100% ziekgemeld

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Lala87, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lala87

Lala87 Bekend lid

16 jul 2008
    628
    0
    0
    Ik ben sinds 22-01 100% ziek gemeld, tgv zwangerschapsklachten. Enkele weken heb ik 2x 3u gewerkt, tot mijn werkgever vertelde dat ik niet meer hoefde te komen (ik ben oproepkracht). In de eerste instantie, vond ik het jammer. Nu merk ik dat het beter gaat met de klachten, omdat ik tijdig mijn rust kan pakken. Nu zag ik dat ze zojuist gebeld hadden. (controle ka met zoontje, dus was niet thuis)

Kunnen ze me nu weer verplichten wel die 2x 3 uur te komen, ondanks dat ze me 100% hebben ziek gemeld? Ik zou het balen vinden want met die 2x 3u, kan ik het de rest van de week weer bekopen met de klachten aan mijn bekken.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 20 feb 2012
    Laatst bewerkt: 20 feb 2012
    Beste Lala,

Samen met je werkgever maak je een plan voor je verdere re-integratie bij ziekte. Vind jij dat je helemaal niet kunt werken, maar vind je werkgever van wel? Neem dan contact op met de bedrijfsarts. Hij kan je werkgever adviseren wat je wel of niet kan met je klachten. Kom je er ook met de bedrijfsarts niet uit? Dan kun je hierover een deskundigenoordeel bij UWV aanvragen.

Actuele informatie over re-integratie bij ziekte vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina