Graag wil ik even een onderwerp van discussie aansnijden. Ik ben met mijn partner in discussie over ........jawel roken.... Ik ben een ex-roker, ik ben na 19 jaar roken, 1,5 jaar geleden gestopt Vanaf dat moment "walg" ik ook van de sigaretten IK was overigens geen hele stevige roker Mijn partner, hele stevige roker Tijdens mijn zwangerschap heeft hij gewoon in de auto en huis gerookt, ik vond dit niet prettig,maar accepteer wel dat hij rookt vanaf de geboorte van de kleine mag hij niet meer roken in huis, wat ik uiteraard zeer prettig vind zowel voor ons maar ook voor het frisse huis we hadden ook afgesproken dat hij kon roken in zijn auto, maar mijn auto gecleand zou worden en daar niet meer in gerookt zou worden en we die auto gebruikten als we als gezin op pad gingen ok...goede afspraken dus Maar zijn auto is totall loss gegaan en nu is mijn auto voor ons beide in gebruik als hij de auto meeneemt rookt hij dus in mijn auto en dat vind ik smerig ook als de kleine er niet bij is dan steekt hij een sigaret op in de auto hij houdt wel rekening met de kleine, maar niet met mij ik krijg dan te horen: "wat zeur je nou!" "je hebt zelf gerookt!" ik vind dit nogal kort door de bocht als ik dan tegen hem zeg dus eigenlijk heb je schijt aan mij, dan raakt hij geirriteerd en beledigd en stopt hij de discussie want dan wil hij er niet verder over praten een paar weken geleden hadden we zonder kind een familie uitje stapte met 4 man in de auto en 3 staken dus een sigaret op waar ik dus kots en kots misselijk ben geworden doordat ik in zo een kleine ruimte in de rook zat als ik daar wat van zeg dan krijg ik weer te horen dat ik zelf een ex roker ben en niet moet zeuren..... ik heb echt niks tegen rokers en rook wat je wilt maar ik mag toch enigzins verwachten een beetje rekening met mij te houden of mag ik omdat ik vroeger gerookt heb dat niet eisen? ik ben benieuwd naar de meningen van andere mensen erin en hoe de verdelingen daarin liggen.....
Je zegt het heel goed, EX roker. Dus nu niet meer! Het is jouw gezondheid en ik vind best dat je daar wat van mag zeggen, ook al heb je zelf gerookt. Ik vind het eerder egoïstisch van de rokers dat ze zonder te vragen een sigaret in jouw auto opsteken! Dan stoppen ze maar een keertje vaker bij de pomp om even buiten te kunnen roken.
ja als ik erover probeer te discussieren dan krijg ik te horen dat ik sinds ik gestopt ben tegen de rokers aanschop maar zo is het niet.......iedereen mag doen wat ie wil en als ik in hun huis kom is dat vrijwillig en hun bepalen zelf dan hoe of wat en aan mij de keus om te blijven of niet maar in een kleine ruimte zoals mijn auto mag ik dat wel verwachten dacht ik zo, het is tenslotte mijn auto maar blijkbaar niet dus.......
een roker beseft niet hoeveel het roken stinkt en je adem beneemt. dat merken ze pas als ze stoppen. tot die tijd lijkt het wel alsof iedereen zijn mond moet houden zeker als je zelf gerookt hebt. ik heb er vaak last van gehad. kreeg je naar je hoofd dat je niet moet zeuren omdat je zelf gerookt hebt. maar toen rook in niet hoe mijn kleren stonken. nu wel. toen rook ik niet als iemand net gerookt had. nu vind ik het super smerig. dus nee ik vind niet dat je zeurt
Je kunt je aanstellen als ex-roker (daar zijn er ook genoeg van), maar dat neemt niet weg dat er afspraken gemaakt zijn. En helemaal aangezien het je partner betreft, mag je wel verwachten dat hij een beetje rekening houdt met jou. Ja, en jij ook met hem, maar om hem te ontzeggen dat hij niet mag roken in de auto, vind ik niet overdreven. Hij kan toch wel voor de duur van een ritje zonder sigaret?
Oh nou als roker rook ik het vaak echt wel hoor! En ik rookte bijna een pakje per dag. Als er iemand voorbij liep die net uit de rookkamer kwam bijvoorbeeld. En het verschil van een auto waarin gerookt wordt en een auto waar niet in gerookt wordt. En mijn eigen kleren na een avond stappen (rook ik dan de ochtend erna pas )
nou laat ik het zelfs zo zeggen , ik onderneem hem het roken in de auto niet 100% ik heb gezegd dat als hij mijn auto leent (dagelijks) hij mag roken ,mits niet ketting (hij rookt heel veel) raam (flink) open en niet in mijn asbak maar als we samen (zonder kind) in de auto zitten dan rookt hij dus ook en gaat het raam op een kier, en wordt er veel gerookt dan denk ik, ja dan kan je toch wel even niet doen toch? want je houdt wel rekening met ons kind, maar aan mij heb je dus gewoon schijt?? maar als ik dat zo stel bij hem, nou dan is er vette discussie want dan schop ik zogezegd.......
Nou dan schop je maar. Klinkt alsof hij een flinke schop (onder zijn hol) nodig heeft... Ik vind het asociaal. Maar ja, hoe krijg je hem zover? Daarmee kan ik je niet helpen, meis... succes!
zeer irritant. Toen ik gestopt was met roken kreeg ik dat ook steeds te horen als ik ook maar een vage opmerking over roken maakte. Feit is rokende mensen zijn verslaafd, en die zullen veel doen om aan hun verslaving te kunnen blijven voldoen. En dat zeg ik, sinds 3 maanden weer een roker na 1,5 jaar gestopt te zijn. Mijn man is ook weer begonnen. Wij hebben ook 1 auto maar wij roken echt niet in de auto, ook niet als de kids er niet bij zijn. De gore lucht blijft voor eeuwig in je auto hangen. Niet echt zo lekker fris voor de kids. Mijn man en ik hebben vorige week voor we naar engeland gingen (kids waren er 5 dagen niet) een sigaretje in de keuken gerookt en dat voelde al heel fout... Dus ook al doet hij het niet voor jou, laat hem het dan voor de kleine doen. Autos worden echt enorm goor door erin te roken (als ik nu mensen zie roken in een auto vind ik dat enorm goor, terwijl ik het vroeger ook zelf deed...)
Nou ik ben een ex roker en ik rookte aardig, maar als stevige roker vond ik het al niet normaal in de auto een sigaret op te steken, laat staan in mijn huis. Ik stond buiten en rookte niet als we in de auto zaten. Dat is gewoon ronduit smerig in een kleine ruimte. Ik ga dus met jou mee en stapte mooi niet meer in de auto als hij zonodig moet roken, gaat hij maar lekker alleen.
Toen ik mijn vriend leerde kennen rookten we allebei. hij is heel snel daarna gestopt, ikzelf heb jarenlang héél stevig doorgerookt. En hoewel hij het verschrikkelijk vond als ik in huis/in de auto rookte, deed ik het, als ik de kans kreeg, toch nog wel eens stiekem. Hij heeft toen een hoop op me geklaagd, waar ik soms wel, soms geen gehoor aan gaf. Nu ben ikzelf inmiddels i.v.m zwangerschap al sinds 1,5 jaar gestopt. Mijn vriend is heel blij/trots op me (en ikzelf ook trouwens). Ik heb nu ook een hekel aan de geur van sigaretten gekregen, maar ik geef eerlijk toe dat ik nog steeds af en toe bij vlagen héél erg naar een peuk verlang. M.I. is het hele probleem het feit dat roken een verslaving is. Jij hebt een heel goede reden om te klagen (dat was bij ons ook jarenlang het geval - mijn vriend tegen mij), maar je vriend wil het niet weten omdat hij nou eenmaal verslaafd is.
maar hoe ga ik dit vredig oplossen? want ik wil geen ruzie erover ook sneeuwt hij mij vrij makkelijk onder ik ben geen makkelijk typ en echt wel m'n mondje klaar maar tegen zijn babbels ben ik gewoonweg niet opgewassen ik ben iig al heel blij dat hij wel rekening houdt met onze dochter vindt het alleen wel echt heel jammer dat hij geen rekening met mij wil houden en ga daardoor wel een beetje anders tegen hem aankijken.......
ja weet je die ex rokers dat zijn de ergste en dat weet ik van heel dichtbij ben zelf ook gelukkig al meer dan 10 jaar gestopt
wij roken alltwee niet, gelukkig! en als iemand rookt, ruik ik dat meteen,bha! En ik vind dat je vrien niet moet roken in een auto vooral NIET! Dat is een veels te kleine ruimte! En meer rekening houden met jouw! Hij kan toch wel wachten als je uit de auto bent zeker? hoezo verslaafd haha ..nee even serieus, dan gaat tie maar buiten staan roken, en daarna pas wegrijden. Vind dat je gelijk hebt hoor. Snap nog steeds niet het nut van roken eigenlijk.....
nou als ik zou eisen dat hij ook zou stoppen dan zeg ik je hebt gelijk edit en ps ik klaag niet eens op die asbak die je uitlebbert als je zoent, bah! en vooral in combi met koffie en hij tegen je praat (ik walg echt van die lucht) maar accepteer dat omdat ik ook van hem houd.....ik vraag alleen wat acceptatie en respect terug.....
Rook(de schadelijke stoffen) blijft hangen in een auto, 24 uur meen ik. Misschien is dat een reden voor hem om niet meer in de auto te roken?? Ik rook zelf, vrij veel helaas. Maar nooit in de auto of in huis. Tijdens zwangerschappen gestopt, en het stinkt echt vreselijk....als ik erover nadenk..waarom rook ik nog?? Bah
nou dat kan ik niet aanhalen, want dan krijg ik, ja die auto is al 14 jaar oud en er is jarenlang in gerookt geweest dus blablabla..... ja ik heb mijzelf niet voor niks na de bevalling een hele dag de blubber in die auto gesopt......... maar ja wat ik al zei, hij sneeuwt mij dan onder.......
Tja blijft een feit....14 jaar wel roken en schadelijke stoffen, na een dag luchten en niet meer roken zijn ze verdwenen. Moeilijk hoor! Vind het knap van jou dat jij gestopt bent terwijl er in huis etc gerookt werd!
voor mij stoppen was heel makkelijk en dat wordt mij dus ook een beetje verweten ik ben 1,5 jaar geleden ineens met spoed geopereerd aan een cyste in mijn vagina nadat ik de narcose uit kwam walgde ik van sigaretten, en ben dat blijven doen.....had dus ook totaal geen behoefte meer! maar , ik was ook geen stevige roker, ik deed 3 dagen met een pakje.... ik rookte destijds of stress , gezelligheid of gewoon voor het "fijne"
ik herken het wel, ik ben zelf ook 14 maanden gestopt (zonder moeite) en toen vond ik het ook echt ranzig als er iemand een peuk of shagje op stak in huis, alles moest open was echt anti :s kon er niks aan doen maar vond het echt ranzig ... ben toen weer begonnen omdat ik (ja echt erg) die lucht van mijn vriend ceht niet kon verdragen als hij rookte want hem lukte het niet om te stoppen... nu ben ik er zelf wel klaar mee maar ben gewoon bang dat ik weer zon zeur word en dat ik niet wil dat hij binnen rookt .. echt erg vind ik dat.. moet wel zeggen dat ik een aantal keer pogingen gedaan had maar het niet langer dan 1 of 2 dagen volhield... nu krijg ik weer last van mn keel en hoop heel erg dat ik nu wel eens door kan zetten moet wel zeggen dat zelfs als ik wel rook ik het ranzig vind om in een auto te zitten waar iemand een peuk op steekt (laat staan 2 of 3 man) die rook in de auto slaat echt op mn ogen en vind het echt smerig om daar dan in te zitten.. dus snap heel goed dat je het niet wil.. en jullieh ebben immers afspraken gemaakt samen vind wel dat hij zich daar gewoon aan moet houden... je hebt alle recht er wat van te zeggen... helaas hield mijn vriend er dus ook geen rekening mee en zat heir ook stug shag te roken op de bank (overdag als dochter wakker was onder afzuigkap) en daardoor hield ik het stoppen niet vol.. vind het dus al super voor je dat je zo makkelijki gestopt bent heerlijk! wou dat ik er zelf nooit meer aan begonnen was hoop echt zo dat ik nu ook eens vol kan houden ben jaloers op je haha..