Als geen contractverlenging hoe dan UWV

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Giltje, 11 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Giltje

Giltje Niet meer actief

Ik heb ook een vraagje =3

Mijn contract verloopt op 6 december, ik zou pas rond kerst met zwangerschaps verlof gaan.

Maar ik weet niet of mijn contract verlengt word, stel het word niet verlengt hoe zit het dan met geld? krijg ik dan alsnog uitbetaald door het UWV? of moet ik ee uitkering aanvragen? hoe zit dit precies?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Giltje,

Je wilt graag weten of je voorafgaand aan je verlof een uitkering kunt aanvragen. Je zwangerschapsverlof kan maximaal 6 weken en minimaal 4 voor je vermoedelijke bevallingsdatum ingaan. In jouw geval is dit tussen 13 en 27 december. Als je contract met ingang van 6 december eindigd en niet wordt verlengd, kun je voor de periode tussen het dienstverband en de ingang van je verlof een WW-uitkering aanvragen.

Besluit je om dit te doen dan kan je zodra de aanvraag voor de WW bij het UWV ontvangen is contact opnemen met UWV-telefoon(0900-9294) om de aanvraag voor het verlof te doen.

Wil je voor de periode tussen je dienstverband en verlof geen WW-aanvraag doen? Dan kan je werkgever een aanvraag voor een Zwangerschaps- en bevallingsuitkering voor je doen. Dit is mogelijk omdat jouw vermoedelijke bevallingsdatum binnen 10 weken na het einde van je dienstverband is.

Actuele informatie over het aanvragen van een WAZO vind je hier

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina