HAhaha! Herkenbaar! Zoooooovaak naar Turkije geweest en nergens last van gehad (zonder arrogant te willen zijn, ik zie er niet onaardig uit), maar toen ik een tijd geleden met schoonmoeder en de vriendin van mijn zwager door Istanbul liep, keken écht heel veel mannen om! Vrouwen ook, trouwens. En ze keken naar de blonde vriendin van mijn zwager, van 1.85-1.90 (weet niet hoe lang ze is, maar wel lang). Dat terwijl ze in een toeristische metropool als Istanbul toch wel wat gewend zijn.
Daar is zo'n heel mooi filmpje over... https://www.youtube.com/watch?v=oQbei5JGiT8 Zelfs al had ze hem aangemoedigd, dan nog mag ze 'van gedachten veranderen'.
Ik kan best weleens als ik met vriendinnen uit eten ga of naar de bios een keer oogcontact hebben met iemand,..niet dat ik vaak sjans heb hoor. Maar als mijn man erbij is,no way,in mijn ogen respectloos naar je man toe om gewoon te gaan zitten flirten terwijl hij erbij zit...nee sorry,dat kan er bij mij niet in....
hahaha, ja, en toch is het zo....Ik doe er zelf alleen niks mee. Het is uiteraard ook steeds dezelfde. ik denk dan maar bij mezelf: blijkbaar mag ik er nog zijn op mijn 42e
Wat een reacties! En snap de meesten wel. We hebben het wel over bijna 10 jaar geleden, toen was ik 19. Geen excuus maar nog een beetje wild en onbevangen en ik dacht niet echt na over evt gevolgen. Mijn man (toen nog vriend) vond het inderdaad niet leuk maar wist/weet dat dit wel een beetje bij mij hoort en doogt het dus. Hij was niet boos dat ik flirtte maar wel dat ik bewust/onbewust kennelijk te veel verkeerde signalen heb afgegeven. Dit vond ik overigrns niet helemaal zo. Heb nooit expliciet de indruk gegeven dat ik met hem naar bed wou. Wel zie ik in nav paar reacties dat normen en waarden in dergelijke landen heel anders zijn en kan onschuldig flirten inderdaad heftiger doen overkomen. Dat heb ik me toen niet eens beseft. Tussen mijn man en mij is alles goed ja ik flirt soms nog wel. Maar wel met het hele gebeuren in mijn achterhoofd. Dat vergeet ik niet meer zo snel. Kap oogcontact bijv wel snel af. Wil nooit meer in zo een situatie belanden. Het had heel anders kunnen aflopen.
Ik weet niet of je het door hebt, maar dit verhaal speelde zich NIET in de westerse wereld af. Je kunt dan ook geen westerse maatstaven gebruiken.
Ik denk dat dat goed is. Flirten an sich vind ik niet zo dramatisch. Kan leuk en onschuldig zijn. Als je je maar bewust bent met wat het met de ander kan doen. Een paar maanden geleden stond ik aan een bar te wachten tot ik kon bestellen. Het was heel druk. Er stonden 2 mannen naast me en we raakten aan de praat. Heel gezellig. Ik vertelde, dat ik op een werkuitje was en dat ik bijna alleen mannelijke collega's heb. Een van de twee vroeg of er ook nog geflirt werd onderling en toen begon het besef te dagen, dat die mannen met mij aan het flirten waren! Dus ik moest even snel nadenken over hoe ik het antwoord wilde formuleren (normaal heb ik mijn hart op mijn tong liggen) en zei, dat ik dat niet wist, dat het me niet echt was opgevallen... misschien omdat ik er ook niet open voor sta... waarop ik mijn trouwring liet zien... Gevolgd door een awkward silence... Ik sliep daar in het hotel, waar de bar van was. Zij waren alleen bargasten. Was natuurlijk een interessant feit voor ze... Maar als ik verder was gegaan met flirten, dan was de drempel op stop te zeggen ook steeds hoger geworden én ik zou het niet eerlijk gevonden hebben als ik ze de indruk gegeven zou hebben dat er een kans was dat ik een van hen mee zou nemen naar mijn kamer. Hier in Nederland is de kans dat een man zich in deze situaties zou opdringen een stuk kleiner, maar toch aanwezig. Ik denk dat veel vrouwen dit niet door hebben.
Hier ook! Ik heb blauwe ogen maar donker haar en ben niet opvallend lang ofzo, dus mijn 'type' zie je wel vaak daar. In Dubai ook iets grappigs gezien, de 'westerse toeristen' gingen meestal heel onopvallend en normaal gekleed, maar de Iraanse vrouwen gingen daar helemaal los. Dus buiten dat ze hun hoofddoek afdeden, hadden ze ook hotpants aan en buikshirtjes. Ook gewoon overdag in een shopping center, in de Starbucks of op straat. Heel apart.