Hoi, Helaas moet ik mijn borstvoeding af gaan bouwen. Wij willen graag voor een tweede kindje gaan en vanwege het medische traject moet ik dus gestopt zijn met bv. Maar nu... Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik het aan moet pakken Mijn zoontje drinkt nog 5 keer: 6, 10, 14, 18 en 21 uur. De laatste week drinkt hij flink minder, maar laat geen voeding vallen. Het afbouwen op zich snap ik. Een voeding kiezen, die vervangen voor de fles en waarschijnlijk na een week de volgende voeding. Geen twee opeenvolgende voedingen afbouwen, ook duidelijk. Maar hoe zit het met de fles? We moeten hypoallergeen. Maar met 5 voedingen mag hij geen nr 2 toch? Of wel? En omdat hij nu al zoveel minder drinkt, krijgt hij dan straks niet veel te veel? Zijn ritme nu is: -6 uur bv - 8.30 boterham + fruit -10 uur bv - slapen tot 11.30/12 - 12 uur boterham + fruit -14 uur bv - slapen tot 16.00 -17 uur warm eten -18/ 18.30 bv - 21 uur bv Hij heet boterham ed volgens de rapley methode, dit gaat echt supergoed. Sinds een week eet hij een hele boterham en vervolgens nog fruit. Hoe kan ik de fles hier nu goed inpassen? Kan iemand mij helpen? Thanks...
Hij mag wel vijf flessen, alleen geen vijf flessen van 180+6. Bij nummer 2 is het maximum 24 schepjes. Je kan dus 4x 150+5 & 1x 120+4 geven.. Drinkt je kindje nu wel eens uit de fles? Hoeveel dan? Overigens kan het ook best zo zijn dat als je wel grote (180+6) flessen geeft tijdens het afbouwen je kindje wel een voeding laat vallen.. Dat is een beetje uitproberen. Ons schema was toen als volgt: 7.00 bv 9.00 fruit 11.00 bv 12.00 boterham 15.00 bv 17.30 avondeten 19.00 bv Wanneer fles dan zat hier 200 ml bv in.. Vanaf 9 maanden afgebouwd en één fles 180+6 bij de lunch. Bij fruit wat water en 's middags tussendoortje met water.
Kiek!! Jullie gaan toch voor een tweede! Wauw meid Je kunt wel bv en ivf combineren onder strikte voorwaarden. De prof heeft er een heel artikel aan gewijd (google is je beste vriend)... Mss voor jou een optie? Hoef je niet persé met de bv te stoppen.
Niet dat ik je wil overreden o.i.d. maar als je een paar maanden weet te wachten, dan kun je veel makkelijker je ovulatie terugkrijgen, en toch bv blijven geven. Beste van twee werelden lijkt me. Dus, voordat je mssch. spijt gaat krijgen... paar maandjes wachten voor je oudste. Bv en ivf hoeven elkaar trouwens niet per se tegen te spreken. Kijk maar eens op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding. Daar staat n hoop informatie. Ik zou zeggen, pas er voor om om deze reden af te bouwen. Zonde!