Vindt er dan vooraf een LH-piek plaats? Gezien de twijfel tussen of het nou een restje van de cyste is die ik eerder had, of toch een nieuwe follikel, vraag ik me dit af. Ik vind het risico te groot om een IUI plaats te laten vinden als het tóch een cyste kan zijn, maar als jullie mij kunnen vertellen dat voor het springen van een cyste géén LH-piek zal zijn, is het misschien nog op te lossen door ovulatietesten te doen..
Het lijkt me wel.. Want onder invloed van LH springt de follikel, anders niet.. Maar het gaat er dus vooral om of het een cyste of een follikel is. Als het een cyste is, zal er geen LH piek komen en moet hij vanzelf weggaan. Is het een grote follikel, die nog wil gaan springen dan zal er dus een LH-piek aan vooraf moeten gaan. Helaas ben ik net te vroeg gestopt deze cyclus met testen. Zondag voor het laatst getest. Maandag controle bij de gyn, die wist bijna zeker dat het een cyste was en dat we gewoon moesten afwachten. Toen heb ik dus niet meer getest. Dinsdag is ie toch gesprongen.. Dus dan zou ik maandag/dinsdag een posi ovutest gehad moeten hebben.
Ik sluit me aan bij Flora, een cyste zou in principe helemaal geen LH moeten aanmaken. Dus mits er geen andere redelijk grote follikels zijn die voor LH productie kunnen zorgen, denk ik dat je met een cyste geen positieve ovutest krijgt. Ik hoop echt dat het gewoon een gek ei blijkt te zijn en de iui gewoon door kan gaan!! (en dat je er anders in ieder geval op tijd achter komt dat het een cyste is)
cyste maakt idd geen lh piek! heb het vorige maand gehad toen ik een follikel/cyste had terwijl dat niet moest kunnen. In mijn bloed vonden ze een LH piek, ovutest was positief en toen zei de gyn: Dit is een eisprong want een cyste maakt geen LH piek. Heb toen een escape iui gehad ipv cryo terugplaatsing.