Bevallen op 22 weken.. Vraagjes..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Marieke123, 4 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke123

Marieke123 Bekend lid

4 mei 2009
    597
    0
    0
    Tongeren
    Hallo

Om een lang verhaal kort te houden.. Ik ben een maand geleden bevallen van een dochter op 22 weken.

Ondanks alle verdriet willen we toch voor een 2e gaan. De gyn heeft ons aangeraden om 1 cyclus af te wachten. Nu vroeg ik me af..

Na de bevalling zelf heb ik weinig gevloeit.. Juist de week zelf.. De andere 2 opvolgende weken was het echt iets van niets meer.. en ook heel donker.(bruin)

Nu verleden weekend heb ik een paar daagjes weer rood bloed verloren.. zoals de 1e dag van regels. Niet veel. Kon ik dit nu als regels beschouwen? Ik neem ook geen anticonceptie meer sinds een dik jaar.

2,5 week na de bevalling had ik een zwangerschapstest gedaan om te zien of het HCG uit mijn lichaam was.. Deze test was negatief, dus ik veronderstel van wel. Nu heb ik de laatste 3 dagen ovulatietesten gebruikt en die blijven negatief. Er is wel een heel vaag lijntje maar dat word als negatief beschouwd.
    Zou het kunnen dat mijn eisprong al geweest is? Ik twijfel eraan, omdat ik (denk) dat ik mss toch mijn regels gehad heb. Zou dan na 3,5 week geweest zijn. Of is dat te snel? Nu verlies ik helemaal neits meer.

Dus: Kan ik al zo snel mijn regels gehad hebben?
    Negatieve zwangerschaps- en ovulatietesten.. Eisprong door of niet? ik voel het nooit, dus heb er geen idee van..

Ik hoor het graag!

Liefs

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Jeetje wat verdrietig! Hoop dat het goed met jullie gaat!

Het zou wat aan de vroege kant zijn maar het kan al wel je eerste menstruatie zijn geweest.
    Je hebt geen Hcg meer in je lichaam anders was de test positief geweest.
    Ik denk dat je nog geen ovulatie hebt gehad. Deze zal waarschijnlijk over anderhalf a twee weken komen.
    Je cyclus kan ook even van slag zijn door het hele gebeuren en het kan hierdoor een tijdje onregelmatig zijn. Ik zou het afgelpen bloedverlies als je menstruatie beschouwen.

Sterkte!

Imke

3. Marieke123

Marieke123 Bekend lid

4 mei 2009
    597
    0
    0
    Tongeren
    Hoi

dank je voor je berichtje..

Ik bedoelde of mijn eisprong al geweest was dan, blijkbaar wel, als ik die vorafgaande bloeding als menstruatie mag beschouwen.. dus toch een eisprong voorafgegaan?

Dat hebben we ook gedaan als 1e menst. beschouwd.. De gyn vertelde ons ze 1x af te wachten en dan mochten we opnieuw proberen.. Dat doen we nu ook.. Moesten het toch niet mijn regels geweest zijn, is dat dan zo'n ramp?

Lieve groetjes

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

Als het niet je menstruatie was dan is het geen ramp. De reden dat we adviseren 1x een menstruatie af te wachten is om dat je dan een zekere eerste dag van je laatste menstruatie hebt dus een termijn kan uitrekenen. En je weet dan ook dat je lichaam weer hersteld is.
    Imke

Deel Deze Pagina