Uk is nooit een grote slaper geweest overdag. Momenteel slaapt hij vaak maar een dik half uur overdag (max. 5 kwartier). Maar het probleem is dat hij sinds een week steeds erg chagrijnig wakker wordt...We mogen hem niet knuffelen, de slaapzak mag niet uit, hij huilt, hij wil niks en het volgende moment wil hij het wel... Het duurt zeker een half uur voor het weer goed is en dan de volle energie weer heeft, de arme schat! Zat nu te denken of ik al eens moet proberen om zonder slaapje te doen,vind het wel heel erg vroeg, maar ook het in slaap gaan wil ie alleen als hij een fles drinken heeft... Pfoe...best lastig allemaal soms! Wat vinden jullie?
Tja, wij zijn gestopt toen mijn dochter gewoon niet meer sliep, ookal legde we haar in bed. Ze was wel heel erg jong, maar ja.. Ze heeft de keuze zelf gemaakt. Nu begint ze langzaam weer wat behoefte te krijgen aan een slaapje smiddags (wellicht omdat er een baby bij is). Maar ik zou niet zomaar zelf stoppen met het slaapje alleen omdat hij chagarijnig wakker wordt.
echt nog niet stoppen hoor met het slaapje. Hij heeft het echt nodig zo te lezen. Mijn meiden hebben allebei een tijd gehad dat ze 's middags flink chaggie waren als ze wakker werden. Ik liet ze lekker bijkomen in hun slaapzak, gaf alvast wat te drinken en langzamerhand kwam er dan weer een beetje leven in.
Wij hebben hier ook zo'n periode gehad dat hij chagie wakker werd. Dan liet ik hem gewoon even met rust. Gaf evt een speelgoed in zijn bed en ging dan zelf de was opruimen in de kamer ernaast. Dat is ook vanzelf weer overgegaan.. Nou was de middagslaap overslaan geen optie. Met 16 maand waren we amper van de 2 slaapjes overdag af
van je beschrijving van zijn gedrag kan ik zeggen dat hij juist meer slaap nodig heeft. misschien is er iets waardoor hij niet goed kan slapen?of ontijdig wakker wordt? we hebben een zeer lichte slaper. moet echt donker zijn en geen geluidjes.
Dat slaapje nog niet overslaan! Hij heeft het echt nog nodig. Dochterlief komt s middags ook niet altijd vrolijk uit haar middag slaapje ik neem haar bij me en doen even lekker rustig. En laat haar daar bij even met rust. Wel bij me in de buurt. En de slaapjes hier ook geen pijl op te trekken! De ene dag is het een uurtje de andere dag slaapt ze in eens 2.5 uur! Ach ja.
niet overslaan. Ook al slaapt hij maar ene kwartiertje of halfuurtje dat heeft hij echt nodig. Kijk maar eens hoe jezelf opknapt van een halfuurtje slapen!!
Ik leg Julia dan juist nog weer even lekker terug. Vanmiddag sliep ze om kwart over 1 en net werd ze wakker. Maar ik hoor het al door de babyfoon: moe, slaperig, huilerig. Ik stop haar dan weer lekker in, wrijf even over haar rug, trek nog even het muziekje aan en mevrouw slaapt zo weer verder. Meestal nog even een half uur tot een uur. Misschien is dat een idee? Slapen met een fles in bed lijkt me sowieso niet helemaal een geweldig idee...
Ik zou met het middagslaapje nog niet stoppen. Ik stopte pas,toen mijn dochter 2 jaar oud was. Dit hield wel in,dat wij om 5 uur moesten gaan eten en zij om 18.00 in bed lag.Ze was wel een slapertje(nu is dat anders,nu staat ze alle dagen om 7.00 voor je neus)toen werd ze om 9.00 wakker
Ik zou dat echt nog wel even blijven doen, al was het alleen voor de rust. Hier op het kdv slapen sommige kinderen van bijna 4 nog wel eens.
idd hier ook die chaggi wakker word maar is nu wat ouder maar met 17 maand is t er f afgeweest en daar baalde ik van want was zwanger en rust kon ik wel gebruiken maar als hij red tot s avonds o f ff op de bank.l ze geven t wel aan nu kan hij makkelijk zonder maar zodra we in auto zitten is hij meestal wel snel weg
dat had mijn dochter niet..Slapen in de auto(nu wel inmiddels) Als we ergens weggingen mopperde ze.en dan had ik zoiets van,meisje ga eens lekker slapen.Pas als we haar in bed legde sliep ze pas.
Ja ik houdt het er ook nog maar even lekker in zolang het gaat. Moest vanmiddag wel lachen, ipv zijn gebruikelijke half uur slapen was het ineens 2 en een half uur!!!!!!!!Dat doet ie dus NOOIT! Maar goed, opnieuw instoppen als ie zo chaggie wakker wordt heb ik ook al geprobeerd, maar het gaat erg lastig als ie gaat staan in bed of alle kanten opdraait. Wat is ons mannetje dan sterk! Nouja we zien het wel hoe het morgen weer gaat. Hangt ook erg af van de activiteiten die er gedaan worden merk ik. Maar bedankt voor jullie berichten!
Ons manneke had daar ook heel erg last van. Meestal werd het beter als we hem snel wat zoets gaven. Sowieso goed opletten dat hij iets zijn maag heeft voor het slapen. Ik zou niet stoppen met slapen. Ik denk dat hij het nog wel nodig heeft.