Naam voor kindje na miskraam

Discussie in 'Babynamen' gestart door June88, 20 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. June88

June88 Actief lid

30 nov 2018
    105
    114
    43
    Vrouw
    Ik weet niet helemaal of ik hier moet zijn of in het miskraam topic, maar toch de vraag:
    Hebben jullie een kindje na een miskraam een naam gegeven? En waarom wel of niet? Hangt dat bijvoorbeeld af van het termijn van de miskraam?

En welke namen vinden jullie qua betekenis extra mooi/passen bij sterrekindjes?

Wij hebben zelf een dochtertje verloren halverwege de zwangerschap en zij heeft wel een naam gekregen, de naam die ze ook zou krijgen als ze wel zou leven. Een vriendin van ons heeft nu haar derde miskraam meegemaakt. Al 2 vroege (7 en 8 weken) die beide een unisex naam hebben gekregen (want geslacht nog onbekend) en nu een miskraam met 11 weken waarbij uit onderzoek is gebleken dat het een meisje is en ze zijn nog zoekende naar een passende naam. Iemand ideeen?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.955
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb een miskraam gehad met een week of 6 en een ma bij 10 weken, waar we met de 12 weken echo achter kwamen. Wij hebben geen namen gegeven. Iedereen moet daarin doen wat voor henzelf goed voelt. Voor mij zou de grens denk ik een beetje liggen bij wel of niet echt bevallen en je kindje zien, vasthouden, denk ik.
    En dan zou ik denk ik voor een meisje denken richting een naam als Sterre of Luna ofzo.

3. Pinkie88

Pinkie88 Fanatiek lid

13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik heb 1 miskraam meegemaakt, kindje was gestopt met groeien rond 8 weken, maar we kwamen er pas met 12w achter. We weten niet wat het geslacht zou geweest zijn.

Die avond, ‘tijdens’ de miskraam (cytotec) heb ik samen met mijn man een naam bedacht. We hadden al namen bedacht voor het kindje, en toevallig was de betekenis van beide namen ‘de stralende / helder licht’. We zijn dan op zoek gegaan naar een unisex naam met dezelfde betekenis.

We gebruiken de naam nooit, en eigenlijk zit hij ook niet echt in m’n hoofd als ik denk aan de miskraam, maar,op dat moment was het iets dat we belangrijk vonden.

4. Dettol

Dettol Bekend lid

12 apr 2020
    896
    418
    63
    Wij hebben ook een miskraam gehad met bijna 3 maanden
    Wij hebben het kindje wel een naam gegeven we hadden zo iets anders is het net of er niks gebeurt is er hij/zij zal altijd in ons hart zijn
    We hebben een unisex naam gegeven

5. Dettol

Dettol Bekend lid

12 apr 2020
    896
    418
    63
    En
    Heel gre sterkte !

6. Hemeltjelief

Hemeltjelief VIP lid

23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Sterre of Luna idd

Misschien
    Skye
    Roos
    Hope
    Bliss
    Blossom

7. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Tweemaal een miskraam gehad rond de 10 weken en beide keren een unisex naam gegeven. Die ik en mijn man weten maar verder niet. Was meer gevoelsmatig.

8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Wij hebben ze geen namen gegeven.. ze waren ook <15wk. Heb er eigenlijk ook nooit over nagedacht om dit wel te doen.

9. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.121
    5.041
    113
    Vrouw
    #9 Robijn89, 21 jul 2020
    Laatst bewerkt: 21 jul 2020
    Mijn miskramen tussen de 6 en 8 weken heb ik geen namen gegeven. Ik zie het ook meer als iets wat had kunnen zijn, maar niet is geworden (ik hoop niet dat ik iemand hier mee voor het hoofd stoot)

Met 16 weken zwangerschap ben ik bevallen van een meisje met alles er op en er aan.. officieel een late miskraam, maar voor ons zoveel meer dan dat. Zij heeft wel een naam gekregen en die is ook bij iedereen bekend (en wordt nog vaak genoemd).

Deel Deze Pagina