Ik heb het idee dat mijn dochter zich verveelt

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mama26, Jul 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

Oct 29, 2007
    786
    0
    0
    Hoi,

Kan ze zich nu al vervelen? Ze is bijna 11 maanden. Ze heeft de babywalker van V-tech, maar daar draait ze drie keer aan en dan vindt ze er niets meer aan. Ze hangt de hele dag aan mijn been. Of zou het een sprongetje kunnen zijn? Eerst kon ze nl. heel goed zelf spelen en nu niet dus echt niet meer. Ze zeurt best veel en hangt dus veel aan mij. Maar ik kan niet de hele dag met haar spelen.

Voor haar verjaardag krijgt ze een poppenwagen en de boerderij van Little People, dus hopelijk kan ze daar dan lekker mee spelen.

Of is dit de leeftijd? Herkenbaar bij iemand?

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Geen flauw idee of het een sprong is. Wel ben ik van mening dat een kind zich zeker kan vervelen.
    Je hebt vast wel meer speelgoed in huis. Haal het speelgoed wat je nu hebt liggen even weg, en leg er ander speelgoed voor in de plaats.
    Verandering van spijs doet eten ;) Hier wisselen we ook regelmatig van speelgoed.

3. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    11 maanden sprong kan het wel zijn.... Maar het is ook erg warm, Jij heb ook weinig zin in dingen te doen misschien je meisje ook wel.
    Het is soms best wel moeilijk om je kindje te begrijpen wat ze nu wilt of denkt.

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Die van mij verveelt zich ook te pletter. Ze heeft een soort van loopauto van Winnie de Pooh en die vindt ze ineens niet meer leuk. Ze heeft speelblokjes en die is ze na 'n paar minuten al beu. De hond is haar na een paar minuten beu, dus die helpt ook niet meer mee. Hopelijk krijgt ze met d'r verjaardag iets waar ze weer mee kan spelen.

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ook wij wisselen vaak van speelgoed.
    Wat speelgoed opbergen en dan na een maand ofzo wisselen met het speelgoed dat ie voorhanden heeft.
    Werkt hier heel goed :)

Maar idd de warmte is nu ook heel erg en dan is ons ukje ook behoorlijk hangerig en kan zich moeilijk zelf vermaken.

6. P73

P73 Actief lid

Nov 7, 2007
    286
    0
    0
    Bij onze dochter hadden we ook dat idee. Sinds ze anderhalf is gaat ze een middagje in de week naar het kdv, en dat vindt ze geweldig! Al snel ging ze twee middagjes en ik kan je zeggen dat in ons geval de verveling thuis ook weg was. Ze was dus aan nieuwe prikkels toe!

7. AdL15Start

AdL15Start Niet meer actief

Mijn moeder vertelde me dat ik me vroeger prima vermaakte met keukengerei. Plastic bakken, pollepels, vergiet... En met deze warmte is een klein babyzwembadje misschien leuk? Heb je twee vliegen in een klap...

8. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Lynn heeft dat ook veel gehad en nu nog wel eens....het wordt echt beter naarmate ze ouder worden ;)

En vervelen is ook goed en leerzaam.....Daar leren ze ook weer van

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Wat ik onze kids gaf (de oudsten, Jesse is nog te klein) en wat bij ons altijd goed werkte:
    -Een doosje met wasknijpers konden ze tijden mee spelen: allemaal een voor een erin, daarna weer een voor een eruit. Hetzelfde met het lepelvaasje,
    -een bakje met een paar kleingebroken chippies,
    -of haar leren gekleurde muisjes met een natte vinger op te "pakken" en op te eten, één voor één, dat duurt lekker lang.
    - kleuren op een groot stuk behangpapier.
    - een spiegeltje geven waar ze zichzelf in kan bekijken.

10. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

Nov 2, 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Het klinkt heel herkenbaar! Rond 11 maanden had Chenoa dat ook heel erg. Ik had toen ringen voor haar gekocht die ze over zo'n staaf heen moest schuiven. Vond ze prachtig!
    Het klopt trouwens dat 11 maanden sprongetjestijd is.

11. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja, heel herkenbaar!

Bij Sverre was het over zodra hij ein-de-lijk los kon lopen (hij liep al sinds hij 6 maanden was aan onze handen); nu gaat hij gewoon zelf op zoek naar nieuwe dingen. Bijvoorbeeld de pannen uit de pannenla halen en weer terugdoen ;).

Inderdaad wasknijpers of andere kleine dingen (niet te klein!) in een bakje en er weer uit doen vindt hij leuk, 'helpen' met het wasgoed vouwen, de stapelbekers begint hij echt leuk te vinden, de vormenstoof.

En wat ik hierboven las heb ik ook gedaan: al het speelgoed dat hij had rondslingeren weg gehaald en vervangen door ander speelgoed (wij hadden nog veel op zolder of zijn kamertje staan).

Echt, het gaat over! Maar van dat gehang aan je benen word je niet goed inderdaad.... :( Sterkte!

Share This Page