaal pc's in het lokaal.
Hmm ik kan me toch voorstellen dat dat een argument is ja Hier elke dag school van half 9 tot half 4 (en uurtje lunch natuurlijk) En dan enkel op woensdagmiddag vanaf half 1 vrij. Zodat er zowel tijd is voor de extraatjes EN voor het lesprogramma. Daarvoor krijgen ze dan extra uitjes, muziekles, Engels... Zonder dat je elders te kort komt.
haha zo zijn ze allemaal. Mijn dochter kwam thuis met het verhaal dat ze donderdag geen leuke dag vindt, omdat ze dan de hele dag achter de laptop zit...na wat navraag bleek dat ze op donderdag computerles hebben, een kwartiertje en dat onze dochter daar een gruwelijke hekel aan heeft
Hier wordt het digiboard dagelijks gebruikt voor liedjes, opdrachtjes, Engelse les etc. Scherm gebruik is heel normaal. Ik vind 'suf' tv kijken wat anders dat wordt eigenlijk niet gedaan op school
Via uitzendinggemist kan je koekeloere (moffiel en piertje) kijken wanneer het je uitkomt. Wij kijken het op donderdagmiddag. En 1 keer in de week. Soms als het een week heel veel regen is en we al vaak gegymd hebben kijken we ook nog even tv. Net weer even wat anders voor ze. Wij hebben geen digiborden in de klas. Maar ik kan me voorstellen als je wel een digibord in de klas hebt je snel wat dingen opzoekt wat bijvoorbeeld met het thema te maken heeft. Thema brandweer: zoek op youtube een filmpje van een brandweerauto. En ook al duurt het maar 2 minuten misschien, voor de kinderen is het toch echt t kijken
Wat mij vooral tegenstaat is het eten voor de tv. Volgens mij eet je dan niet bewust en prop je het er maar in. Lijkt mij niet heel gezond. Met slecht weer bijvoorbeeld tv kijken in de pauze (wel na het eten!) vind ik prima voor af en toe. Eerst maar eens verifieren of het inderdaad zo is. Haar verhalen kunnen nogal eens afwijken van de werkelijkheid.