Als het flirten te ver gaat...

Discussie in 'De lounge' gestart door mama28L, 17 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tripletrouble

17 jan 2017
    32
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vroeger hield ik wel van flirten maar sinds ik met mijn man samen ben heb ik er geen behoefte meer aan. Flirten is leuk vanwege de aandacht maar die aandacht krijg ik van mijn man en hoef ik niet van andere mannen.

Mijn man is een spontane en gezellige vent, zowel met mannen als vrouwen praat hij heel makkelijk en in gesprek met een vrouw flirt hij ook wel eens, daar is hij heel eerlijk over naar mij toe. Ik weet dat hij er verder geen bedoelingen bij heeft (en als hij wel over de schreef zou gaan weet hij ook wat er gebeurd) en hij zal het nooit doen waar ik bij ben. Dat vind ik ook weinig respectvol als hij dat wel zou doen.

Ik kan dan ook moeilijk begrijpen dat je dit zo openlijk doet waar je man bij is. Ik praat het niet goed wat die andere man bij je heeft gedaan maar ik begrijp heel goed dat je man ook boos was op jou.

2. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Een klein beetje flirten moet kunnen maar niet in het bij zijn van je man.
    Soms zit flirten gewoon een beetje in je, zolang je zelf maar je eigen grenzen kent.
    Die man is veelste ver gegaan, niemand heeft het recht om om wat voor reden dan ook, zonder jouw toestemming, aan je te komen.
    Ik begrijp echter wel dat jouw man het erg vervelend vond dat je in zijn bijzijn zo hebt geflirt, maar zoiets uit hebben gelokt, nee dat is niet terecht.

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Mijn vriend zou hem meteen aanspreken. Dat hij zou lachen, knipogen zou mijn vriend als compliment oppakken maar zoen op mijn hand, echt niet.

Ik vind het echt respectloos naar je man dat je zo terug flirt!

4. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Hier ben ik het mee eens.

5. Amare

Amare Niet meer actief

Ik ben het er wel mee eens dat ze niet moet terug flirten in het bijzijn van haar man.
    Maar aan de andere kant vind ik dat ze het deels wel uitgelokt heeft, door zo open bloot naast haar man!, door te blijven gaan met flirten.
    (Maar die andere man had bij de eerste 'nee' moeten stoppen).

Ik persoonlijk snap dat flirten met anderen niet zo als je gelukkig bent in een relatie.

6. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Ik snap dat flirten ook niet. Waarom vind je aandacht van mannen interessant als je zelf al in een goed relatie zit? Ik zou ook echt niet amused zijn als mijn man dat zou doen.

Ik vind het ook erg onrespectvol en kwetsend om op vakantie met je man te gaan lopen flirten. Blijkbaar vind hij het niet ok anders had je het niet stiekem gedaan.

7. Hahaha, nou echt. Naast dat mijn man het absoluut niet zou accepteren, zou ik het zelf ook niet in m'n hoofd halen om een andere man m'n hand te laten kussen en dan ook nog waar m'n man bij zit :(:(:(

Had die man met z'n poten van TS af moeten blijven? Ja, natuurlijk, maar dat had ze hem ook al véél eerder duidelijk moeten maken!

8. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Ja, uitgelokt dat die man haar ging opzoeken, dat is zo.
    Maar het moment dat hij haar onzedelijk betast zonder goedkeuring gaat mij veelste ver.
    Zoiets mag nooit neergezet worden als uitlokken, want dan geef je mannen/vrouwen een vrijbrief om zo maar iemand te betasten.

9. Kusho

Kusho Niet meer actief

Ik lees veel reacties die flirten met een ander als je een relatie hebt niet gepast vinden. Maar ook al heb je een hele leuke vent en een goede relatie, de aandacht van een ander is toch een compliment? Zowel voor jezelf ( een ego boost van "ik mag er best zijn!" :)) en voor je man omdat hij zo'n leuke vrouw aan de haak heeft weten te slaan :). Blij dat ik en mijn supergeweldige man van elkaar weten dat we niet dat flirten met een ander niet serieus bedoeld is :).

10. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Mijn man hoeft geen bevestiging dat ie een leuke vrouw aan de haak heeft geslagen...dat weet hij zo ook wel😂

11. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Precies dit!

Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen als ik dit zou doen.

Daarnaast kleineer je je man vreselijk! Ik geef hem groot gelijk dat hij een tijdje boos op je is geweest.

12. Betsy

Betsy Niet meer actief

Los van het flirten voelde ik me vaak door mannen totaal genegeerd.. zo van bah die is al bevrucht dus niet meer interessant.. :D

Behalve de mannen op leeftijd, die gaven altijd een vriendelijk knikje.

13. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Of flirten in een relatie ok is, is aan de desbetreffende partners van elkaar om te bepalen (en zo ook alle andere zaken wat (fysieke) trouw betreft). Wat voor de een benauwend is, kan voor de ander al vreemdgaan zijn.

Dat gezegd hebbende: TS, volgens mij ging je al wat over de grens van jouw man heen, ook voor het incident. Ik snap dat hij boos was, ook omdat het risico wat je al liep, best zichtbaar is in jouw verhaal.
    Dat neemt niet weg dat (ondanks dat ik het misverstand wel zie aankomen in jouw verhaal), NEE altijd NEE moet zijn, wat je ook daarvoor hebt laten denken bij de ander.

Beetje beter opletten voortaan, en gelukkig dat jouw man erger heeft voorkomen!

14. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    flirten tja..
    ik doe het weleens maar niet waar mijn man bij is..

15. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Voor de duidelijkheid: jij hebt het helemaal niet uitgelokt!

Zelf heb ik nooit de behoefte aan flirten, maar heb dan ook nooit behoefte aan aandacht van vreemden. Sta niet graag in de spotlight.
    Vind het ook respectloos om te doen terwijl je in een relatie zit.

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik doe dat niet en ben er heel slecht in. Laatste keer dat ik iemand eens echt heel erg knap vond en dus leuk om naar te kijken smeet ik bijna de deur tegen die persoon op. Oops sorry, en snel wegmaken :)

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Nee = nee natuurlijk! Dus dat had die vent moeten respecteren. Verder vind ik een beetje flirten niet fout. Mijn man en ik doen dat ook wel bij anderen, maar totaaaal niet op het niveau van 'rawr neem me hier en nu!'. Gewoon een blik, lach, leuke opmerking...

18. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

21 jan 2016
    1.409
    765
    113
    Ik zal dan wel een rare eend zijn maar flirten is heerlijk maar je moet wel je grens weten.
    Mijn man houdt ook van flirten en dat doet hij ook. ook waar ik bij ben. zolang we maar weten wat wij aan mekaar hebben tot hoever we kunnen gaan en we samen gezellig naar huis gaan.
    Maar wij hebben duidelijke afspraken gemaakt als mijn man of ik het niet meer leuk vind dan eerlijk zeggen en dan stoppen we ermee...

In Ts haar geval is dat wat anders...

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Sorry, maar flirten met iemand in een land, waar men op een bepaalde manier over vrouwen denkt... ja, dat is vragen om problemen...

En nee, dit is niet hetzelfde als het goedpraten van een verkrachting, omdat een meisje zich sexy kleed (kort rokje/decolleté) in een omgeving, maar een kwestie van logisch nadenken. In die landen kennen ze onze normen en waarden niet. Daar moet je rekening mee houden. En helaas zit er ook veel van dat vervelende volk in Nederland, dus moet je ook hier op je hoede zijn. Wil je sexy gekleed gaan of flirten? Prima. Maar blijf bewust van wáár je dat doet / met wie en denk aan de risico's.

Dito met oversteken als het groen is: Altijd blijven kijken/opletten, want die auto, die door rood rijdt, is hartstikke fout, en jij stond volledig in je recht, maar daar heb je niks aan als je dood bent. Dit voorbeeld vind ik overigens wel passen, want ook hier wordt niks uitgelokt en is de ander fout, maar je loopt wel risico als je geen rekening houdt met de omgeving en andere mensen.

20. Kusho

Kusho Niet meer actief

Een compliment is niet hetzelfde als een bevestiging ;).

Deel Deze Pagina