Ben erg onzeker sinds vandaag zijn eigenlijk mijn kwalen een beetje verdwenen was eerst erg misselijk maar heb daar nu eigenlijk geen last van gehad ook had ik eerst erg last van pukkeltjes in mijn gezicht maar die zijn ook als sneeuw voor de zon verdwenen. Daarnaast merk ik niet veel meer van de rest van de kwaaltjes. Heb voor de zwangerschap van mijn dochter een miskraam gehad en had toen ook haast geen kwalen dus dit beangstigd mij een beetje. Ook omdat ik snel na de bevalling van mijn dochter zwanger ben geraakt denk ik dat het misschien niet goed zal gaan. Iemand hier ervaring mee?
Wat ik me kan herinneren, is dat ik week 4, 5 en 6 weinig klachten had. Daarna week 9/10 ook weer niet en daarna weer wel tot ongeveer 17 weken (misselijk en moe) Dus het kan zeker in het begin wisselen hoor!
Ik had het iets later dan jij, maar van de één op de andere dag deden m´n borsten geen pijn meer en werd m´n huid weer normaal. Dat was voor korte duur, na een paar dagen voelde alles weer beurs en gespannen, en was mijn gezicht weer veranderd in een grindtegel. Nou ja, aan m´n banner is ´t resultaat te zien Kwaaltjes zijn geen graadmeter! Probeer je niet te druk te maken.
Meiden bedankt voor de reacties dit stelt me toch weer een beetje gerust. Bij mijn dochter was ik ook erg onzeker hoort er denk ik gewoon bij. Toch kan ik best gek van mezelf worden vooral als je sommige verhalen leest over miskramen etc..
Ik was de eerste paar weken echt niet vrolijk hoor, tot ik met 8 weken de bevestiging kreeg dat er echt een minimensje in me groeide met een minihartje dat prima klopte. Voor die echo was ik alleen maar aan ´t stuiteren tussen blij en bang in. Maar.. ´t gaat vaker wel goed dan niet goed (hihi, ik kon vrouwen die dat zeiden wel slaan, en de klok wilde ik 4 weken 10 weken vooruit kijken)
Idd ik probeer mezelf ook steeds voor te houden dat het vaker goed gaat dan fout maar ja toch blijft het heel moeilijk...Die weken kruipen voorbij!
hoi aylin 16 ik ken het. ik ben zelf nu 5 weken en 2 dagen zwanger. zelf ben ik ook echt erg onzeker. ik denk dat als we eenmaal bij de verloskundige zijn geweest, we alweer iets gerust zijn gesteld! nog gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens! en probeer er van te genieten! wanneer moet jij naar de verloskundige? ik pas 26 augustus, erg laat maargoed. groetjes
Dat denk ik ook en als we de eerste echo hebben gehad. Mijn eerste afspraak bij de verloskundige bij de zwangerschap van mijn dochter was ook pas bij 9 weken zwangerschap volgens mij..dus op zich niet erg laat. Ga volgende week even bellen voor een afspraak. Haha ze zien me al aankomen mijn dochter is in februari dit jaar geboren. Hoop dat de weken snel voorbij vliegen! Ik word er ook gek van hoor!
Ik ben pas 7 weken en 3 dagen zwanger en hier in Zweden, waar ik woon is de eerste echo pas bij 18-19 weken! Nog zo lang wachten
Ik had dat ook hoor in week 5 ongeveer dat ik niets meer voelde.. Maar daarna kwam het toch weer terug... Ben vandaag ook opgestaan zonder misselijkheid.En ik heb me vannochtend lekker kunnen verzorgen hellemaal niet moe of suf... Maar denk dat, dat wel normaal is...
Ja hoe hou je da vol? Ni te veel aan denken Mij vastklampen aan het feit dat ik de hele dag door misselijk ben (ben daar zelfs blij mee omdat ik dan 'weet' dat alles in orde is) Ik heb (nog) geen werk hier, dus dat maakt het allemaal nog wat moeilijker, aangezien je de hele dag tijd hebt om eraan te denken.. En positief proberen te denken, zoals eerder al vermeld hier in dit topic, er zijn meer zwangerschappen die goed lopen dan slecht, dus alles komt in orde! (beetje struisvogelpolitiek soms ook, maar als het maar helpt he!) 14 augustus heb ik wel een afspraak bij de vroedvrouw die bloedproeven gaat doen (dat is nog maar mijn eerste afspraak!) Dus hopelijk kunnen ze dan toch ook al iets of wat zeggen of alles in orde is..
Je hebt gelijk het gaat vaker goed dan slecht maar toch door ervaringen en verhalen die je hoort van andere ga je soms twijfelen en word je erg onzeker. Dit zal ook wel een zwangerschaps verschijnsel zijn denk ik. Nou veel succes en hou nog ff vol. Wat wel leuk is dat met 18/19 weken er al een hoop meer is te zien van je kindje!
Je hebt helemaal gelijk Aylin, hopelijk kunnen ze dan het geslacht al zien (of is dat pas bij 20weken?) ! Ik probeer (hoewel dat heel erg moeilijk is) zo weinig mogelijk dingen te lezen online die te maken hebben met miskramen en dergelijke, ik lees enkel de leuke dingen! En probeer me gewoon te focussen op het feit dat alles in orde komt. Je kan er toch niets aan veranderen..
Als het je geruststeld, ik heb bij deze zwangerschap tot ongeveer week 30 geen kwaaltjes gehad.... Terwijl ik bij me dochter vanaf dag 1 ziek, zwak en misselijk was (bij wijze van spreken dan) En nu... nu krijg ik alles tegelijkertijd... lage rugpijnen, pijn aan me bekken, maagzuur, pijnlijke borsten, aambeien, steken in me bil... noem het maar op...
ik had alleen in de 4e/5e week wat gespannen borsten maar verder niets. Vanaf de 9e week werd ik sneller misselijk maar ook niet onwijs. Nee hoor meis geen zorgen maken kwaaltjes zeggen niets over je zwangerschap. Succes!
Bedankt ik maak me sowieso toch al veel zorgen of het allemaal wel goed zal gaan. Probeer er niet te veel aan te denken maar onbewust gebeurt het toch. Ben blij als de eerste weken voorbij zijn.
Bij mij wisselde het echt van dag tot dag. De ene dag had ik super zere borsten en de andere dag voelde ik niets bijzonders. Zelfde geld voor misselijkheid (al had ik hier sowieso niet zoveel last van, ik heb bv geen een keer hoeven spugen!) Dus meid, blijf positief! Ik weet dat t makkelijker klinkt dan het is, maar geloof me, voor je t weet ben je de eerste 12 weken voorbij!
Ben gewoon erg onzeker bij de zwangerschap van mijn dochter had ik het ook. Lief dat je me geruststelt! Ik probeer positief te zijn maar soms is het best moeilijk!
Oh, maar nu kom ik over alsof het zo makkelijk is, maar ik heb zelf ook wat gezenuwd hoor, die eerste 12 weken (mede door 2 mk's in het verleden). Vertrouwen moet groeien en dat kost nou eenmaal tijd. En het is echt lastig, ik weet het. Maar echt waar, op een ochtend wordt je wakker en ben je zomaar ineens 30 weken zwanger. Hahahaha!