Als de kids allebei thuis zijn...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Minny, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    En daar gaat ie weer: één is géén..daarom heb jij deze mening ook he...
    Je kunt niet oordelen over iets waar je niets van af weet. En ik straf niet met een koude douche, ze heeft er 2x onder gestaan omdat ze idd overhysterisch aan het krijsen was. En geen controle? haha, je moest eens weten meid. En je hebt geen idee hoe het is om meerdere kinderen te hebben. Ook geen idee hoe dat in z'n werk gaat in zo'n gezin.
    En idd ik heb ze inderdaad 'genomen':D.

2. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Maar goed dat er verschillende meningen zijn, zou niet goed zijn als we dezelfde mening zouden hebben, ik heb er een andere visie op, en jij ook.. mooi toch! Ik hou er over op, heb betere dingen te doen... ;)

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik ben het met jou eens en heb 3 kinderen dus 1 is geen is bij ons niet van toepassing. Ik vind het sowieso een vreemde opmerking. Net of enig kinderen nooit boos of gestraft worden. Of dat je met 1 kindje niks te doen hebt en daarom het opvoeden stukken makkelijker is en dat dat met 3 kinderen nou eenmaal niet zo is, dat het handelen van ouders gerechtvaardigd.

4. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48

Ja helaas dat sommige wel zo denken, dus laat ik ze maar in die waan... ;) maar je formuleerd het heel goed, zo denk ik er ook over.. :)

5. tuc

tuc Niet meer actief

een kind onder de douche zetten omdat het stout of hysterisch is:$:$:$ als ik dat in mijn omgeving 1 keer merk dat het gebeurd bel ik zonder twijfel het amk. Kinderen die hysterisch zijn zijn wel anders af te koelen dan letterlijk onder de douche...wat een belachelijke actie zeg.

6. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    @tuc Op wat voor manier zou jij een hysterisch kind laten afkoelen?
    Is een oprechte vraag hoor!

Ik zou m'n kind niet onder een koude douche zetten. Kan me voorstellen dat het werkt omdat het een schrikreactie opwekt waardoor ze vergeten hysterisch te doen (of zoiets, geen verstand van :p). Maar ik heb zelf ook wel eens een hysterisch kind en eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe ik die rustig moet krijgen. Probeer meestal maar wat :), vandaar mijn vraag....

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

geestig...

8. tuc

tuc Niet meer actief

nee ff serieus...jij vind het prima als jouw man/vriend je onder de douche trekt als jij een keer flink boos wordt??:$

moniki, hier ook wel eens een kleine hysterisch diva (gelukkig niet te vaak) waar ik mee begin is op een nog langzamere, zachte toon tegen haar praten. Kinderen vinden dat nl vervelend en moeten hun best doen om je te horen;) Dat helpt natuurlijk niet altijd, ik leg haar uit dat ik zo niet verder praat en zet haar op de trap of op een stoel in de kamer als we maar met zn tweeen zijn...zodat er iig geen publiek is;)

verder praten gebeurd pas na het gillen en hysterisch doen.

Vraag mij af of degenen die dit normaal vinden dat ook zouden vinden wanneer hun partner dit bij hen doet zoals ik cygnet vraag of wanneer de leidsters van het kdv/psz/juf op school dit doen.

9. twinkle star

Als een kind hysterisch wordt ben je net een stap te ver. Door consequent te handelen hoeft het niet in een woedeuitbarsting te eindigen.

10. tuc

tuc Niet meer actief

eens (ja ook ondanks dat het hier af en toe in een hysterische bui eindigt...ik ken mij zwakheden:D)

11. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    @tuc dat zachter praten kan ik dan idd nog wel eens proberen. Wellicht dat het werkt. Een hysterisch kind krijg ik alleen niet op een trap of stoel:p

@twinkle star zelfs consequent handelen voorkomt hier niet altijd een woedeuitbarsting hoor. Als bij wijze van z'n autootje de verkeerde kant op rijdt kan hij al woedend worden, als dat dan net de druppel bij hem is.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Meid, je lijkt wel een oude LP... je blijft hangen. Hysterische kinderen zijn niet altijd te voorkomen door de ouders.

Ouders en ingehuurde verzorgers moet je niet met elkaar vergelijken en een volwassene ook niet. Maar reken maar dat ik bij een hysterische bui (iets waar een volwassene zelden last van heeft omdat hij / zij inmiddels geleerd heeft inde voorgaande 18+ jaar) liever onder de douche gezet wordt dan een klap in mij gezicht krijg wat je meestal ziet in de films

Ooit wel eens een kind gezien wat hysterisch is? En nee, een woede aanval of een driftbui is niet hetzelfde... Wat je bedoelt is dat kinderen moeten leren dat dat niet de manier is... de ene leert snel en de ander niet. Ouders kunnen hierbij helpen maar het is ook erg afhankelijk van het karakter van het kind

13. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    #113 miepje77, 10 jan 2013
    Laatst bewerkt: 10 jan 2013
    Bij een klap/tik geven is het vaak een handeling zonder na te denken, (ik zeg niet dat dit goed is), terwijl als je iemand bewust onder een koude douche zet, had je als ouder toch wel even tot 10 kunnen tellen. Zou me echt kapot schamen voor deze actie.
    En iemand anders zei het ook al over melden bij het AMK. Nou daar zou ik ook serieus over nadenken als iemand uit mijn omgeving dit bij zijn kind zou doen.

14. tuc

tuc Niet meer actief

maar de manier is mi niet om ze onder de douche te zetten hoor. En ik zie het verschil met een volwassene en een kind niet hoor, een echte hysterische volwassene luistert op zo'n moment net zo slecht als een kind.

En ik denk dat de meesten hier over een heftige driftbui praten als ze hysterisch zeggen. Ik heb op een zmok school gelopen en daar heb je echt hysterisch. Maar dat wordt in dit topic echt niet bedoeld.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    En jij weet beter omdat.... :D

Sorry maar dit is natuurlijk de grootste onzin.

Degene die jij in een waan laat is jezelf ;)

Ik zeg niet dat je met 1 kind niet ook moet opvoeden
    Maar met 2 kinderen tegelijk...die elkaar versterken op sommige momenten..is het echt wel anders. En ik kan dat dus wel weten omdat ik dus EN 1 kind heb gehad en er nu dus 2 heb.

Mijn eerste kon gewoon altijd met alles zomaar gaan spelen toen ze 2 jaar was en moest dat niet delen met een broertje of zusje. Maar de jongste hier dus wel en dat geeft strijd.

Maar goed, heb het idee dat je jezelf graag in een waan laat. Misschien moet ik dat ook maar doen

16. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Ik heb 3 jongens, 1 van 15, en 2 kleintjes van 3 en bijna 5.
    Ik heb 1 keer in mijn leven mijn kind onder een koude douche gezet, heel even, en dat was toen ik alleenstaande moeder was bij mijn oudste die toen 5 was. Het hielp wel, maar heb het daarna nooit meer gedaan, omdat ik het niet goed vind, zoiets doe je meestal uit machteloosheid. Hij sloop als ik lag te slapen, naar beneden om ijsjes te gaan eten, toen ik hem op 1 avond, nadat ik hem net had gewaarschuwd, weer naar beneden zag sluipen, zette ik hem onder de koude douche. Maar zou het nooit meer doen.
    Nu, met 2 kleine kinderen, besef ik dat ik toendertijd eigenlijk een makkie had qua opvoeding. De 2 kleintjes maken nu vaak ruzie en dat vind ik ook best een zware tijd wat betreft opvoeding. Ik denk dat het over een jaartje of 2 makkelijker word.

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ervaringsdeskundige!

Ik ben wel eens onder een koude douche gezet :D. En terecht overigens. Ik kon idd hysterisch worden. Niet omdat ik mijn zin niet kreeg of omdat mijn ouders dit hadden kunnen voorkomen, maar omdat mijn stoppen soms doorgingen. Ik was een heel lief en meegaand kind, slim ook, leerde goed en snel, etc. En dan was soms het liefzijn op en moest alles eruit.

Misschien heeft mijn moeder me 1 of 2 x onder een koude douche gezet. Hielp direct. Geen trauma aan over gehouden. Mn mams is top, de beste :).

M lijkt ENORM op mij ... *zucht* (nog geen douche nodig gehad gelukkig)

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind trouwens wel dat je moeilijke regels hebt hoor, maar hier niet van die regels en soms zitten M en T elkaar gewoon lekker in de haren. Dan zet ik ze allebei aan iets aparts. Of M kiest zelf al eieren voor haar geld en gaat lekker rustig boven spelen (meestal is T de boeman ;)).

Als ik het aan zie komen dan ga ik de hort op. Tenzij S slaapt. Dan idd kleien, knutselen, spelletje doen oid.

19. twinkle star

Ja regelmatig zie ik een kind met woedeuitbarstingen, driftaanvallen en hysterie. Ik heb al eerder geschreven dat mijn vriendin zo'n zoontje heeft en daarnaast heb ik er in mijn werk regelmatig mee te maken.

Maargoed iedereen doet het op zijn eigen manier, met de beste bedoelingen. Ik kan niet zeggen dat jouw manier niet juist is, ik kan alleen maar zeggen dat onze manier bij onze kinderen de juiste is geweest.

20. adi

adi Niet meer actief

ik denk dat jij 1 ding over het hoofd ziet. De mensen die jij ' in de waan laat' weten gewoon waar jij over praat.
    de meeste mensen hadden eerst 1 kind voordat ze een tweede krijgen.
    Ze proberen jou uit te leggen dat er een verschil is ( en geloof me, er is een groot verschil!), maar jij blijft hangen in een spiraaltje van je gelijk willen halen in iets waar je totaal geen ervaring mee hebt.

Deel Deze Pagina