Voordat je tot opname overgaat, als de allergietest niets uitwijst, zou ik eens langs een bioresonantietherapeut gaan. Is allemaal redelijk vaag, maar ik hoorde zoveel positieve verhalen, (WEL duidelijkheid over waar allergisch voor), dat ik het geprobeerd heb en ook hier gaf dat duidelijkheid. Bij Thirza kwam er KMA uit, alhoewel ze ook nog een tijd bleef reageren op ei en soja, dus ook dat is nog een paar maanden uit haar dieet geweest. Maar uiteindelijk kon ze die wel verdragen en bleef dus idd alleen die koemelkallergie over. Zie www.bioresonantie.nl
Dat de bloedtest niets uitwijst, die kans bestaat. En als de ka het niet nodig vind haar op te nemen voor observatie, dan zij dat zo. Helaas voor jou. Ik vind dat het nog steeds verdacht veel lijkt op kma. Waarom elimineer je die koemelk nu niet gewoon uit haar dieet, dan kan je verder.
RM hou dit inderdaad even in mijn achterhoofd, er zit er een hier in de buurt! ZG ja dat vind ik eigenlijk ook. Ze wil haar wel opnemen maar ziet de reden niet echt dus dan houd het voor mij ook wel een beetje op. Tuurlijk zei ze er wel bij dat als het erger wordt of niet beter gaat ziet ze die reden tot opname wel. Ik wacht toch eerst even de uitslag af en dan zal ik idd de melk en het brood elimineren. De opname wordt hem nu dus iig niet. We moeten er samen achter staan en ik neem natuurlijk ook mee wat de ka ervan denkt. Ook (zoals de ka al zei) hebben we er weinig aan als het om een allergie gaat. Als er niets uit de test komt, dan komen ze er in die week ook niet achter. Dan kunnen we gaan kijken naar haar voeding, maar als het een inhalatieallergie is kom je er ws niet achter tot het wel te testen is. Dan zal ze er in het zh ws minder of geen last van hebben maar weet je nog niet waar ze dan hier in of om het huis wel op reageerd. Zoals bij mijn jongste nichtje, onverklaarbare huilbaby, daarna astma en pas bij de allergie test met 4 jaar kwam de oorzaak aan het licht (honden, katten, huisstofmijt). Dus de test blijven herhalen zolang de klachten blijven en we er met de voeding niet uitkomen. Volgens de ka dus zoeken naar een speld in de welbekende hooiberg als er niets uit de test komt en het de melk niet is Deze 2,5 week wachten we eerst maar even af en nu zijn we weer lekker druk met de tanden dus het betere slapen is ook weer voorbij !
Paar dagen terug heb ik een topic geopend omdat I opeens erg ziek is geworden. Hoge koorts spugen diaree en weinig willen eten. We zijn hiervoor bij de ha geweest met als conclussie een virus. Nu is de koorts weg en spuugt ze ook niet meer, maar eten wil ze nog steeds niet en de diarree blijft (5 dagen nu). Ik heb al contact met de ha gehad, maar omdat ze nog wel drinkt (wat er vervolgens weer uitloopt) en goed alert en wakker is mogen we het gewoon nog even aankijken. Ze is onwijs veel afgevallen, heeft echt flubber huid in haar lies, nek en onder haar armpjes. Zit nu een beetje te twijfelen op ik het idd nog even kan aankijken of dit toch ook bij de ka moet melden. Weet niet zo goed of ik dit nu los moet zien van de andere/eerdere klachten of toch niet. Wat vinden jullie?
Dit klinkt idd als ene virus Noukie. Mijn zoontje heeft het ook gehad en het is echt heel vervelend. Hij kon nog geen slokje water binnenhouden, wel bv gelukkig. Na 5 dagen spugen kreeg hij ook nog waterdunne diarree. Hou het alsjeblieft goed in de gaten, want met diarree gaat uitdrogen snel. Hier kwam de ha nog op dag 5 omdat ik gewoon wou weten voor het weekend of het nog goed ging met mijn zoontje want hij was ontzettend slap en moe. Als je dochter water binnenhoudt, zou ik daar ors doorheen doen!
Dank je voor je snelle reactie zg! Denk ook dat het een virus is. De ors vind ze echt vies dus drinkt ze niet. Ga straks eens proberen het door haar fles te doen. Ze is wel alert,haar ogen staan gewoon goed, haar luiers zijn met de diarree wat lastig te controleren op plasjes. Haar huidje is wel erg droog en een beetje blauw rood achtig, koude handjes en voetjes. Zolang ze alert en wakker blijft is het goed toch? Zo zielig, ze was al niet dik, maar nu is ze echt mager. Denk dat ze in die paar dagen wel een kilo is afgevallen (als ik met haar op de weegschaal ga staan). Het kleine hapje wat ze gisteren op had zat vanmorgen alweer in haar luier
Houd haar huid en fontanel goed in de gaten. Een alert kindje kan ook uitgedroogd zijn hoor. Haar huidje moet goed meeveren, dus als je aan het vel op de armen trekt, moet ie soepel zijn en terugveren. En haar fontanel mag niet 'ingedeukt' zijn. Hou je bij hoeveel ze drinkt zonder direct te spugen? Als ze tussen 300 en 500cc zit, en verder goed alert is en haar fontanel mooi recht is, hoef je je geen zorgen te maken. Als het spugen en diarree nog een dag aanhouden zou ik nog wel even naar de huisarts gaan, laat hem haar even nakijken op uitdroging.
Bedankt voor de tips Adi! Ga zo als ze wakker is haar eens even knijpen . Spugen doet ze gelukkig niet meer, alleen loopt alles wat erin gaat er van onder gelijk weer uit. Zelfs het water. Dan hoor je haar knetteren , maar zit er alleen water met wat vegen ontlasting in haar luier. Zal er dan wel ook wat vocht achter blijven?
ik denk dat er altijd wel iets van vocht achterblijft. Hoeveel water geef je haar per keer? Ik heb namelijk hier op het forum gelezen dat je het beste een theelepel water per uur kunt geven omdat grote hoeveelheden er dwars doorheen gaan. Maar ik weet nu niet meer of deze tip goed was bij spugen of diarree. iig veel sterkte! Ik hoop dat het dit weekend al beter is, ze geven namelijk warm weer uit.
Nadat ik er gisteren ors in heb gekregen is de diarree gelijk gestopt en ging ze ook weer wat eten. Gelukkig dus, hopelijk komt ze ook snel weer wat aan. Stom eigenlijk maar ze is zelden zo `goed` geweest als toen ze ziek was. Zelf inslapen, helemaal dooslapen, minder niezen en wrijven etc (mssn gewoon te ziek, te moe). Nu huilt ze meer dan daarvoor, wellicht moet ze nog opknappen, maar jeetje, ze gilt echt de hele buurt bij elkaar. Heb haar nog nooit zo hard horen gillen, vreselijk! Vannacht weer drama en de hele ochtend alweer huilen (gillen), wordt hier zo vreselijk verdrietig van . Je zou haar op dit moment moeten horen, mijn vriend probeerd haar in bed te krijgen, maar ze gaat echt helemaal door het lint!
Ik begrijp je heel goed. Huilen is verschrikkelijk, zeker als het niet stopt en je niet weet wat er aan de hand is. Ben je al eens bij een osteopaat geweest?? En kan het ook zijn dat haar bedje op een wel/aardstraal staat?? Onze dochter sliep vrij onrustig en bleek op een wel te slapen. Heb nu het bedje verplaatst en hoor haar 's nachts niet meer. Misschien moet je daar eens naar laten kijken.
Sukkie, bedankt voor je tips. We hebben echter alles al geprobeerd zonder resultaat Ze is nog altijd niet de oude. Huilt veel (eigenlijk krijst ze harder dan ooit tevoren), is veel moe, maar slaapt weinig(nu bv al vanaf 7uur bezig, slaapt NOG niet) en eet nog steeds niet wat ze voordat ze ziek werd at. Mssn weer een sprongetje, zit eigenlijk rond de 11 mnd maar ze is natuurlijk erg snel met alles? Tja, we verzinnen maar wat . Haar exceem is ook erger geworden, maar dat zal mssn door het warme weer komen? Lastig en erg verdrietig
Oh ja, net nam ik haar toch maar even mee naar beneden omdat ze er bijna in bleef, gaat ze doodleuk zitten spelen op de bank ? Dan kan er toch niet veel aan de hand zijn dacht ik zo??
haha eczeem bedoelde ik natuurlijk Eindelijk rond 22 uur gaan slapen gisteren en vanmorgen om 6 uur weer wakker (en ze was al zo moe). Weer bloed op haar knuffeltje gevonden vanmorgen. In haar oren zie ik niks dus mssn weer de tanden. Vind het zo gek, ze lijkt ZO ontzettend veel last te hebben van haar tanden, maar er is al in geen tijden meer een nieuwe tand te bekennen
De uitslag rond haar mond lijkt te komen van de aardbeien jam!! Komt wel echt van het huid contact zeg maar dus niet van binnen uit, of ze er buikpijn etc van heeft weet ik dus niet, maar zal het iig eens een 2 weken niet meer geven en zien wat er gebeurd!
Meid, wat heb ik met jullie te doen! Al enige tijd volg ik je onderwerp, elke keer komt er weer iets opduiken bij jullie. Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen en hopelijk zit je kleine meid weer snel beter in haar velletje. Wat betreft de uitslag rond haar mond en je vermoeden dat dat door de aardbeienjam komt, onze kleine man heeft KMA en daarom heb ik van een dieetist een introductieschema gekregen. Daarop staat bij aardbeien dat die liever niet voor het eerste jaar geïntroduceerd moeten worden. Ik denk dat het inderdaad een goed idee is om voorlopig even geen aardbeien(jam) te geven, om te kijken of dat helpt. Dan kan je het over een paar maanden weer eens proberen te geven, het kan dan prima zo zijn dat ze er dan niet op reageerd. Het hoeft dus niet direct een allergie te zijn, maar het kan wel een (over)gevoeligheidsreactie zijn, die na verloop van tijd weer verdwijnt. Nogmaals heel veel succes!
Piekie81 Ja idd een overgevoeligheids reactie denk ik ook aan! Vind het gewoon zo vreselijk frustrerend, je ziet dat er iets niet goed is met je kindje, maar het lukt maar niet er achter te komen wat het is en opmerkingen van artsen als ze is gewoon druk helpen dan ook niet echt Ze wordt steeds sneller moe overdag en slaapt s middags ineens zomaar 2,5 uur! Om vervolgens in en in wit uit bed te komen met dikke wallen. Met een half uur begint ze weer te poetsen en te gapen en lijkt ze alweer moe (door beide opa´s en oma´s werd ook al verbaasd gereageerd, ben je nu alweer moe en wat ziet ze wit)! Het is me allemaal een raadsel maar dat er iets niet klopt wordt me steeds meer duidelijk en mijn vriend nu toch eindelijk ook! Weer alle hoop op volgende week, maar ook als daar niets uitkomt zullen we verder moeten zoeken!