Thuisstudie & baby

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door kkatinka, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Hoi dames,

Ik volg een thuisstudie die nog een lange tijd zal duren. De studiebelasting is zo'n 14 uur per week, en de uren zou ik het liefst over 5-6 dagen verspreiden.

Mijn man heeft een erg zware baan, dus ben bang dat hij niet vaak zal kunnen helpen. Mijn zus wilt heel graag een heel of half dagje per week oppassen. (moeten even kijken of dat mogelijk is, ivm borstvoeding en kolven, natuurlijk)(en natuurlijk pas als de baby ouder is dan een paar weken).

Hoop dat ik het allemaal ga trekken met mijn thuisstudie, een baby'tje, een eigen leven en een huishouden.. Ik werk overigens niet. Zucht.. Misschien zijn dit de hormonen wel. Had ook een oppaskindje van 1.5 jaar oud, en met haar kwam ik nooit aan studeren toe.

2. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik doe ook een thuisstudie met baby :) Plus ik werk nog 20+ uur als gastouder aan huis (neem dochter mee). Gelukkig gaat het hier nog goed, maar ik moet wel zeggen dat ik het soms wel heel veel vind! Manlief heeft een hele drukke baan, dus ja het is druk, maar het kan zeker! Hoeveel ik kan doen ligt hier heel erg aan dl, hoe goed ze slaapt etc. Wat doe je voor studie?

3. Sleepy82

Sleepy82 Lid

23 jul 2012
    75
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik hopen een volledige hbo opleiding (4 jaar) thuis gedaan waarvan de laatste 1,5 jaar met een klein mannetje om me heen die ook nog eens een heel moeilijke start had door de vroeggeboorte die ik ook nog moest verwerken tussentijds.

Onlangs ben ik geslaagd en supertrots op mezelf, maar het vergt discipline. Mijn partner werkt overigens ook veel waardoor ik het huishouden doe en ook nog 27 uur per week werk. Mijn motto is: waar een wil is...is een weg! Succes, hopelijk vindt je genoeg motivatie.

4. Astre

Astre Niet meer actief

Met een beetje doorzettingsvermogen en discipline kom je ver. De eerste twee jaar na de geboorte van de oudste een opleiding gevolgd. Eén dag school, 6-8 uur huiswerk per week en twee dagen werken. Druk, maar te doen. Ik heb trouwens veel gehad aan een draagdoek als ze niet wilde slapen en ik wilde studeren. Baby in de draagdoek zodat ze rustig werd (en meestal viel ze in slaap of dronk ze aan de borst) en dan kon ik studeren.

Ik denk juist dat je veel geluk hebt met het feit dat je niet hoeft te werken. Sowieso niet te hoge stellen aan je huishouden met een klein baby'tje ;).

5. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Leuke antwoorden!

6. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Komt goed was alleenstaande mama volgden voltijd studie met mijn meisje.. En volg mijn volgende studie zwanger en dochter van bijna 5..Bijna al mijn vriendinnen studeren meeste zonder partner en meerdere kinderen..Het ligt gewoon aan je instelling en goed plannen makkelijk is het niet altijd moe zijn hoort erbij maar zodra je naar je kind kijkt is dat de best. Motivatie aller tijden..En een goed vang net om je heen kolven ga ik ook doen in de avond en invriezen dan krijgt ze kunstvoeding bij mijn oudste ook gedaan laatste fles was kv sliep ze beter op maar mijn vriendin geeft al 1,5 volledig borst en kolft een dubbele borstkolf zodat het sneller gaat die wil ik nu ook aanschaffen..Alles waar je tijd mee kan besparen is een aanrader dat is wat er vaak te weinig lijkt te zijn..Maar Zoals ander al zei waar een wil is is een weg en het is allemaal voor jouw toekomst en die van jou kleine

7. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik wik ook graag beginnen aan een thuisstudie BKL, naast 32 uur werken en een huishouden/gezin draáiende te houden. Ben erg benieuwd of het gaat lukken om binnen een half jaar mijn diploma te halen.

8. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Wat ik er vergeten ben bij te zeggen is dat ik het doe vanuit huis, dus oppassen e.d. Heb ik dan niet.. De baby is er dan gewoon bij.. Die misschien wel vaak wakker wordt

Deel Deze Pagina