Mensen die aan je baby zitten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tjoebie, 15 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Hallo dames,,

Ik vraag me af hoe jullie hiermee omgaan..

Vandaag kwam er een kennis langs en die haat mijn kindje van 6 maanden op een hele gekke manier laten optrekken, niet omhoog maar alsof je der naar voren wil schuiven zeg maar..
    Het zag er gewoon zo onprettig uit... Maar ik ben dan zo'n lafbekkie dat ik er niks van zeg en maar een beetje meelach.

Vorige keer stak een wildvreemde vrouw, die er niet al te schoon uitzag... haar pink in mijn dochters mond omdat ze huilde,
    en weer niks van gezegt... of van die mensen die je kindje met 2 maanden laten zitten op hun schoot....

Wordt zo moe van mezelf. Zou der graag wat van willen zeggen, maar ben dan op de 1 of andere manier te laf ervoor:( en vind het ook lullig, zou het ook lullig vinden als je leuk met een baby doet en de ouders zeggen er iets van, dan voel je je zo beschaamd..

Hoe gaan jullie ermee om, en hoe zeg je er tactvol iets van??

Sorry voor het lange verhaal!

Liefs

2. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    oeps spelfoutje:$
    Die kennis laat mijn kindje optrekken:p

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik zeg er wel wat van ja, of ik subtiel ben durf ik niet te zeggen maar ik heb nog nooit geschokte reacties gehad ;)
    ik zeg rustig: "zou je dat niet willen doen, wij doen dat zelf ook niet". of "zou je haar niet zo willen laten optrekken? dat is ze niet zo gewent en straks gaat het fout." je kunt er als geintje bijzeggen:"wat ben ik toch overbezorgd he?" "hahaha".
    aan de andere kant, het is jouw kind hoor, jij bent degene die nu haar grenzen moet stellen, dat kan ze zelf nog niet.

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    toen Esmee nog in de wandelwagen lag had ik er veel last van, iedereen maar met hun hoofd in de wagen hing en aan dr wou zitten.
    op den duur reed ik gewoon door als iemand weer is half in de wagen hing, heb ook wel is over iemand tenen heen gereden, had zo van moet je maar van mijn kind afblijven.

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik zeg er wat van wanneer ik het niet wil of iets onhygienisch vindt, en soms zeg ik dat misschien niet echt tactvol, maar dan kan ook niet altijd (vind ik)
    je kindje kan niet voor zichzelf opkomen, alleen jij kan dat doen.
    Vooral dat van die wildvreemde die haar pink in de mond deed IEUW! dat mogen mijn ouders geeneens, alleen wij tweeen.
    een tante van mij kust mijn neefjes altijd plat op de mond, toen ik zwanger was heb ik tegen haar gezegd dat ik dat straks absoluut niet wilde hebben bij mijn kind, omdat ik dat vies vind en niet vind horen.
    een andere tante deed dit vervolgens (perongeluk denk ik) wel bij onze kleine, en toen zei ik meteen: niet op zijn mond, dat vind ik vies!
    dus ja ik weet niet of dat tactisch is, maar niemand laat ik over mijn grenzen heengaan wat betreft de opvoeding van mijn kindje.
    groetjes

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik vind het ook wel moeilijk om er iets van te zeggen, maar probeer het toch als het beter is voor de kleine. Als een vreemde zomaar zijn pink en mijn kindje zijn mond stopt ga ik zeker uit mijn dak. Gadverdamme weet jij veel wat voor bacteriën er allemaal op die pink zitten grrrr

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Tja, gewoon zeggen, doe maar niet, ik denk niet dat ze dat fijn vindt. En met die pink, gewoon zeggen, ik vind dat niet zo prettig, doe maar niet.

8. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik heb het al met mijn eigen schoonouders..Ik kwam vandaag bij ze en ik had nog geen hoi gezegd of thomas werd al uit mijn handen gegraaid! Ik kon er zo boos om worden! vraag het gewoon is toch niet zo moeilijk maarja dan ben ik ook te laf om er wat van te zeggen hoor...Ben ook niet zo een held

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Toen ik nog helemaal wazig was na de bevalling heeft een verpleegkundige weleens een pink in de mond van mijn zoontje gestopt. Dat zal me niet meer gebeuren! Dacht ik..... want de ass. van de huisarts deed laatst zo leuk met d'r vingers op zijn lipje! Dat doe je toch niet! Is zeer onhygienisch, zeker in deze tijd moet je daarmee oppassen! Een aai over de wang vind ik niet erg, maar als iemand z'n vinger in het handje van mijn zoontje douwt, dan gaat er meteen een doekje over. Noem me hysterisch, maar je weet nooit waar die persoon met z'n handen aan gezeten heeft!

10. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik snap dat je bezorgd bent maar een verpleegkundige of huisarts wassen echt wel hun handen, en zijn daar niet onzorgvuldig mee hoor..en je moet ook niet super steriel gaan doen....hygiene is wel balangrijk hoor maar ze moeten ook een beetje weerstand opbouwen...

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

12. zogelukkig

Oh nee? Die verpleegkundige die zag ik helemaal nooit haar handen wassen! Ze zitten toch aan iedere deurkruk, die worden nooit schoongemaakt (heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen, heb het niet gezien), zijn grote bacteriebronnen en grote ziekteverspreiders! Er hing een ding met alcohol bij de deur, de artsen deden dat wel op hun handen als ze weg gingen.
    Mijn huisarts loopt met de vorige patient mee naar de volgende patient; zie die man nooit zijn handen wassen. Wel handen schudden!
    In deze tijd van Mexicaanse griep mogen ze best wat vaker hun handen wassen; helemaal als je handen schudt en met baby's omgaat!
    Laatst op het cb kreeg de cb-arts een niesbui (gewoon een stofje wsl) vlak voordat ze mij zoontje ging onderzoeken. Ze zei: ik zal m'n handen even wassen. Had ze dat niet gedaan, had ik haar er vriendelijk om verzocht!

13. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wat jij zegt klinkt op zich wel logisch, maar de praktijk is toch anders. Als je baby straks gaat kruipen kun je hem nooit behoeden voor alle bacteriën. Ze zitten overal aan en raken werkelijk alles aan. Mexicaanse griep of niet. Ik zou het ook absoluut niet op prijs stellen dat iemand een vinger in de mond van mijn zoontje zou stoppen. Maar verder doe ik er absoluut niet moeilijk over.
    Sinds hij kroop en nu met lopen komt hij overal aan. Hij zit buiten op de grond, hij zit met zij handje op het asfalt. Hij probeer er voor te zorgen dat hij niks in zijn mond stopt, maar je kan er vanuit gaan dat er genoeg in zijn maagje is verdwenen omdat je er simpelweg niet 24 uur per dag er bovenop kunt zitten. Je kunt ze gewoonweg niet overal voor behoeden. En dat hoeft ook zeker niet, is mijn mening.

14. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    Bedankt voor jullie reacties, merk wel dat de meeste er dus wel wat van zeggen, ga dat een volgende keer wel gewoon doen, want idd je kind kan het niet zelf zeggen!
    maar het blijft lastig, zal het wel diplomatiek doen dan haha.

15. zogelukkig

Weet ik. Ik ben geen overdreven poets (integendeel...) en hier in huis vliegen de hondenharen je om de oren zelfs als ik iedere dag zuig. Mijn zoontje ligt nu graag op zijn buik op zijn speelkleed op de grond en hij kan er zelfs al vanaf kruipen (!). De honden vinden het ook leuk om hem als begroeting een lik over zijn bol of handjes te geven. Niet zo fris nee, maar ik krijg dat er niet uit en blijf ook niet poetsen.
    Beetje weerstand opbouwen alla, Mexicaanse griep oplopen, nee bedankt!;)

16. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hihi, succes! en hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het wordt ;)

17. Skye

Skye Niet meer actief

Ik ben persoonlijk niet zo heel moeilijk. Wij zijn hier van huis uit gewend elkaar op de mond te kussen. Ik kus dus mijn vader, moeder en broers allemaal nog op de mond. Net als mijn neefjes, die krijgen ook een kus op de mond. En dat mogen ze bij Kyra ook doen. Een vreemde mag van mij ook best even Kyra over haar bolletje aaien ofzo, maar een wildvreemde die een pink bij haar in der mond stopt, dat laat ik niet toe. Dat vind ik mgewoon niet fris.

18. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Ik vind het helemaal niet nodig dat een wildvreemde aan mijn kind zit. Een lachje, even zwaaien of wat zeggen tegen de kleine: prima, maar wel afblijven.
    En buiten dat vind ik het smerig, iemand kan wel net een grote boodschap hebben gedaan en zijn handen niet gewassen hebben. En dan zijn er natuurlijk weer mensen die zeggen: ''je kan je kind niet behoeden voor viezigheid en bacteriën''. Nee, dat kan ook niet en dat wil ik tot op zekere hoogte ook niet, maar daarom hoeft er nog geen vreemde met z'n (mogelijk) vieze handen aan mijn kindje te zitten. Je zegt toch ook tegen je kind wanneer hij naar de wc is geweest, dat'ie z'n handen moet wassen. Dan zeg je toch ook niet: ''laat maar zitten joh, je komt toch de hele dag met bacteriën in aanraking''.

Ik vind het soms wel lastig om er iets van te zeggen, mensen bedoelen het inderdaad goed, maar dat is voor mij geen reden om het toe te laten.

19. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Tjah, als de grote uitbraak er is dan loop je het helaas niet alleen in het ziekenhuis op. Je doet er bijzonder weinig aan, mijn inziens.
    Maar goed daar gaat dit topic niet over.

On topic: ik heb trouwens wel een keer gehad dat een vreemde een vinger op de lipjes van mijn kleine deed. En ja: ik heb haar vriendelijk verzocht om dat te laten. Dat hoeft niet bot over te komen en de mensen schrikken er zelf van omdat ze het niet door hebben. Over het bolletje aaien, wang aanraken daar doe ik niet moeilijk over. Het enige wat ik niet goed vindt is vinger in of op de mond. Ik heb ook een collega die dit normaal vind en ook zij heeft dat een keer gedaan. Ik heb verteld dat ik dit niet fijn vind. Ze snapte niet waarom, want zij had net haar handen gewassen. Ze doet het niet meer en wij zijn nog steeds een hele goede collega's van elkaar. Er is niets mis mee om er wat van te zeggen als het je stoort. Het kan ook heel vriendelijk zodat de andere er minst last van heeft.

20. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Je kan je kind idd niet altijd behoeden voor alles, maar iemand die ongevraagd zijn/haar vinger in het mondje van een kind steekt?! Gadverdamme...

Wij steken toch ook geen vingers in elkaars mond?

Verder moet je er niet teveel bij nadenken denk ik... ze kunnen altijd en overal vanalles oplopen..

Deel Deze Pagina