Familiaire kanker

Discussie in 'De lounge' gestart door zwangerregnawz, 17 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Ik zag al eens een topic voorbij vliegen.
    Ik ben een beetje ongerust.

Mijn beide oma's hebben allebei borstkanker gehad. Mijn oma die nu nog (gelukkig) leeft word van de week geholpen aan onrustig weefsel en mijn opa word aanstaande week bestraald wegens een tumor achter het oor. Mijn oom is op 36 jarige leeftijd overleden aan non Hodgkin. En mijn moeder heeft twee keer een gezwel in haar nek moeten laten verwijderen.

Nu heb ik maandag een afspraak bij de dokter. Ik heb zon ontzettende pijn in mijn buik. Ik heb er een tijd terug een topic over geopend. Over het rode monster. Dat was al erg. Maar ik heb het nu al 3 cyclussen aan een stuk door pijn. Ik weet nu dat het niet aan menstruatie of gesprongen eieren of wat dan ook ligt. En ik ben best ongerust. Het doet echt goed pijn. Alsof je steeds weeën hebt. Maar dan constant zonder tussenpozen. Soms is het een paar uur even minder, maar bv een uur geleden krampt het zo ontzettend dat ik er misselijk van ben. Kent iemand dat? En wat was dat?

2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik ken de pijn niet. Wel heb ik zonder pil snel last van eisprong en menstruatie. Het is wel beangstigend als veel familie die rot ziekte heeft of heeft gehad. Hopelijk is het onschuldig wat het waarschijnlijk wel zal zijn. Sterkte bij de dokter

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik denk dat je bang bent voor kanker of niet? Kan me die angst best voorstellen.

Maar het zou bijvoorbeeld ook endometriose kunnen zijn.

4. zwangerregnawz

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Ja ik ben er heel bang voor. Ook omdat het zo dichtbij komt steeds...

5. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Het is een schrale troost en geen garantie maar kanker dient zich meestal niet aan met pijn. Misschien moet je wel eens bespreken met je huisarts dat je familiare belast bent met kanker en dat je je daar wel eens zorgen over maakt.

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt,maar aangezien dat je familie leden verschillende soorten kanker hadden is het toch niet iets erfelijks? Misschien dan alleen borstkanker. Dat zou ik dan met je huisarts overleggen.
    Heb je ook bloedverlies? Ben je aan de pil? Slik je die door? Je bent niet zwanger?
    Zou een uitstrijkje vragen.

Succes!

7. zwangerregnawz

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Ja het zijn verschillende soorten, dat (gelukkig?) wel. Maar meer omdat het zo vaak is voor gekomen dat je ook met alles rekening houd zeg maar..

Ik ben niet zwanger (man is gestiriliseerd) Vrijdag (11-01) was mijn laatste vloei dag. En ik slik of gebruik geen anticonceptie. Ik heb geen tussentijds bloedverlies behalve behoorlijk tijdens mijn menstruatie. (Ik kan geen overhemd in mijn broek stoppen zeg maar want dan is hij rood na een uur of 2) Alles lekt door. Ik ben ook nog best jong (23)

8. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Mijn zus had een cyste. Die lag echt op de grond van de buikpijn.

9. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Over je pijn kan ik weinig zeggen, maar ik herken je angst wel.
    Mijn beide opa's en oma's zijn er aan overleden en mijn vader ook. Mijn opa's en vader allemaal aan longkanker. Ik ben er ook geregeld bang voor, het is een vreselijke ziekte.

10. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ben je ondertussen al bij de huisarts geweest?? Hoe gaat het met je?

Deel Deze Pagina