zwanger en seks

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door conanlover, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conanlover

16 aug 2011
    28
    0
    0
    Verzorgende
    oud - Heusden
    Hoi meiden / moeders,

Heb misschien een rare vraag maar ik zit hier al een tijdje mee.
    Ik ben nu 18 weken zwanger van mijn 1e kindje maar totaal geen zin in sex.
    Als ik dat wel heb voelt het niet fijn.
    ik merk aan mijn partner dat het af en toe best wel frustrerend is.
    ik voel me ook helemaal niet sexy ofzo

hoe ervaren andere zwangeren dit of hoe hebben andere moeders dit ervaren
    ben ik echt de enige
    want ik lees juist dat je als zwangere er juist zin in zou moeten hebben

sorry voor deze gekke vraag

2. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    hay,

ik ken het gevoel.. in het begin van de zwangerschap had ik best wel zin in sex. Maar zo rond de 19e week had ik er ook totaal geen zin meer in.
    Op een gegeven moment ( ongeveer weekje geleden ) zag ik of voelde ik dat me partner het ook niet meer echt fijn vond om zonder sex te zitten..
    Terwijl ik hem toch wel bevredigde..

Ik voelde me ook totaal niet sexy, maar dik.. me vriend zei wel van NIET maar zo voelde ik me niet.

Rond 26/27 weken kreeg ik weer wat zin, en vanaf week 27 tot en met nu 28 weken en 1 dag.. heb ik nog geen 1 dag GEEN zin in sex gehad.. elke dag nog zin in sex!!!

Ik zou gewoon wel je partner wat bevredigen..heb ik ook wel gedaan die tijd.. want ik d8 zelfs dat me partner dat 'snachts stiekem al naast mij lag te doen bij zich zelf.. en ja dat hoeft van mij echt niet.. ik bleek geen gelijk te hebben, maar had echt het gevoel dat ik dat hoorde. & dan voel je jezelf ook niet echt fijn!

Maar nu ga ik er weer flink op los hoor haha..;)

X

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Bij de eerste zwangerschap had ik wel zin. Sinds de geboorte is die zin helemaal verdwenen helaas, en nu tijdens deze zwangerschap is de zin nóg minder :(. Ik vrees voor de tijd na de bevalling...

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier beide zwangerschappen, de gehele zwangerschap geen sex gehad. En ook niks bij mijn man gedaan hoor... dat voelde voor mij echt niet goed. Ik denk, ik heb ook een hoop ongemak door de zwangerschap, dat hij ook een beetje ongemak heeft, so be it! Maar goed ik denk anders over sex dan de meeste, wij hebben sex als we dat allebei fijn vinden en niet omdat het moet of omdat er "behoefte" aan is... ik ben niet een willekeurig iemand om je behoefte te bevredigen. Mijn man heeft 2 handen en ik heb er absoluut geen moeite mee als hij die gebruikt.
    Mijn man heeft er ook niet om gezeurd, maar goed, als ie dat wel had gedaan was dat echt een afknapper geweest voor mij.

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Hier voorheen enorm libido!! Nu niks....
    Vind sneu voor me vriend doen t denk nu 1x in de 10 dagen...grr vind zelf ook niet leuk maar kan niks aan me gevoel doen...
    Maar tip: soms gewoon maar aan beginnen en eenmaal bezig toch wel fijn en vertouwd!
    Voordeel bij mij is,is dat me vriend heel vaak zegt hoe mooi die me vind

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Gisteren voor het eerst sex gehad sinds ik zwanger ben. Ik was enorm gespannen want vond het doodeng, ook al weet ik dat dat niet hoeft. Het deed dan ook zeer en na afloop moest ik van de spanning heel erg huilen. Niet alleen door de sex maar door de hele onzekerheid en angst die er ook om een zwangerschap hangt. Het is leuk om zwanger te zijn maar ook onzeker, en nieuw, en soms ook een beetje eng. Dus bij ons was het geen succes maar wie weet later in de zwangerschap weer wel...

7. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wij hebben tijdens mijn eerste zwangerschap ook amper seks gehad hoor :) Ik had totaal geen in meer, en het voelde ook niet prettig! En toen werd ik misselijk, elke beweging was me te veel. Dus ja, dan houd het ook op met de seks hè ;) Ik probeerde het wel 1x per 2 weken te doen voor manlief (die moest het ook volhouden natuurlijk..) maar vond het echt geen pretje. Eén geluk: zodra ik was bevallen was de zin weer terug :D

8. annette08

annette08 Bekend lid

23 nov 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens mn 1ste zwangerschap was ik niet te houden, zwanger van een jongetje. Nu totaal geen zin.... en zwanger van een meisje, heb zelf al gedacht, misschien dat dat het verschil is....? Maar vertrouw erop dat het wel goed komt straks. Manlief zegt elke dag dat hij me prachtig vindt, maar dat helpt bij mij niet, voel me nu echt niet sexy!

9. schorpioentje80

22 apr 2010
    50
    0
    0
    fulltime moeder
    Drenthe
    ik heb er totaal geen last van gehad dat ik geen zin had in seks
    mijn man vond het wel spannend eigenlijk om seks te hebben met een zwangere vrouw hij vond me erg sexy tijdens mijn zwangerschap
    en we hebben tot ongeveer 7,5 maand best vaak seks gehad ongeveer 2a3keer in de week
    na mijn zwangerschap heeft het wel even geduurd voordat wij weer intiem waren omdat ik gehecht was van onderen maar toen het eenmaal weer kon hebben wij het ook weer gedaan miss niet zovaak meer als toen omdat we nu een kleine hebben

10. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    1e zwangerschap deed ik het meer dan de 2e zwangerschap, zo geen zin in. het was ook allemaal erg gevoelig.
    moet zeggen dat ik hem af en toe wel een klein beetje hielp. kon het voor mezelf niet verkopen om m'n zwangerschap altijd als excuus te gebruiken. en als hij zichzelf helpt, prima, scheelde mij weer!

11. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Amen :p

Dit had mijn verhaal kunnen zijn ;)

12. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik heb wel tijdens de zwangerschap wel zin maar de laatste tijd is het niet fijn om echt sex te hebben (als ie in me is), de harde buiken vind ik echt niet prettig en kan me dan ook niet meer bezighouden met dat hele gebeuren.
    Dus dan maar handwerk, want het hoogtepunt halen is geen probleem :D

13. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Mijn man vind het eng om sex met me te hebben. Hij is bang dat hij iets beschadigd of dat hij mij pijn doet. Misschien vind hij me ook wel minder aantrekkelijk met die enorme toeter. Feit blijft dat we sinds we er achter kwamen dat we zwanger waren geen sex meer hebben gehad. Ik ben nu 27 weken en heb heel veel zin. Jammer maar helaas voor mij dus. Nog even wachten tot alle hechtingen er uit zijn:)

14. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    hoi hoi,

nee joh, je bent echt niet de enige hoor! ik moet eerlijk bekennen dat ik na de geboorte van mijn zoontje nooit meer zin in seks heb gehad! echt heel vervelend... had eerst heel veel last van de hechtingen en het was wat 'nauwer' geworden na de bevalling, dus toen dacht ik dat het daaraan lag, maar toen dat allemaal wat beter ging was de zin nog steeds niet echt terug... waardeloos is het, maar ja... ben nu 16 weken zwanger en als we het doen ga ik ook steeds bloeden, dus heb nu nog minder dan minder zin eerlijk gezegd! het komt vast vanzelf wel weer goed joh,

groetjes riniti

15. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    zit ff alle reacties hier door te lezen, maar hier herken ik echt mezelf helemaal in!!! vervelend he?? vind jou man het ook zo vervelend?? pfff... ben gelukkig niet de enige!

16. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    maakt denk ik niks uit, ik heb ook een zoontje, maar heel de zwangerschap geen zin in seks gehad.... daarna ook niet meer, en nu nog steeds niet ( weet het geslacht niet) maar denk niet dat dat iets uitmaakt...

17. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier ook iemand ie het ook herkent, zin heb ik soms nog wel maar dan ook maar even, zodra mn buik/rug zeer doet of ik het gevoel heb dat het bejaardensex is zwak ik af tot het vriespunt.. Het voeld ook anders als normaal, het schuurt/brand wat van binnen ondanks genoeg vocht zeg maar..Manlief vind me nog steeds prachtig zwanger maar vind het ook wel een steeds raarder idee worden. Mijn kindje voel ik al vanaf 20 wkn en mijn buik zie je sinds 2 weken ook echt al bobbelen zeg maar, dat geeft helemaal het idee dat de kleine "erbij" is.. Maar goed we doen het als we er allebei zin in hebben en zo niet dan knuffelen/kroelen we wat. Ik vertik het dus ook om hem handwerk te verlenen en ikke alleen dik,log,pijn etc. te hebben. Kom op die mannen krijgen hun kind al kado! Al zou mijn man dat dus nooooit aan mijn vragen, die is al veel te trots dat ik zijn kind draag. En ach na de bevalling en herstel komt het vast allemaal goed, daar hebben wij als stel in ieder geval vertrouwen in!

18. conanlover

16 aug 2011
    28
    0
    0
    Verzorgende
    oud - Heusden
    gelukkig lees ik nu dat ik niet de enige ben

ik vind het zo erg voor mijn vriend lief
    ik wil wel ma kan het gewoon weg niet
    het voelt niet fijn, en ja heb bijna geen zin
    en als ik me er toe zet en probeer te genieten dan kan ik er niet van genieten wat natuurlijk ook voor hem niet leuk is.
    ik hoop dat dit probleem snel opgelost is en dat ik snel me zin weer terug krijg.

19. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Wij hebben ook erg weinig seks! In het begin was mijn man heel erg bang, dat hij een miskraam zou veroorzaken tijdens ons vrijpartij.

De eerste 11 weken hebben wij ook geen seks gehad, pas na de 11 weken echo verdween het gevoel voor hem, mede ook omdat de gyn had gezegd, dat de kans op een MK nu heel klein was.

Maar alsnog blijft de seks beperkt. Ik denk 1x per 2 a 3 weken...
    Gelukkig heeft hij er geen moeite mee en ik ook niet, ook ivm BI gaat het allemaal niet meer zoals het hoort:)
    Maar ach, lekker knuffelen en kroelen en een beetje handwerk bij elkaar geeft ook voldoening;)

20. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Pfff ook ik ben dus niet de enige die geen zin meer heeft;)

Opzich is het vrijen op zich wel fijn, maar het hele gebeuren er om heen heb ik geen geen zin in. Ik ben in mijn hoofd met heel andere dingen bezig en om dan je hoofd om te zetten naar sex, pfff mij lukt het niet altijd.
    We deden het gemiddeld om de dag voor ik zwanger werd en nu maar 1 keer per week of tien dagen als ik het zo lang kan rekken.
    Wat bij mij ook wel wil helpen is samen douchen en hem onder de douche bevredigen en dan laat ie mij weer even met rust, niet aardig gezegd misschien maar zo voelt het wel.

Ik heb het ook wel aan hem uitgelegd hoor, dat het anders voelt (is ook echt zo) dat die harde buiken naderhand echt niet fijn zijn en hij begrijpt het ook wel maar hij vind me dus blijkt maar enorm sexy zwanger..:$ en ik denk alleen maar dat ik dik lig te zijn met meloenen van borsten die alleen maar in de weg zitten...:D

Ik hoop wel dat dit na de bevalling weer beter word! (gisteren overigens kraampakket binnengekregen en toen moest vriendlief even slikken bij het zien van al die inleg en kraamverbanden, hij dacht, bevallen, beetje bloed en daarna weer gewoon verder. Had er geen idee van dat je wel 6 weken kan blijven vloeien... dus daar ging zijn hoop op sex;))

Deel Deze Pagina