als ex-roker niet mogen klagen?

Discussie in 'De lounge' gestart door BabyBergen, 23 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    In één woord; respectloos.

Ik heb zelf gerookt. En veel. Haalde met gemak een pakkie peuken per dag. Tot ik zwanger was. Er ging een knop om en sindsdien geen sigaret meer aangeraakt. Mijn man was al eerder gestopt. Als ik nu van die rokende ouders rond zie lopen, dan kan ik me daar echt helemaal niets bij voorstellen. Laat staan dat er in mijn huis, auto gerookt wordt. Ik wil het zelfs niet hebben dat mijn moeder rookt in haar huis waar de kleine bij is. Dat is een discussie die heel ver kan gaan, maar gelukkig doet ze het ook niet. Wij hebben amper mensen in de omgeving die roken, dat scheelt ook nog eens. Maar serieus, als ik jou verhaal lees, dan zou dat voor mij echt een punt kunnen zijn om te beslissen te stoppen met mijn relatie. Want behalve naar jullie kindje toe, is het naar jou toe echt enorm respectloos. Als hij wil roken, dat begrijp ik dat. Maar bewust jou en je kind vergiftigen? Nee, dat wil er bij mij niet in. Ongeacht of je nou zelf gerookt hebt of niet. Dat doet er niet toe. Een mens mag toch terug komen op zijn beslissingen?

2. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    maar een relatie beeindigen omdat hij in mijn bijzijn blijft roken vind ik wel heel erg ver gaan
    hij is voor de rest een hele goede man en een hele lieve vader
    ik ga wel iets anders tegen hem aankijken nu,maar niet slecht genoeg om van hem af te gaan hoor, ik hou echt heel veel van hem

ja ik denk ook dat zijn probleem en dus zijn felheid in het verweer in zijn flinke verslaving zit
    want als hij een paar uur niet kan roken wordt hij idd heel erg knorrig
    hij staat ook in weer in wind om die peuk te roken, en dan denk ik wow, dat zou ik er echt niet voor over hebben.....

gisteren ging de discussie nog even verder thuis en raakte hij flink geirriteerd maar ik heb toch even doorgezet
    Op een gegeven moment kwamen we op het punt dat hij weer boos de discussie staakte maar wel zei: ok prima dan rook ik niet meer in jouw auto! (waar ik bij ben dan want ik weet dat hij buiten mij toch wel "stiekum" doet) en als ik straks mijn eigen auto weer heb rook ik daar gewoon in!
    dus ik heb gezegd, helemaal prima.....dan stappen we dus niet meer samen in jouw auto maar dus alleen in mijn auto ;)
    hij zegt dat hij dat niet gaat doen en wel met zijn auto achter mij aan gaat rijden dan....

ik vind dat wel het toppunt van verslaving,maargoed dat is zijn keuze en ik heb dan geen last meer van verrookt worden in een kleine ruimte...

3. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

o wat herken ik dit zeg
    ik ben ook een ex roker
    heb vanaf dag 1 gezegt er niet meer gerookt word in huis in auto is er nooit gerookt omdat ik dit altijd vies heb gevonden

vele mensen is er weg voor gebleven omdat ze het raar vonden er niet meer gerookt mocht worden..
    nou pech voor hun dan mijn huis mijn regels

maar wat erg meid dat je man geen rekening houdt met jullie afspraken
    dat vind ik echt egoistisch vind ook dat hij alleen aan zich zelf denkt
    hij kan toch ook even zonder sigaret
    kan begrijpen je kots misselijk bent geworden na er 3 nog even mee gingen roken in de auto..
    misschien hard maar ik zou zeggen als jij zo graag wilt roken en niet met mij rekening houdt dan laat je voortaan ook maar mijn auto staan en neem je de fiets misschien zo iets?
    vind het echt jammer dat vele rokers de EX rokers over een kam scheren
    ook al hebben we gerookt en we zijn gestopt dit doen we voor onze gezondheid maar dan hoeven we toch niet in rook te zitten van een ander:)
    succes hoor

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is niet verboden om je hervonden gezonde verstand gewoon te gebruiken! Het is zelfs aan te raden ;):D

5. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik ben ook een ex roker....hoe je het ook went of keert roken is slecht voor je en alleen een "verslaafde" roker verdedigd dat...
    ik vind het niet meer als je recht dat ze rekening houden en wachten tot jullie weer buiten zijn uit de auto...
    dat hij zonodig wil stinken naar die vieze rookwalm moet hij zelf weten hij mag die keuze niet voor je maken...rekening houden met....heet dat!!
    dus....ik geef je groot gelijk!!

6. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ik ben sinds een week weer gestopt met roken! Trots trots (was afgelopen zomer weer begonnen na 3 jaar rookvrij te zijn.
    Mijn ex rookt ook, maar in ons huis en de auto heeft hij nooit mogen roken van mij.
    Die afspraak werd gelijk gemaakt toen we de sleutel van ons huis kregen.

Nu woon ik hier alleen met de kids en nog wordt er niet gerookt, ook niet met verjaardagen etc.
    Mijn ex rookt wel in zijn huis, als zn zoon er is rookt hij bij het raam in de keuken.
    In zijn auto rookt hij ook, maar niet met dean erbij!

Ik vind het ook vies, na een week merk je al zo'n groot verschil, als ik nu visite krijg en ze gaan buiten roken moeten ze eerst de deur dicht doen... Anders zit ik nog in die stank!
    Ach en dan vinden ze maar dat ik zeur, mijn huis mijn regels!

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik ben helemaal anti roken dus niet echt een objectieve mening (als die bestaat over het onderwerp), maar ik vind dat rokers rekening moeten houden met niet roker met bijna alles vind ik dat iedereen een beetje met elkaar rekening moet houden maar als het gaat om een gewoonte die bewezen heel erg slecht is voor iedereen zijn gezondheid dat gaat dat wat mij betreft niet meer op.

8. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik vind niet dat hij rekening houd met jullie dochter, die word ook in die auto vervoerd. Ik ruik het gelijk als iemand in een auto rookt, of het nu veel of weinig is. Die troep blijft jaren lang hangen, dus dat krijgt jullie dochtertje ook binnen!

Mijn man is ook een stevige roker (heb al 3001 redenen gehoord wanneer hij stopt, maar nog nooit gedaan)
    Hij heeft zelf aangegeven dat er bij ons binnen niet gerookt word en zowel in"mijn auto als zijn auto word niet gerookt.

Als hij dat wel zou doen als ik bij hem in de auto zou zitten zou ik hem de auto langs de kant laten zetten en dan stap ik uit, dan bel ik wel een taxi om me op te halen. Ik vind dat zo ranzig (en nee ik heb nooit gerookt, altijd al smerig gevonden gelukkig ;))

9. me83

me83 Niet meer actief

ik zeur nooit bij andere rokers nu ik gestopt ben.. als ik bij hen thuis ben of wat dan ook.. ik zat ook vaak genoeg op de fiets te roken en iemand achter me fietsend die niet rookte.. daar hadden ze vast ook last van.. maar roken in de auto ... neee bleeehh.. nooit gedaan..erg vies en muf blijft die auto. gaat in al je stoelen en bekleding zitten..

het is jou auto dus jij maakt de dienst erover uit !

10. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Je hebt gelijk. Hij rookt dan wel niet als de kleine in de auto zit, maar de rook trekt overal in (bekleding etc.) en blijft hangen in de auto. Ik vind het nogal respectloos dat hij gewoon rookt in jouw auto.

11. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ex-rokers die maar blijven herhalen hoe verschrikkelijk het is en dat anderen moeten stoppen, dat is vervelend.

Maar als jij er echt last van hebt, mag je er best wat van zeggen.

Zelf ben ik altijd dat anderen geen last moeten hebben van mij rook en dan vooral mijn kind niet!!! Ik kies ervoor om te roken, maar anderen hoeven niet mee te genieten van mijn rook ofzo.
    Maar dat is mijn mening.

Maar sommige zijn zodanig hypocriet dat alle rokers de grootste noobs van de wereld zijn, terwijl ze zelf dan ook jarenlang hebben gerookt, dat vind ik raar.

Maar in jouw geval.. Tsja het is je partner ook nog.. dus ik vind dat andere situatie. Je mag dan best 'klagen'

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou ik vind dat je helemaal niet klaagt!! Wij roken ook maar absoluut niet in huis en de auto. In zo'n kleine ruimte als een auto is het ook heel erg smerig hoor... Helemaal als jullie hebben afgesproken dat in jouw auto niet meer wordt gerookt, heeft hij zich daar gewoon aan te houden en moet hij het niet op jou afschuiven!

13. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik kan er maar 1 ding over zeggen en dat is dat jij gelijk hebt.
    Ik heb er een hele uitgebreide mening over, maar die zal ik je besparen.

Ik vind dat je man zich aan moet passen en niet in huis en auto mag roken. Hoeveel moeite is het nou om onderweg niet te roken? Als hij dan zo vreselijk verslaafd is dat hij onderweg echt MOET roken, dan stopt ie de auto maar op het tankstation of parkeerplaats om buiten de auto te roken.

Bovendien stinkt het ook vreselijk om in de auto te roken en blijft die giftige damp heel lang hangen en ademt jullie kindje dit na die tijd gewoon in.

En als jij kotsmisselijk in de auto zit terwijl hij gewoon blijft roken, tja.... ;)

14. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik vind het ook niet echt getuigen van respect en begrip naar jou toe, dat zou ik 'm zeker zeggen. Jij accepteert dat hij rookt, het minste wat hij kan doen is accepteren dat jij het níet meer doet en jou er ook niet meer mee belasten door te roken in jouw auto.
    Je kunt het kinderachtig spelen en zeggen dat ie de auto niet meer mee krijgt, het is kiezen of delen, maar goed... je kunt je ook afvragen of je dat wilt in een relatie.

Verder word ik ook doodmoe van die opmerkingen als: zeur niet, je hebt zelf ook gerookt. Wat een dooddoener zeg, en ook een favoriete stok om mee te slaan door veel rokers die het schijnbaar anders niet kunnen 'winnen' ofzo.
    Ik heb zelf 10 jaar gerookt en flink ook. Cold turkey gestopt en eerlijk is eerlijk: ik vind het ook echt smerig. Zonde van je geld, zonde van je lichaam, van je kleren, van alles gewoon. Ik vind juist omdat ik weet wat het is om wel of niet te roken, dat ik daarom een goede mening kan vormen. Volgens mijn omgeving ben ik dan gelijk een zeiksnor. Pure zwakte en struisvogelpolitiek als je het mij vraagt.
    En nee, ik zadel echt niet iedereen ongevraagd op met mijn mening over roken. Doe lekker wat je niet laten kan, maar ik verwacht wel dat we een beetje rekening houden met elkaar.

15. Ik word zo moe van die rokers die afgeven op ex-rokers om zulke redenen, zelf ook jaren gerookt maar ik vond het smerig om binnen te roken! Die ranzige geur blijft zo hangen overal bah. Toen ik nog rookte wilde ik ook absoluut niet dat er in de auto of in huis gerookt werd en dat vonden sommige rokers ook raar, zulke mensen zijn gewoon te erg verslaafd. Ze storen zich niet meer aan de geur, zijn eraan gewend geraakt.
    Ik vind dat je vriend wel wat meer rekening met jullie mag houden, maar een verslaafde probeert daar altijd onderuit te komen. Ik hoop dat hij zich aan de nieuwe regels houdt.

16. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Helemaal mee eens!

En zeker van je partner mag je meer verwachten. Roken waar jij als zwangere bij was vind ik echt not done. Heel ongezond voor de ongeboren vrucht en voor de moeder zelf natuurlijk. Ik heb zelf ook gerookt en krijg die opmerking ook wel eens, dat ex-rokers het ergst zijn. Slap argument en heel egoïstisch ook. Laat hem dit draadje maar lezen en sta op je strepen. Jij wil schone lucht en daar heb je recht op!

17. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik als roker haal altijd rekening met de niet rokers. Ik rook nooit ergens binnen, ook niet in mijn eigen huis. rook niet auto's dat vind ik als roker smerig nl, veel te klein hok wat snel vol rook staat. In een menigte mensen buiten rook ik ook niet. Ik probeer er zoveel mogelijk rekening mee te houden, ik weet dat niet rokers het heel smerig vinden en ja het is ook smerig (zeg ik als roker haha) Wil overigens stoppen volgend jaar...

18. Purk

Purk Niet meer actief

Ook ik heb een hele uitgebreide anti roken mening, maar ga die hier niet ventileren want dat soort discussies zijn volledige zinloos. Ik vind dat je in je recht staat als je hem aanspreekt op de afspraken die jullie hebben gemaakt. Sowieso zou hij je niet lastig moeten vallen met een ziekteverwekkende gewoonte waar jij bewust, en knap van je, afscheid van hebt genomen.

In een auto met drie rokers, ik moet er echt niet aan denken

Deel Deze Pagina