Als het raak is denken jullie aan moeders voor moeders?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mili, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Zeker weten dat ik mee doe. Je kan er misschien weer een hoop vrouwen mee helpen.

    gr vruchtje
     
  2. verzorgingsmiep

    verzorgingsmiep Actief lid

    26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Ik heb ook meegedaan.
    Ik heb altijd gezegd van als ik ooit zwanger ben doe ik mee aan MvM.
    Ik vond het helemaal geen gedoe om in zo'n beker te plassen.
    Je kan iets doen voor andere vrouwen.
    Helaas heb ik maar kort mee kunnen doen ivm miskraam.
    Maar mocht ik nu weer zwanger worden doe ik weer absoluut mee.
     
  3. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    als de gelegenheid er is wil ik zeker mee doen !

    ik moet me er alleen nog even in verdiepen hoe het werkt :oops:

    L.sybje
     
  4. verzorgingsmiep

    verzorgingsmiep Actief lid

    26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Dat is niet zo moelijk hoor sybje.
    Je vangt de urine op in een soort van maatbeker en de urine schenk je over in een grote kan.
    Dat stinkt wel een beetje,maar dat is om het hcg hormoon goed te houden.
    Kijk maar eens op hun site.
    Dan weet je wat meer hoe het werkt enzo.
    Liefs
     
  5. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ verzorgingsmiep

    ik gaat eens even kijken !

    moet je 1 keer per dag plassen voor hun ?

    ik kan niet zo vaak plassen !

    L.sybje
     
  6. verzorgingsmiep

    verzorgingsmiep Actief lid

    26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Hoi Sybje
    Je moet gewoon zo vaak mogelijk in de kan plassen.
    Maar kan ook 1 keer dag zijn hoor.
    Alle kleine beetjes helpen.
    Je heoft de kan niet mee te nemen als je moet werken of ergens naar toe gaat.
    Liefs
     
  7. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ooooww oke ik zag mezelf al sjouwen met melkflessen naar mijn werk hihi !

    bedankt !

    L.sybje
     
  8. verzorgingsmiep

    verzorgingsmiep Actief lid

    26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Haha.
    Grapjas.
    je kan er voor kiezen of je de flessen laat ophalen of dat je ze weg brengt naar een afgeefpunt.
    Dit omdat sommige niet willen dat andere zien dat ze zwanger is.
    Graag gedaan hoor.
    Liefs
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hihi, wacht maar tot je zwanger bent... ;)

    Ik ben met hulp van het ziekenhuis zwanger geworden, heb wel geen pregnyl gebruikt, maar weet hoe het is als het niet zomaar lukt. Wilde ook genieten als ik zwanger zou zijn, heb dat ook zeker gedaan! En lekker geplast voor MvM! Ik vond het echt een kleine moeite.

    Liefs,
    Snoopy
     
  10. marina99

    marina99 Bekend lid

    12 sep 2006
    913
    0
    0
    als ik zwanger raak doe ik zeker mee,gun het een ander ook.
     
  11. Ice

    Ice Fanatiek lid

    15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Ik weet al zeker dat ik mee ga doen!
    Als het my gegund is om zwanger te mogen worden [-o< , wil ik dat geluk voor zoveel mogelyk mensen! :)
    En als ik dan zie hoeveel verdriet mensen (hier byv) hebben omdat het zolang duurt, dan vind ik het een hele kleine moeite van mezelf en van heel veel betekenis voor een ander!
     
  12. Firella

    Firella Actief lid

    14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Ik had ook erug graag mee gedaan. Helaas zijn ze niet in heel nederland vertegenwoordigd. Ik werd dan ook bedankt voor mijn aanbod...

    Groetjes Firella
     
  13. Mili

    Mili VIP lid

    23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    jammer joh...maar klopt ze zijn pas weer in een paar provincies weer gestart...volgens mij wel de bedoeling om weer over te gaan inzamelen....

    maar in ieder geval wel heel goed dat je mee had willen doen!
     
  14. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik heb de eerste zwangerschap meegedaan en nu mijn tweede zwangerschap weer een paar weekjes. Toen het mis ging, vond ik het wel heel vervelend om ze het te laten weten. Ze kwamen toen de laatste bussen halen en ik kreeg geen nieuwe meer.......de volgende keer pas ik dus. Inderdaad, dan wil ik lekker rust en geen gedoe en hopen dat het dan goed zal blijven gaan.
     
  15. Kejay

    Kejay Niet meer actief

    ik denk dat ik wel meedoe!
     
  16. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    Ik doe zeker mee! Bij ons is zwanger worden helaas niet vanzelfsprekend en heb laatste een injectie gehad met het hormoon van zwangere vrouwen, wat gemaakt wordt mbv Moeders voor Moeders. En dankzij hierdoor heb ik eindelijk een eisprong gehad! Dus ik vind echt dat het een heel goed doel is, omdat ik het zelf ook nodig heb.

    Maar verder is het ieders eigen keus, kan me ook voorstellen dat niet iedereen mee wil doen.
     
  17. Krissa

    Krissa Bekend lid

    16 mei 2007
    585
    0
    0
    Sittard-Geleen
    Dit is iets waar geen twijfel over mogelijk is.
    Mijn moeder heeft bij ons alle drie meegedaan aan moeders voor moeders en zelf zal ik dit ook doen als het zover mocht zijn.
    Het is een goed doel en ieder beetje helpt.
    Wel kan ik mee voorstellen dat je er twijfels over hebt en je het alleen doet als je er achter staat. Dat moet kunnen vind ik.

    Succes allemaal,

    Krissa
     
  18. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @FreeWilly: je kunt gewoon je HA telefonisch laten weten dat je zwanger bent. Je hoeft geen consult. Je kunt het evt. ook pas doen als je voor iets anders naar de HA gaat. Want als je medicijnen gaat gebruiken, moet de HA wel weten dat je zwanger bent. Sommige medicijnen mag je niet als je zwanger bent, zelfs geen otrivin (neusspray) bijvoorbeeld! Je moet ook altijd tegen iedere (tand)arts die je behandelt, zeggen dat je zwanger bent (mocht je dus behandeld moeten worden op dat moment).
    Een bezoekje aan de HA kan ook nuttig zijn voor leefregels, zoals groente goed wassen, geen (half)rauw vlees eten, geen alcohol drinken. Deze leefregels kun je echter ook vinden op www.voedingscentrum.nl Dus daarvoor hoef je ook niet naar de HA

    Ik heb de 1e keer niet meegedaan, omdat ik niet wilde dat de buren het al wisten. Wij hebben geen voortuin, dan staan die bussen dus zichtbaar op straat. Later hoorde ik van een vriendin dat je de gekste afspraken kunt maken met MvM. Bijvoorbeeld je bussen 200 meter van je huis in bepaalde bosjes zetten. Als zij maar weten waar het staat, dan halen ze het daar op.

    Ik denk dat ik bij mijn volgende zwangerschap wel meedoe. Ik begin nu aardig te voelen dat mijn kinderwens gedwarsboomd wordt, dus ik kan me nu beter inleven bij vrouwen waar het niet vanzelf gaat. Maar ik vind dat iedereen het voor zich moet weten natuurlijk.
     
  19. eef1980

    eef1980 Lid

    14 mei 2007
    72
    0
    0
    Ik heb ook meegedaan met moeders voor moeders, de volledige 10 weken!
    En al die weken heb ik samen met mijn man heerlijk genoten van de eerste weken.
    Alles werd goed geregeld, niemand van onze buurt heeft het meegekregen, de flessen stonden keurig in donkere zakken bij ons huis, wordt s'morgens in alle vroegte opgehaald. Ik vond het totaal geen moeite om mee te doen. Plassen moet je toch, en het opvangen gaat heel makkelijk. Dus als je twijfeld....ALTIJD DOEN!
     
  20. cindy21

    cindy21 Fanatiek lid

    11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    zeker!
     

Deel Deze Pagina