Hallo, Eigenlijk zegt de titel genoeg. Ik ben sinds we zwanger willen worden, gezonder gaan leven. Weinig alcohol (af en toe een biertje) en ik rookte zowiezo al niet. Ook eet ik (bijna) iedere dag groenten en fruit. Maar ik zie mijn vriend dat toch ook erg graag doen, maar... Hij drinkt veeeel koffie, elke dag alcohol (vooral op een feestje 1 of twee x per week)rookt hierbij ook nog af en toe en eet weinig fruit. Hij heeft wel voorgesteld (omdat we ronde 5 al in gaan) zijn sperma te willen laten onderzoeken met zo'n thuistest, maar is dit betrouwbaar of kan hij t beste naar de h.a.? Hoe krijg ik hem zover (hoe kan ik het t beste vragen) dat hij nog gezonder gaat eten? Groetjes Ingrid
Hoihoi, Ik begrijp heel goed dat je er alles aan wilt doen om snel zwanger te worden! Het is bewezen dat het zaad van de man word aangetast door alcohol en nicotine. Daarom is het ook voor hem belangrijk om gezond te leven. Ik heb geen ervaring met de thuis test dus ik zou zeggen doe het bij de huisarts. Maar ik weet ook dat het verplichte en stress ook een zwangerschap tegen werkt, dus probeer te ontspannen en laat het gebeuren! Imke