Ten eerste hoe verwacht je respect te krijgen als je zelf niet respecteert. Ik ben zelf moslima en wil liever door een vrouwelijke gyneacoloog geholpen worden. Maar in geval van nood en er is geen vrouwelijke arts aanwezig mag ik de hulp van een mannelijke arts niet weigeren. En het is me overkomen na de bevalling van mijn derde. Dat ik dus naar de triage moesten er alleen een mannelijke arts er was . Hoe moeilijk ik ook vond ik had geen keus. Vind zijn hele gedrag onacceptabel
Denk dat de meeste door een vrouwelijke arts geholpen willen worden maar als er echt nood is heb ik zoiets van: kom op boeiend! Vervelend. Maar gezondheid voor alles. Vind de man in kwestie erg egoïstisch en hij moet aan zn kind en vrouw denken.
Zou me er niet zo druk om maken. Helaas is het schrijnend gesteld bij sommige mensen. Dit heeft idd niks meer met geloof te maken. Deze man is zwaar dominant, zoals ik het lees. Hou mijn hart vast voor de opvoeding van hun kind. Maar goed je kent de achtergrond niet. Wie weet had de vrouw al dagen last, maakt hij zich zorgen om zijn kind en was hij even zijn verstand kwijt. Laten we hopen voor het laatste.
Goh wat een onbeschofte gast zeg! Vanuit geloof opzicht geloof ik best dat er geloven zijn die dit niet toelaten hoor, ik werk zelf in de zorg (ouderenzorg, dat dan weer wel) en wij hebben ook mensen die echt uit geloofovertuiging of gewoon voorkeur aangeven dat ze liever niet door iemand geholpen worden van het andere geslacht ( meestal gaat dit dan over de persoonlijke zorg zoals douchen enz.) Wel hebben wij daarop dan het antwoord dat wij zoveel mogelijk rekening houden met iemands wensen, maar wij ook geen garantie hierop kunnen geven. als het echt niet anders kan, dan zij het zo. Wel kan een cliënt dan bijv. de zorg weigeren, maar dat is dan hun keus. Je kunt niet meer bieden dan dat je hebt toch? Mensen in de zorg zijn er om je te helpen, niet om te bedienen zeggen wij altijd Denk dat het wel ongeveer hetzelfde zal gaan in het ziekenhuis?
hele rare reactie.ik ben moslim en probeer uit geloofsovertuiging ook zoveel mannelijke arden te mijden...vind het buiten dat ook niet prettig,maar......als het niet anders kan,dan moet het en is het qua ons geloof ook toegestaan!!!zou wat zijn zeg....denk dat deze man vooral een probleem met zichzelf had.
Ik vond de mannelijke gynaecoloog bij de eerste bevalling duizend keer beter als de vrouw bij de 2e Hij was zo rustig terwijl die vrouw met aan het opjagen was Hij hield z'n mond dicht als ik een wee had voelde precies aan dat ik even in m'n bubbel moest blijven Vind onze mannelijke huisarts ook veel beter als de vrouwelijke Heeft veel meer begrip doet minder moeilijk over medicijnen uitschrijven Dier vrouw heeft zon stel je niet aan mentaliteit
Sorry hoor, maar zeker als vrouw zijnde boeit het je op het moment van bevallen echt niet wie ee naar je doos staan te kijken. Je wilt alleen maar dat je kind eruit komt. En die gynaecoloog doet gewoon zijn werk. Wat is daar nou onprettig of verkeerd aan? Waar zijn ze bang voor? Dat ze op een bevallende dame zitten te geilen? Vind dat zo dom als vrouwen mannen geen hand mogen geven of behandeld mogen worden door een mannelijke arts... en als man zijnde zo uit je stekker gaan terwijl je vrouw op het punt staat te bevallen?? Komop zeg.... Ik zou me doodschamen en zou zeggen blijf jij maar op de gang
Grappig dat er alleen wordt gesproken over mannelijke gynaecologen. Ik heb bij mijn eerst ziekenhuisbevalling alleen maar vrouwelijke gynaecologen/verloskundigen gezien. Wel een mannelijke verpleger op de afdeling gehad na de bevalling. Bij de thuisbevalling van mijn tweede dus een mannelijke verloskundige. Dat kan dus ook (wist uiteraard wel dat hij in de praktijk werkte, maar ach, als ze dat dagelijks doen maakt het geslacht van een verloskundige /gynaecoloog me dus echt niets uit, als ze hun vak maar verstaan).