als een baby vast in de bekken ligt, kan hij hier dan ook weer uit??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door watwordhet, 13 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. watwordhet

watwordhet Actief lid

27 feb 2012
    200
    0
    0
    genieten van ons manneke
    maas en waal
    hoi dames de titel zegt het al

bij de vk lag de baby vast in de bekken, maar volgens mij nu niet meer....maar kan dat wel of voel ik het gewoon verkeerd??

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    geen idee maar ben heel nieuwschierig dus ik lees mee!

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Volgens mij als hij vast in de bekken ligt kan hij er ook niet meer uit...

4. watwordhet

watwordhet Actief lid

27 feb 2012
    200
    0
    0
    genieten van ons manneke
    maas en waal
    ik hoef pas donderdag weer terug naar de vk, vandaar mijn vraag, vind het niet iets om ze voor te bellen namelijk
    maar ben natuurlijk wel nieuwsgierig of mijn gevoel klopt

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kijk eens op je zwangerschapskaart? Wat staat daar? (ze hebben verschillende afkortingen voor de verschillende stadia van ingedaald liggen)
    33 weken lijkt me namelijk erg vroeg om al volledig ingedaald te liggen....
    En eenmaal volledig ingedaald en echt vast, betekent in principe dus ook wel echt echt vast....

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik lees dit op internet:

Pas als hij echt is ingedaald, dus met zijn hoofdje onderin je bekken is gezakt, verandert hij niet meer van positie. Na het indalen heb je meer lucht doordat je baby dieper in je bekken zit. Jammer genoeg kan hij nog steeds tegen je ribben en maag schoppen wat behoorlijk pijnlijk kan zijn.

7. raspberry

Echt vast ingedaald, betekent uiteraard nog steeds dat je kindje beweegt en dat zul je blijven voelen... :)

8. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Het ligt eraan, als de baby echt helemaal ingedaald is, dan kan hij niet meer los komen. Maar als het niet diep is ingedaald, zou het best kunnen. Overigens zag ik een opmerking dat het met 33 weken erg vroeg zou zijn, (misschien is dat ook wel erg vroeg;)!) maar bij mij waren ze ook met 33 weken volledig ingedaald. Dus het kan zeker wel.

9. raspberry

Onmogelijk is het idd niet, maar erg vroeg wel :)
    Zeker als TS denkt dat de baby alweer eruit is, zou ik zelf denken dat het toch niet volledig ingedaald was, maar nog maar half. En in dat geval willen ze ook nog wel weer eens loskomen... :)

10. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Rozemarijke: mee eens!! Als TS idd denkt dat ze voelt dat het los is gekomen, dan was het niet volledig ingedaald. Maar zoiets staat toch op de zwangerschapskaart? Of heb ik dat mis.

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier lag de kleine ingedaald maar nog niet volledig diep in het bekken (vk en gyn bevestigde dit), de kleine had zich bedacht een week later en was er weer uit gegaan volgens vk gebeurd dit erg weinig maar het kan vooral bij vrouwen die al meerdere keren zwanger zijn geweest dus dat er ruimte in het bekken is. de kleine is nu weer ingedaald en ligt vast maar ja het kan dus blijkbaar wel weer omhoog komen

12. raspberry

@cocko: ja, dat staat op je zwangerschapskaart. Vandaar dat ik daar ook al naar vroeg, want dan weet je het. Hoef je daar idd de VK niet voor te bellen.
    Zou de afkortingen zo 1-2-3 even niet uit mijn hoofd kennen, maar als ik ze zie, weet ik het ws wel weer, (en anders pak ik er mijn kaart van Thirza even bij, die ik laatst terugvond in een laatje van de commode, toen ik de babykamer op orde aan het brengen was :D).

13. watwordhet

watwordhet Actief lid

27 feb 2012
    200
    0
    0
    genieten van ons manneke
    maas en waal
    ja daar staat dus vibi op en dat betekent vast in het bekken,
    had alleen gister het idee dat hij veel hoger ligt, en vandaag weer lager

14. raspberry

Als ie werkelijk vast in bekken ligt, kan dat niet, ineens weer hoger liggen. Kan natuurlijk wel dat je kindje zich eens uitstrekt en je het daardoor hoger voelt, of anders beweegt, waardoor je het hoger voelt...

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    En toch kan hetwel.....2x bij bevallen al tijd vibi, en vliezen breken en kids weer los....zo hoog gekropen zelfs dat ze ze bijna niet meer voelden inwendig, dus kan wel...

16. MissButterfly

MissButterfly Actief lid

26 jan 2012
    143
    0
    0
    Ik zat net even op mijn kaart te kijken en daar stond bij de één na laatste controle 'vibi' en bij de laatste controle 'bibi'.

17. watwordhet

watwordhet Actief lid

27 feb 2012
    200
    0
    0
    genieten van ons manneke
    maas en waal
    het voelt gister ook anders dan vandaag weer, en ik heb vandaag ook weer dezelfde klachten als toen hij aan het indalen was (achteraf gezien dan hé) pijnlijke benen, rug en nu voel ik hem ook weer echt onderin maar gister helemaal niet, toen zat hij echt weer hoog. nou we wachten het maar af.
    ik geloof dat de meningen er toch wel over verdeeld zijn haha
    over dat het vroeg is ben ik mee eens hoor, maar was zondags naar het ziekenhuis geweest met mijn klachten (en voelde de baby bijna niet) toen kregen we te horen dat hij er goed voor lag, maar NIET ingedaald en maandagochtend hadden we controle toen lag hij wel ingedaald (vibi volgens de kaart) dus blijkbaar heeft de onze er ook niet alle tijd voor de wereld voor nodig om dat te doen.
    we wachten maar af.

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Als de baby vast ligt in het bekken, dus volledig is ingedaald, is er een hele kleine kans dat hij er weer uitschiet.

Overigens is 33 weken helemaal niet extreem vroeg hoor! Mijn zoontje lag met 29 al volledig ingedaald en heb gisteren te horen gekregen dat deze baby ook al volledig is ingedaald.
    Loop bij de gyn dus heb helaas geen zwangerschapskaart waarop ik naar de afkorting zou kunnen kijken.

19. raspberry

Een VK kan het niet altijd even goed voelen: soms ligt alles te diep om dat echt goed te kunnen voelen. Soms wordt dus onterecht aangegeven dat je baby vibi ligt, maar is dat feitelijk niet het geval. En daalt je kindje later dus alsnog in.

Maar uiteraard is niets helemaal onmogelijk en zeker als je een bekken hebt waar wat ruimte zit, is het niet geheel onmogelijk dat je kindje weer los schiet. Onwaarschijnlijk wel, maar onmogelijk niet :)

Deel Deze Pagina